8.10.2018 Ajoneuvot Triumph Street Scrambler – lisää suorituskykyä ja ajettavuutta Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Triumphin 900-kuutioisen Street Scramblerin jousitusta ja jarruja parannetaan. Lisäksi moottori saa kymmenen lisähevosvoimaa. Triumph Street Scrambler esiteltiin kaudeksi 2017. Nyt retrohenkinen keskiluokan pyörä kokee ensimmäiset uudistuksensa. Ulkonäkö henkii edelleen tuttua scrambler-henkeä yläkautta vedettyine tuplaäänenvaimentimineen ja retrohenkisine ulkonäköineen. Uudistuksia tulee tekniikkaan käytännössä joka osa-alueelle.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyLisäteho sittenkin tarpeenStreet Scramblerin ensiesittelyssä Triumph painotti vahvan väännön merkitystä ja matalan 55 hevosvoiman huipputehon kerrottiin olleen harkittu ratkaisu, sillä scrambler-henkistä pyörää ajetaan väännöllä eikä korkeampaa huipputehoa tarvittaisi.Nyt ääni on muuttunut kellossa ja kaudeksi 2019 Street Scrambler saa 10 lisähevosvoimaa huipputehon noustessa 65 hevosvoimaan. Samalla moottorin maksimikierroslukua nostetaan 500 kierroksella.Moottorin pyöriviä massoja on kevennetty, mikä parantaa kierrosherkkyyttä. Vääntömomentin maksimilukema 80 newtonmetriä pysyy entisellään, samoin matala 3200 kierroksen pyörimisnopeus jolla se saavutetaan.Moottorin teho on mahdollista rajoittaa A2-korttiluokan edellyttämään 35 kilowattiin.Lisää jarrutehoa ja paremmat ajo-ominaisuudetEtujousitusta parannetaan Kayaban laadukkaammilla teleskoopeilla, joiden luvataan parantavan ajettavuutta ja lisäävän ajomukavuutta. Etujousituksessa ei ole säätöjä, takana voi säätää jousen esijännitystä. Sekä edessä että takana on käytössä katupyörämäinen 120 millin joustomatka.Jarruvarustuskin kokee päivityksen, kun etupäähän vaihdetaan Brembon valmistama nelimäntäinen jarrusatula yhdistettynä 310-milliseen jarrulevyyn.Sähköisen ride-by-wire -kaasun yhteyteen tulee kaksi ajotilaa: Road ja sadekelille tarkoitettu Rain. Sekä lukkiutumattomat jarrut että luistonesto ovat pois kytkettävissä napin painalluksella. Takana on nyt led-valo ja vakiovarustukseen kuuluvat sekä ajonestojärjestelmä että USB-latausliitin.Scrambler-piirteet säilyvätScrambler-henkiseen ajoasentoon kuuluvat leveä ohjaustanko, eteen sijoitetut jalkatapit ja pysty ajosento kuuluvat edelleen asiaan, samoin matala 790 millin istuinkorkeus. Alla pyörivät Metzeler Tourance -renkaat, jotka kuvioinnillaan sopivat sekäsoralle että kestopäällysteelle.Tarjolla on kolme värivaihtoehtoa: valkoinen, punainen ja khaki. Huoltoväli on pitkä 16 000 kilometriä, mikä yhdessä hyvän polttoainetalouden kanssa (ilmoitettu keskikulutus 4,1 litraa) pitää käyttökulut kurissa.Käytännössä samat tekniset uudistukset tulevat kaudelle 2019 myös saman tekniikan jakavaan katumalli Triumph Street Twiniin.Teksti: Janne Huhtala Kuvat: TriumphMainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 2.7.2025 Ajoneuvot Mitsubishi hakee kasvua Euroopassa uusilla Renault-malleilla 30.6.2025 Kuluttajat Kuluttaja ja automyyjä kiistelivät, lämpenikö tuontiautona maahantuotu uudehko Audi-sähköauto riittävän nopeasti talvella – kuluttajariitalautakunta antoi vastauksen 29.6.2025 Tekniikka Viimeiset käynnistykset: neloskone – tasavarma arkinen puurtaja yllättää välillä 28.6.2025 Ajoneuvot Hyperlupauksin lanseerattu Mercedes-AMG GT XX ennakoi yhden megawatin sähköseuraajaa Uudessakaupungissa valmistettavalle GT 4-oviselle Coupélle 26.6.2025 Ajoneuvot Myydäänkö Maserati? Stellantis pohtii luksusmerkin kohtaloa 26.6.2025 Ajoneuvot Nissan Qashqai e-Power päivittyy: luvassa pienempi kulutus ja sähköisempi ajettavuus 24.6.2025 Ajoneuvot Diktaattorien autot – näillä loistoautoilla yksinvaltiaat ovat ajaneet 23.6.2025 Uutinen Jenkkiavolavan rekisteröinti väärillä papereilla voi johtaa rajuihin seurauksiin – kymppitonnien autoverot voivat langeta maksettavaksi 23.6.2025 Uutinen Moottori paljastaa: Suomessa on rekisteröity jenkkiautoja väärillä papereilla – kaksi avolava-autoa myynnissä Kamuxilla Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 2.7.2025 Koeajo Koeajo: Dacia Bigster – yksinkertainen on hävyttömän kaunista pluskoossakin 30.6.2025 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Porsche 718 Cayman GT4 RS - niin harvinainen, ettei edes EU:ta kiinnosta puuttua 30.6.2025 Koeajo Koeajo: Volkswagen ID.7 – pitkälle pihistelevä perheauto 30.6.2025 Kuluttajat Kuluttaja ja automyyjä kiistelivät, lämpenikö tuontiautona maahantuotu uudehko Audi-sähköauto riittävän nopeasti talvella – kuluttajariitalautakunta antoi vastauksen 1.7.2025 Uutinen Volkswagen sähköautojen rekisteröinneissä ykkönen Suomessa – syynä ainakin laaja mallisto 29.6.2025 Ajatuksia autoista Kiitos kaikesta 12 voltin akku, mutta lähde jo eläkkeelle – Ajatuksia autoista 27.6.2025 Uutinen Kamuxin vastine Moottori-lehden 23.6.2025 julkaisemiin verkkojuttuihin 27.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: sekajuna Sastamalassa 24.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: tunnistatko kuvan auton? (Osa 2) 30.6.2025 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Porsche 718 Cayman GT4 RS - niin harvinainen, ettei edes EU:ta kiinnosta puuttua 21.6.2025 Ajoneuvot Auto per 10 sekuntia – maailman suurin autotehdas pyörii lähes tauotta 21.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Huomaatko mikä tässä kuvassa on pielessä? 23.6.2025 Uutinen Moottori paljastaa: Suomessa on rekisteröity jenkkiautoja väärillä papereilla – kaksi avolava-autoa myynnissä Kamuxilla 13.6.2025 Uutinen Sähköautojen toimintamatkatestissä uusi ennätys: Tesla kukistui ylivoimaisella tuloksella 20.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Tunnistatko kuvan auton?