11.4.2018 Ajoneuvot Farkuissa vainko oot mun: uusi Audi A6 Avant Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Audin ruuhkavuosi jatkuu ruuhkavuosien autolla: Audi A6 Avant on tuttu farkutus uudesta mallipolvesta. Geneven autonäyttelyn suosituimpiin autouutuuksiin kuulunut A6 ei ole vielä kunnolla edes maailmalla, mutta kiireistä mallistovuotta pitävä Audi on jo puuhaamassa Avant-farkkuversion parissa. Audi A6 Avant ei siis ole järin shokeeraava, mutta kyseessä on hyväksi havaittu malliversio.A6 sedanin tavoin myös Avant on vahvasti sukunäköinen erityisesti isosisarten A7 ja A8 suuntaan, mutta luonnollisesti käytännöllinen perämuoto on jotain uutta. Luvassa ei tosin ole hirmuisia yllätyksiä Audin viime vuosien farkkuihin tutustuneille, mutta takavalojen muotokieli on jälleen kehittynyt uuteen suuntaan.Tavaratilaa uusi Audi A6 Avant tarjoaa 565 litraa (sedan 530 litraa), joka on laajennettavissa 1 680 litraan. Korin pituus on sedanin kanssa identtinen 4,94 metriä. Matkustamon tiloihin on kiinnitetty huomiota kyynärtilasta takamatkustajien polvitilaan. Lastausaukon leveys on 1,05 metriä, joten tavaratilan luulisi saavan lastatuksikin.Sedanin tavoin tarjolla on myös nelipyöräohjaus, joka tekee A6:sta ketterämmän tuttavuuden aina 60 km/h saakka. Valmistajan mukaan järjestelmä karsii kääntöympyrästä metrin ja ero on huomattavissa erityisesti parkkipaikoilla. Tarjolla on sedanin tavoin neljä erilaista jousitusvaihtoehtoa: perinteinen, urheilullinen, säädettävällä iskunvaimennuksella varustettu sekä ilmajousitus säädettävällä iskunvaimennuksella.Sedania seuraten myös farkku on varustettu uuden sukupolven digitaalisella MMI-järjestelmällä, joka korvaa suuren osan kojelaudan ja keskitunnelin nappuloista kosketusnäyttöratkaisuilla. Valmistaja on panostanut myös A6:n autonomisia ominaisuuksia sisältäviin ajoavustimiin, jotka tarjoavat muun muassa taloudellisen vinkkejä kaasupolkimen värinällä ja avustavat erityisesti ruuhkajonossa ajamisessa.Moottoripuolella A6 luottaa paljolti 48 voltin kevythybriditekniikkaan (MHEV), jonka turvin polttomoottori voi sammuttaa itsensä tilanteen salliessa 55–160 km/h nopeuksissa. Start-stop-järjestelmä puolestaan aktivoituu jo 22 km/h:n alapuolella. Valmistajan mukaan kevythybriditekniikka säästää polttoainetta enimmillään noin 0,7 litraa per 100 kilometriä. Alkuvaiheessa moottorivalikoimassa nähdään 3,0-litraiset V6-moottorit niin bensiini- kuin dieselmallina.Lähde ja kuvat: AudiMainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 9.5.2025 Ajoneuvot Audi julkisti uuden A6:n E-Hybrid Quattro -lataushybridiversiot – toisin sanoen yksi ja ainoa Suomi-versio 8.5.2025 Ajoneuvot Jeep Compass jatkaa spaghettiwesterniä täysin uuden sukupolven muodossa 7.5.2025 Liikenne Sähköpotkulaudalla saa kyyditä – väärin! 7.5.2025 Ajoneuvot Koeistuttu: Smart #5 Brabus – Smart for Five, kirkkaasti 6.5.2025 Uutinen Classic Motorshow 2025: Omistajien helmien kymmenen upeaa finalistia 6.5.2025 Ajoneuvot Koeistuttu: Mercedes-Benz CLA – vanhaa vain ja ainoastaan nimi 5.5.2025 Autonäyttely Classic Motorshow’ssa vieraili jälleen yli 20 000 kävijää 5.5.2025 Ajoneuvot Aston Martin DBX S tuo ”vain” 2 198 kilon edestä Valhallaa mökkitielle 4.5.2025 Ajatuksia autoista Sovelluksia vielä sovellusten jälkeenkin – Ajatuksia autoista Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 8.5.2025 Autonäyttely Classic Motorshow 2025: harvinainen Saab-Lancia 600 – Pohjolan Delta oli aikansa Vuoden Auto 8.5.2025 Koeajo Koeajo: Cadillac Lyriq – 2020-luvun amerikkalainen unelma 7.5.2025 Ajoneuvot Koeistuttu: Smart #5 Brabus - Smart for Five, kirkkaasti 6.5.2025 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: taloudellisuuskisa osoitti, että käytetty Toyota Prius on edelleen voimissaan 7.5.2025 Klassikko Classic Motorshow 2025: saksalainen edustusauto, jonka merkki ei olekaan aivan helppo 5.5.2025 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Volvo XC90 sillä Yamahan tekemällä 4,4-litraisella V8:lla 2.5.2025 Renkaat Auton vanteissa käytettävä alumiini on maailman toiseksi eniten louhittu metalli – korjaamalla auton vanteen voi tehdä ympäristöteon 3.5.2025 Ajoneuvot Uudistunut Volvo S90 jäänee kokonaan idän ihmeeksi 6.5.2025 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: taloudellisuuskisa osoitti, että käytetty Toyota Prius on edelleen voimissaan 1.5.2025 Käyttötesti Käyttötesti: kun ajetaan 100 km/h, Volkswagen Tiguan -lataushybridi menee edelleen sähköllä pitkälle 15.4.2025 Kuluttajat Auton rengas irtosi – renkaanvaihtotyön tehnyt korjaamo kiisti syyllisyyden, koska autolla ajettu matka oli ”kolme kertaa Helsingistä Ivaloon” 13.4.2025 Lentokoneet Kiinalaisyhtiö Juneyao Air, jolla on kaksi reittiä Helsinki-Vantaalle, kieltäytyy vastaanottamasta Boeingilta uutta laajarunkokonetta tullien takia 22.4.2025 Kuluttajat Uudehko Škoda Enyaq on vaatinut yli 30 huoltokäyntiä kahdessa vuodessa– autoliikkeet eivät suostu ostamaan autoa vikojen vuoksi 16.4.2025 Esittely Viimeiset käynnistykset: rivikutosen selittämätön jalous 25.4.2025 Peräkärryt Moottori 100 vuotta: peräkärryn akseli taittui väistökokeessa