4.5.2017

Kevään mielenkiintoisin autonäyttely koittaa viikonloppuna Lahdessa: Classic Motorshow

Classic Motorshow

Ferrari-harvinaisuuksia, presidentti Kekkosen Chrysler ja värikästä 70-lukua esitellään yhteensä 400 ajoneuvon edestä Lahden Messukeskuksessa.

Ajoneuvoja lähes autoilun koko historian ajalta. Siinä kymmenettä kertaa järjestettävän Classic Motorshow pähkinänkuoressa. Lahden Messukeskuksessa 6.–7. toukokuuta järjestettävän autonäyttelyn pääteema on tänä vuonna 70-luku. Värikkääseeen vuosikymmeneen mahtuu kaikkea presidentti Kekkosesta energiakriisiin ja japanilaisautojen läpimurtoon. Otettiinpa liikenteessä käyttöön nopeusrajoituksetkin.

Lahdesta löytää myös kaksi harvinaista Ferraria aidolla Suomi-auto -historialla. Carl-Otto Bremerin Ferrari 750 Monza kohtaa Scuderia Askolinin 250 GT Tour de Francen ensimmäistä kertaa lähes 50 vuoteen.

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Merkkipäiviä ja upea Checker-taksi

Checker A2

Lahdesta löytää myös upeasti entisöidyn Checker A2 -taksin (vm. 1948), presidentti Kekkosen Chrysler New Yorkerin (vm. 1971). Merkkikerhoillakin on aihetta juhlaan: Suomen Ferrari Club juhlistaa merkin 70-vuotista taivalta, Fiat 500 Club Finlandia taas riemuitsee iki-ihanan 500-mallin kuusikymppisiä. Viettääpä samaa merkkipäivää myös ’57 Chevrolet.

Kuva vuoden 2016 näyttelystä.

Pieni pätkä Lahtea muuttuu Ranskaksi maan merkkikerhojen yhteisprojektissa, ranskalaisella avenuella. Noin 24 erimerkkisen ranskattaren ympärille on rakennettu katu henkii maan tunnelmaa sikin sokin pysäköityine autoineen ja Panhard-korjaamoineen.

Classic Motorshow

Varsinaisen näyttelyn lisäksi Classic Motorshow on aina viehättänyt harrasteautoparkillaan, joka täyttyy kaikenlaisista yli 30-vuotiaista ajoneuvoista. Messukävijän kannattaakin pyörähtää ulkona keskipäivän aikaan katsomassa parkkipaikan tarjonta. Siihenkin menee helposti pari tuntia.

Classic Motorshow on avoinna lauantaina 6.5. klo 9–17 ja sunnuntaina 7.5. klo 10–17.

Lähde: Classic Motorshow Kuvat: Classic Motorshow, Lauri Ahtiainen ja Aake Kinnunen

Kommentoi artikkelia

Luetuimmat