24.6.2020

Alkuperäinen Teslan haastaja uudistuu: Jaguar I-Pace saa paremman latauksen

Jaguar I-Pace

Kaupunkimaasturimaisen Jaguar I-Pacen lataus muuttuu mallivuoden vaihtumisen myötä kolmivaiheiseksi, joka on iloinen uutinen etenkin meille suomalaisille. Kolmivaihelataus mahdollistaa 11-kilowattisen lataamisen AC-pistokkeesta.

Vuonna 2018 perinteisten valmistajien tarjoamia premium-täyssähköautoja oli tarjolla erittäin vähän, jos lainkaan. Jaguar I-Pace oli paikalla ensimmäisenä haastajana ja tuloksena ansaitsi muun muassa Car of the Year, World Car Design of the Year ja World Green Car awards -palkinnot.Jaguar I-PaceNyt on uusiutumisen aika. Mallivuoden vaihtumisen yhteydessä tärkeimpänä uudistuksena Jaguar I-Pace saa paremman latauksen. Yksivaiheisen 7,4-kilowatin tehoisen latauksen korvaa kolmivaiheinen, parhaillaan 11 kilowatin tehoinen lataus. Tyhjästä täyteen latausaika tippuu tämän myötä 13,5 tunnista 8,6 tuntiin. CCS-pikalatauksen huipputeho on yhä 100 kW.

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Ei pelkkä pistokepäivitys

Jaguar on päivittynyt myös ohjaamosta. Uudistetun Pivi Pro -tietoviihdejärjestelmän kerrotaan olevan edeltäjää nopeampi ja älypuhelinta helppokäyttöisempi. Paranneltu EV-navigointi kertoo lähellä olevien latausasemien sijainnin lisäksi ovatko ne vapaana vai käytösssä. EV-navigointi näyttää myös lataamisen hinnan ja arvioidun latausajan kullekin asemalle.

Ulkomuotoa on hiottu uudenlaisella Atlas Grey -viimeistelyllä keulamaskissa ja uudella Bright Pack -värivaihtoehdolla jonka voi valita kaikkiin I-Pace -malleihin.

Tuttu tekniikka

Brittiläinen autonvalmistaja uskoo auton tekniikan olevan yhä riittävää, sillä auton voimalinjan muodostaa yhä 400-hevosvoimainen sähkömoottoriparivaljakko, sekä 470 kilometrin toimintamatkan mahdollistava 90 kilowattitunnin ajoakku.

Päivitetyn I-Pacen hinnat alkavat 85 375 eurosta ja niiden toimitusten kerrotaan alkavan vuoden viimeisellä neljänneksellä.

Lähde ja kuvat: Jaguar

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Luetuimmat