9.2.2024

Fiatin hyötyajoneuvomallisto uudistuu – Saatavana nyt myös täyssähköversioina

Doblò-, Scudo- ja Ducato-mallistot uudistuvat, ja uuden ilmeen sekä kattavamman varustelun ohella kaikkiin kolmeen on nyt tarjolla myös täyssähköiset voimalinjat. Uudistuneiden mallien hinnat on juuri vahvistettu.

Jokainen mallisarja - niin Doblò, Scudo kuin Ducatokin - uudistuvat kauttaaltaan saaden mm. uuden malli-ilmeen, aiempaa kattavamman varustelun ja mallista riippuen joko täysin uuden tai päivitetyn täyssähköisen voimalinjan.

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Ikoninen Ducato nyt ammattikäyttöön soveltuvana täyssähkömallina

Ducato päivittyy nyt reilusti tarjoten nykyaikaisia turvavarusteita, ajoavustimia ja merkittäviä uudistuksia voimalinjoihin. Ducaton hinnat alkavat 39 380 eurosta varustettuna MultiJet 120 -dieselmoottorilla, manuaalivaihteisena ja L2H1-korilla. Uutuutena Ducaton saa jatkossa myös automaattivaihteisena, tämän mallin hinta alkaa 46 107 eurosta.

Uuden täyssähköisen e-Ducaton voimalinja on täysin uusi ja kehitetty konsernin sisällä. Mallin suorituskyky ja toimintamatka ovat tätä päivää. Tehoa e-Ducatossa on 200 kW/270 hv ja suurin vääntömomentti 410 Nm. Peräti 110 kWh:n akuston avulla uusi e-Ducato kulkee jopa 370 km yhdellä latauksella (WLTP). Sähköisen Ducaton hinnat alkavat 70 390 eurosta L3H2-korisena.

Uusi tonniluokan Scudo alkaen alle 40 000 euroa

Tonniluokan Scudon vakiovarustelu on parantunut niin ajoavustimien kuin mukavuuden osalta. Scudosta on saatavilla kaksi eri koripituutta. Voimalinjavalikoima on myös kattava tarjoten MultiJet 145 -dieselmoottorin yhteyteen niin manuaali- kuin automaattiversiot, mallin hinnat alkavat 39 392 eurosta. Täyssähköinen e-Scudo starttaa puolestaan 55 390 eurosta.

e-Doblò Van vain täyssähköisenä

Uusi e-Doblò Van nauttii täysin uudesta sähköisestä voimalinjasta, jonka myötä mallin sähköinen toimintamatka on kasvanut 330 kilometriin. Doblò on tarjolla vain täyssähköisenä versiona ja kahtena eri koripituudella. Mallissa on vakiona mm. 11 kW:n sisäinen laturi, lämpöpumppu ja automaattinen kaksialueilmastointi. Mallin hinnat alkavat 41 390 eurosta.

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Vetomassoissa suuria eroja

Perinteisen voimalinjojen malleissa perävaunun vetomassa on jo Scudollakin jarrullisena 2500 kiloa, ja jarruitta 750 kiloa. Täyssähkömalli e-Scudossa vastaavat lukemat ovat 1000 ja 750 kiloa. Ducaton kohdalla perinteisen voimalinjan malleissa vetomassat ovat joko 3000 ja 750 kiloa (Maxi-mallit) tai 2500 ja 750 kiloa (kaikki muut paitsi Maxit). Sähköisessä e-Ducatossa lukemat ovat vain vähän alemmat, 2400 ja 750 kiloa. Vain sähköisellä voimalinjalla saatavan e-Doblòn  sallittu vetomassa on 750 riippumatta siitä onko kyse jarrullisesta vai jarruttomasta perävaunusta

Uudistuneet Fiat Professional -hyötyajoneuvot saapuvat Suomeen vuoden 2024 toisen neljänneksen aikana.

Teksti: Janne Huhtala; Kuvat: Fiat

Luetuimmat