19.5.2017 Ajoneuvot Yritysautoilija, kiinnostaisiko kaasu ja tankkaaminen kiinteään kuukausihintaan? Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Secto Automotiven ja Gasumin uusi yritysautoilupalvelu perustuu kiinteään hinnoiteluun. Secto Automotiven ja Gasumin uusi yritysautoilupalvelu pyrkii vauhdittamaan kaasuautoilua. Palvelusta hankittavan auton leasinghintaan sisältyy kaasuauto, kaasutankkaukset, huollot, huoltojen sijaisautot, pesut, rengaspalvelu ja vakuutukset. Myös ajokilometrien määrä sovitaan etukäteen. Palvelun taustavoimat lupaavat, että kuukausihinta pysyy kiinteänä koko sopimuskauden ajan. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyBiokaasua tai maakaasua Kiinteä hinnoittelumalli koskee yrityksen työsuhdeautoja muun muassa yhteiskäyttöautoja sekä vapaa autoetu-autoja, jolloin yritys maksaa käytännössä kaikki autoiluun liittyvät kulut. Polttoaineeksi valittavana on joko kotimainen biokaasu tai maakaasu. Biokaasun käyttäminen liikenteen polttoaineena vähentää palveluntarjoajan mukaan hiilidioksidi- ja pienhiukkaspäästöjä. Ei siis ihme, että Gasum korostaa tuotteen olevan ainoa Suomessa myytävä liikennepolttoaine, jolle on myönnetty sekä pohjoismainen Joutsenmerkki että Avainlippu-tunnus. Yleisesti ottaen biokaasua tuotetaan Suomessa kotitalouksien, kauppojen ja teollisuuden biohajoavista jätteistä. Maakaasua Gasum puolestaan kuvailee puhtaimpana fossiilisena polttoaineena ja laskee sen hiilidioksidipäästöjen ovat noin 25 % pienemmät kuin bensiinin. Autoveron laskentaperusteena päästöt Autoveron laskentaperusteena käytettävät hiilidioksidipäästöt ovat kaasuautoissa matalia. Gasumin esimerkkilaskelmassa käytetty Škoda Octavia päästää maltillisesti 99 grammaa kilometriä kohti, mikä laskee osaltaan kyseisestä ajoneuvosta perittävää autoveroa. Uutta palvelua markkinoivan Gasumin ja Secto Automotiven mukaan matala autovero laskee auton hankintahintaa ja verotusarvoa, mikä on kannattavaa sekä yritykselle, että auton käyttäjälle. Molemmat yritykset uskovat vahvasti kaasuautoilun mahdollisuuksiin yritysautoilussa. Saisiko olla sähkön sijaan kaasua? Secto Automotiven myyntijohtaja Linus Baer toteaa suomalaisten yritysten olevan autopolitiikassaan valveutuneita. Päätöksenteossa huomioidaan usein ympäristöarvot. – Kaasuautoilla on ekologisuudellaan edellytykset hyvinkin laajaan käyttöön yritysautoilussa, mutta toistaiseksi tästä vaihtoehdosta ei ole ollut riittävästi tietoa, esimerkiksi ladattaviin sähköhybridiautoihin tai täyssähköautoihin verrattuna. Ennen uuden palvelun esittelyä Secto tutki yritysautopäättäjien näkemyksiä autoiluaiheesta. Kiinteä hinta ja ympäristöystävällisyys korostuivat yritysten toiveissa. – Kyselyyn vastanneista kolmesta sadasta yritysautopäättäjästä 72 % toivoi autokulujen budjetointiin enemmän ennakoitavuutta ja puolet pyrkii aktiivisesti pienentämään oman autokantansa Co2-päästöjä seuraavan neljän vuoden aikana. Verkosto kehittyy Kaasuautovaihtehtoja tarjoavia valmistajia on monta. Työsuhdeautoinakin suosituista merkeistä kaasuversioita löytyy muun muassa Audilta, Mercedes-Benziltä, Škodalta ja Volkswagenilta. Henkilöautojen lisäksi kaasuversioita on myös pakettiautoina. Niistä osa on tarjolla myös uudessa palvelussa. Suomessa myytävissä kaasuautoissa on kaasutankin lisäksi bensiinitankki. Tuplatankin ansiosta kaasuautojen toimintasäde on mallista riippuen noin 1 000- 1 400 kilometriä. Kaasuautoilun sujuvuus on suurelta osin kiinni siitä, miten hyvin tankkausvekosto osuu autoilijan omassa arjessa käyttämien reittien