Käyttötesti: Volkswagen Tiguanille saa taas varata korjaamoajan, kun matka oli katketa tehojen katoamiseen

Kuva Jari Saarentaus

Volkswagen Tiguan eHybrid -käyttötestiautolle sattuu ja tapahtuu. Muutaman tuhannen kilometrin viattoman taipaleen jälkeen oli taas uuden ajoon vaikuttaneen häiriön aika.

Helmikuun alussa kerroimme Volkswagen Tiguan eHybrid -käyttötestiautomme taipaleen alkaneen varsin tapahtumarikkaasti. Ensiksi kärsimme 12 voltin akun purkautumisesta pariinkin otteeseen, mutta tämä korjautui onneksi lopulta ohjelmistopäivityksellä. Joitain satoja kilometrejä myöhemmin Tiguan pääsi jo kolmannen kerran korjaamolle, kun vaihteiston jäähdyttimen alumiinin hitsaussauma vuosi jäähdytinnestettä.

Nyt korjaamokäyntien jälkeen mittariin on saatu kuitenkin kerrytettyä nelinumeroinen luku kilometrejä. Ilo toimivasta täydellisesti toimivasta autosta on kuitenkin loppunut jo hetki sitten.

Hanki rajaton lukuoikeus

Haluatko jatkaa lukemista?

Autoliiton jäsenenä saat rajattoman pääsyn kaikkiin Moottori+ -sisältöihin.

Jäsenenä saat nämä edut ja paljon muuta

Moottori

Moottori+ -sisältöjen lukuoikeus ja painettu lehti 9 kertaa vuodessa.

Tiepalvelu

Autoliiton Tiepalvelu turvaa Plus- ja Premium-jäsenten matkan Suomessa ja ulkomailla.

Kommentit (3)

  • PEHR-OLOF BERGGREN

    On tainnut Tiguan lähteä maailmalle liian varhain

  • TUOMO KANTOLA

    Liian paljon erikoista sähkötekniikkaa, kuten muissakin sähköautoissa. Yksinkertainen bensiini- tai dieselauto on luotettavampi. Maaöljy josta ns. fossiiliset polttoaineet tehdään ei lopu maapallolta, se on viherpiipertäjien huijausta.

  • TUOMO SAARINEN

    Lukekaapas ohjekirjaa kohdasta ”Latauspaikat” ohje lupaa, että latauksen voi ajastaa. Ohjelmoi autoon latauspaikan ja se ohjaa latauksen asetuksia. Eipä vaan löydy? tai näin GTE Golf.

Kommentoi artikkelia

Luetuimmat