Mercedeksen uskotaan pudottavan pois sähköautojensa EQ-alabrändin vuodesta 2024 alkaen
Saksalaislehden väite tarkoittaa, että EQ-alabrändi on jäämässä sangen lyhyeksi välivaiheeksi Mercedeksen malliston alati sähköistyessä.
Mercedes-Benz käytti EQ-tunnustaan ensi kertaa täyssähköautossa vuonna 2019, EQC -katumaasturin myötä. Kyseinen kahden kirjaimen yhdistelmä kattaa kuitenkin Mercedeksen koko sähköisen tarjonnan, EQ Boost -kevythybrideistä EQ Power -lataushybrideihin ja aina varsinaiseen EQ -mallistoon asti.
Täyssähkömallien osalta koko EQ-historian ajan on vallinnut pieni hämmennys mallinimien muodostamisessa. Periaatteessa kaikki sähköautot kulkevat tällä hetkellä nimellä Mercedes-EQ (vrt. Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach), mutta tätä muotoa ei näe aina käytettävän. On myös totta, että esimerkiksi mallinimi Mercedes-EQ EQE ei kuulosta korvaan välttämättä kaikkein sulavimmalta.
EQ-täyssähkömallisto on viime aikoina kasvanut kovasti, ja se on sitä kautta kasvattanut tasaiseen tahtiin Mercedeksen koko mallitarjontaa. EQ-etuliitteellä muodostetut Mercedes-EQ -rinnakkaismallit löytyvät jo suurimmasta osasta tähtimerkin eri autoluokkia. Näin ei tule välttämättä kauaa olemaan, sillä saksalaisen Handelsblatt -talouslehden siteeraamien Mersun sisäpiiriläisten mukaan EQ-alabrändistä oltaisiin luopumassa vuoden 2024 loppupuolelta alkaen, sitä mukaa, kun seuraavan sukupolven sähkömalleja lähdetään yksi kerrallaan lanseeraamaan.

Mercedekseltä asiaa ei ole virallisesti kielletty eikä vahvistettu.
Näin ollaan jossain vaiheessa tilanteessa, jossa Mercedeksen koko Euroopan-mallisto koostuu pelkistä sähköautoista, sillä polttomoottorimallit putoavat niiden rinnalta pois. Välivaiheeksi jäävää Mercedes-EQ:ta ei siis enää tarvita, koska Mercedes-Benz tarkoittaa samaa asiaa.