varrelle. Jos tankkauspiste on kaukana, kärsii autoilun vaivattomuus tuntuvasti. Gasumin operoimaa kaasutankkausasemaverkostoa voi pitää kattavana toistaiseksi lähinnä Etelä-Suomen alueella, mutta verkoston luvataan laajentuvan jatkuvasti. Muita toimijoita kaasutoimialalla on vielä lukumääräisesti vähän, mutta aivan tavatonta biokaasun tuotanto esimerkiksi maatilojen yhteydessä ei enää ole. Tällä hetkellä Gasumin asemia löytyy pääkaupunkiseudun lisäksi Hyvinkäältä, Imatralta, Kotkasta, Kouvolasta, Lahdesta, Lappeenrannasta, Lohjalta, Porvoosta ja Riihimäeltä. Kesän 2017 aikana Gasum kertoo avaavansa uudet tankkausasemat muun muassa Hämeenlinnaan, Poriin, Jyväskylään ja Vantaalle. Suunnitelmissa on kaiken kaikkiaan 35 uutta asemaa lähivuosien aikana. Lähde: Gasum ja Secto Automotive Kuvat: Moottorin arkisto Lue lisää Kaikki artikkelit 4.7.2025 Ajoneuvot Koeistuttu: Maxus T60 MAX – vannoutunut sähköautomerkki toi Suomen markkinoille dieselavolavan 3.7.2025 Uutinen RAM-autojen virallinen maahantuoja: ”Kamuxin väite autojen valmistusmaasta on väärä” 2.7.2025 Ajoneuvot Mitsubishi hakee kasvua Euroopassa uusilla Renault-malleilla 1.7.2025 Uutinen Volkswagen sähköautojen rekisteröinneissä ykkönen Suomessa – syynä ainakin laaja mallisto 1.7.2025 Uutinen Autojen ensirekisteröinnit edelleen alamaissa – romutuspalkkiolla haetaan autokauppaan piristystä 30.6.2025 Kuluttajat Kuluttaja ja automyyjä kiistelivät, lämpenikö tuontiautona maahantuotu uudehko Audi-sähköauto riittävän nopeasti talvella – kuluttajariitalautakunta antoi vastauksen 29.6.2025 Uutinen Kiinan autoteollisuudessa paisutellaan lukuja myymällä uusia autoja ”käytettyinä” ulkomaille 29.6.2025 Uutinen Autoklinikka etsii Suomen parasta parkkihallia – nettiäänestys käynnissä 29.6.2025 Tekniikka Viimeiset käynnistykset: neloskone – tasavarma arkinen puurtaja yllättää välillä Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 3.7.2025 Uutinen RAM-autojen virallinen maahantuoja: ”Kamuxin väite autojen valmistusmaasta on väärä” 3.7.2025 Sähköautot "10 vuotta liian aikaisin" – Mercedes myöntää EQS-mallin virheen 2.7.2025 Liikenne Autoliitto testasi: näin sähköauto reagoi, jos se joutuu veden varaan 2.7.2025 Se kerta kun Se kerta kun: BMW loi 6,7-litraisen V16:n, muttei tuonut sitä tuotantoon, peläten aloittavansa kilpavarustelun kierteen 3.7.2025 Koeajo Maistiainen: Maxus eTerron 9 - onko tästä kiinalaisesta maantielaivasta markkinoidemme ensimmäiseksi varteenotettavaksi sähköavolavaksi? 3.7.2025 Uutinen RAM-autojen virallinen maahantuoja: ”Kamuxin väite autojen valmistusmaasta on väärä” 3.7.2025 Sähköautot "10 vuotta liian aikaisin" – Mercedes myöntää EQS-mallin virheen 2.7.2025 Liikenne Autoliitto testasi: näin sähköauto reagoi, jos se joutuu veden varaan 29.6.2025 Ajatuksia autoista Kiitos kaikesta 12 voltin akku, mutta lähde jo eläkkeelle – Ajatuksia autoista 2.7.2025 Se kerta kun Se kerta kun: BMW loi 6,7-litraisen V16:n, muttei tuonut sitä tuotantoon, peläten aloittavansa kilpavarustelun kierteen 21.6.2025 Ajoneuvot Auto per 10 sekuntia – maailman suurin autotehdas pyörii lähes tauotta 21.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Huomaatko mikä tässä kuvassa on pielessä? 23.6.2025 Uutinen Moottori paljastaa: Suomessa on rekisteröity jenkkiautoja väärillä papereilla – kaksi avolava-autoa myynnissä Kamuxilla 13.6.2025 Uutinen Sähköautojen toimintamatkatestissä uusi ennätys: Tesla kukistui ylivoimaisella tuloksella 3.7.2025 Uutinen RAM-autojen virallinen maahantuoja: ”Kamuxin väite autojen valmistusmaasta on väärä”