2.3.2020

Nyt myös piuhan päässä – Opel Grandland X PHEV alkaen 39 390 euroa

OpelGrandlandXPHEV

Opelin kautta aikain toinen ladattava hybridmalli saapui Suomeen ja meillä suosittuun autoluokkaan.

Opel Grandland X PHEV on saksalaisvalmistajan historian toinen ladattava hybridmalli - ja auraa tietä tulevaisuuden mallistoille. Opelin ilmoituksen mukaan sen kaikista henkilöautomalleista on tarjolla sähköistetty versio vuoteen 2024 mennessä.

Tulokas oli jo lyhykäisesti koeajettavissa. Maahantuojan odotukset ladattavan hybridmallin suhteen ovat korkealla, onhan Opel Grandland X PHEV Suomessa suositun katumaasturiluokan malli.

OpelGrandlandXPHEV

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Tarjolla myös nelivetona

Opel Grandland X PHEV:n hinnat alkavat etuvetoisesta mallista ja 39 390 eurosta. Voimalinja tarkoittaa 1,6-litraista ja 180-hevosvoimaista bensiinimoottoria sekä etupyörille tehoa tuottavaa 110-hevosvoimaista sähkömoottoria. Kulutus tällä yhdistelmällä on 1,5-1,7 l/100 km ja hiilidioksidipäästöt 31 grammaa kilometrillä. Sähköajoa luvataan WLTP-mittaustavalla 57 kilometrin verran.

Nelivetoisesta versiosta saa maksaa liki kymppitonnin enemmän. Nelivetoisen uutuuden voimanlähteenä on väkevä 200 hevosvoiman 1,6-litrainen bensiinimoottori. Luvattu yhteisteho on rapsakat 300 hevosvoimaa. Luvattu kulutus on 1,6 l/100 km ja hiilidioksidipäästöt 30 grammaa kilometrillä. Sähköinen toimintamatka on 59 kilometriä.

Nelivetoisessa toinen sähkömoottori on sijoitettu taka-akselille. Autosta on myös vetojuhdaksi, vetopainoa on 1250/600 kiloa.

OpelGrandlandXPHEV

Parempi kiinteä laturi lisärahalla

Opel Grandland X PHEV -malleissa on aina kahdeksanlovinen automaattivaihteisto, joka ensituntuman perusteella hoitaa työnsä jouhevasti.

Varustetasoja on kaikkiaan kolme, joista runsain on saatavilla vain nelivetoon. Ajotilojakin on tarjolla kolme, joiden nimet kertovat hyvin niiden luonteen: Electric, Hybrid ja Sport.

Opel Grandland X:n vakiovarustelu kattaa 3,7 kilowatin sisäisen laturin (1x16A), jonka voi noin viidellä sadalla eurolla päivittää 7,4 kilowattiin (1x32A).

Teksti ja kuvat: Marko Jokela

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Kommentoi artikkelia

Luetuimmat