29.6.2019 Ajoneuvot BMW:n päämuotoilija van Hooydonk: ”ymmärrämme kauhistelun 7-sarjan keulasta” Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Järkytystä aiheuttanut BMW 7-sarjan keula oli baijerilaisyhtiöltä harkittu riski. Eurooppalaisten kauhistelusta huolimatta uudet muodot ovat siivittäneet toimitusjohtajamallin kaupankäynnin uuteen nousuun. BMW-ryhmän päämuotoilija Adrian van Hooydonk on kommentoinut ja kertonut taustoja siitä, miksi BMW:n toimitusjohtajamalli 7-sarjan keulamaski kasvatettiin faceliftissa karikatyyrimaisiin mittoihin. Valmistaja kertoi kasvojenkohotuksen yhteydessä, että uusi keulamaski on 40% edeltäjää suurempi, johtaen irvileukojen lukuisiin kuvamanipulaatioihin tulevaisuuden ritiläbemareista. Australialaiselle Motoring-julkaisulle puhunut van Hooydonk kertoi, että BMW:llä osattiin odottaa negatiivista palautetta erityisesti 7-sarjan keulasta. Samoihin aikoihin julkaistussa X7:ssa keula on paremmin suhteessa muun auton kokoon. – Tehtävänanto jonka saimme oli, että ihmiset ymmärtäisivät ja huomaisivat eron [7-sarjan ja 5-sarjan välillä], van Hooydonk kommentoi. Adrian van Hooydonk Geneven autonäyttelyssä 2018. – Kun julkistimme [7-sarjan], keula oli melkoisesti pienempi. Saamamme palaute oli, että ihmiset eivät havainneet merkittävää eroa edeltäjään. – 7-sarjan kohdalla ymmärrän, että ihmiset ovat järkyttyneitä. Huomioin kritiikin. Ajattelen, että eräällä tavalla sitä ei voi välttää. Tavoitteenani on tehdä jotain, mistä kaikki pitävät, mutta se ei ole aina mahdollista, van Hooydonk paljastaa. BMW 7-sarjan keulaa on arvosteltu erityisesti Euroopassa ja van Hooydonk ymmärtää kritiikin juuri vanhalta mantereelta. – Euroopassa ihmiset eivät halua tulla huomatuiksi. He eivät pidä siitä, että heiltä kysytään paljonko auto maksoi ja he pitävät asioista mustina, ikään kuin häiveversioina. Muu maailma on toisin päin. Yritimme antaa eurooppalaisille sen mitä hekin haluavat, mutta 7-sarjan vahvin markkina ei ole Euroopassa, Hooydonk kiteyttää. – Seuraavan 7-sarjan kohdalla tehtävämme tulee hiukan helpommaksi. Yleensä vain 7-sarjan kohdalla nämä maut eroavat niin paljon. Mutta asiakasprofiilit eivät ole niin erillään 5-10 vuoden päästä. Ihmisten maut lähestyvät toisiaan, Hooydonk rauhoittelee. Hän arvioi, että jatkossa BMW:llä ei ole tarvetta näin polarisoivaan muotoiluun. Esteetikoista viis uhkapeli tuntuu kuitenkin kannattaneen, sillä 7-sarjan myynti on ampaissut selkeään kasvuun. – Tuotanto on vauhdittunut faceliftin jälkeen. Tehtaalla ollaan hyvin iloisia, sillä nyt tuotamme enemmän autoja kuin ennen kasvojenkohotusta, van Hooydonk paljastaa. Lähde: Motoring Kuvat: BMW, Aake Kinnunen Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 26.4.2024 Ajoneuvot Opel Grandland on nyt täysin uusi – luvassa lisää kokoa ja näköä sekä hurjia lupaava täyssähkömalli 25.4.2024 Ajoneuvot Nimi muutettu: Mazda 6 ei katoa, vaan muuttaa muotoaan – tällä kertaa kiinalaisena sähköautona 25.4.2024 Uutinen Polestar 4 kävi ensivisiitillä Suomessa – tältä näyttää auto ilman takalasia 25.4.2024 Ajoneuvot Lamborghini Urus SE kulkee 60 kilometriä sähköllä – ja pauhaa 800 hevosvoiman edestä 24.4.2024 Ajoneuvot Mercedes-Benz G580 with EQ Technology – ei nimi vuoden odotetuinta sähkömonsteria pahenna 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 23.4.2024 Uutinen Nuoret hirvieläimet etsivät nyt elinpaikkojaan – ja voivat poukkoilla liikenteessä 23.4.2024 Ajoneuvot 350 000 uutta kotia vuodessa – tätä kaikkea sopii odottaa bestseller BMW X3:n pian koittavalta uudistukselta 21.4.2024 Ajoneuvot Ford Mustang 60th Anniversary Package kunnioittaa alkuperäistä ja ainoaa muskeliautoa Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 25.4.2024 Koeajo Koeajo: Suzuki Swift – tonnikeiju tarjoaa halvalla hauskaa 25.4.2024 Ajoneuvot Nimi muutettu: Mazda 6 ei katoa, vaan muuttaa muotoaan - tällä kertaa kiinalaisena sähköautona 24.4.2024 Yleinen Uusi Tesla Model 3 Ludicrous on kolmessa sekunnissa nollasta sataan kiihtyvä perheauto, jonka saa alle 60 000 eurolla - naurettavaa 25.4.2024 Uutinen Polestar 4 kävi ensivisiitillä Suomessa – tältä näyttää auto ilman takalasia 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 22.4.2024 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Simca Chambord V8 - ”kaunis mutta voimaton” 19.4.2024 Ajoneuvot Suomen presidentin käyttöön ensimmäistä kertaa koskaan Audi - mutta onko 1,1 miljoonan euron A8 L Security suhteessa edes kallis? Meillä on keinoja selvittää 19.4.2024 Koeajo Maistiainen: Škoda Kodiaq – suosikki nyt lataushybridinä alkaen 48955 euroa 23.4.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: Mercedes-Benz S124 tyylikkäämmäksi tummennuskalvojen poistolla 1.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Toyota Yariksen avolavaversio ei ole ollenkaan hassumpi 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 9.4.2024 Autoilu Auton kilometrimittaria rukattu – mistä huijaus paljastuu? 2.4.2024 Ajoneuvot 7 vuotta vanha hybridi-Volkkari hajosi takuuaikana – korjaus kesti kuukausia, syntyi yli 14 000 euron lasku