
Ajoneuvot | Uutinen | 20.11.2019
Sen seitsemää sorttia – mutta mikä nousee Vuoden Autoksi?
Vuoden Auto Suomessa 2020 -kilvan finalistien viimeisen koeajon jälkeen on aika äänestää. Voittaja julistetaan 5.12. juhlavassa Auto- ja Liikennegaalassa.
Vuoden Auto Suomessa 2020 -kilpailu lähestyy loppuaan ja jännitys tiivistyy. 34 automallin joukosta on valikoitunut seitsemän automallin finalistiryhmä, joista valitaan voittaja. Tehtävä ei ole Auto- ja liikennetoimittajien yhdistyksen jäsenistölle ihan helppo, sillä jokainen finaaliin noussut auto on ansainnut kyvyillään tähänastisen menestyksensä. Jokaisella autolla on valttinsa.
Nyt jokaisen äänioikeutetun on aika asettaa autot paremmuusjärjestykseen.
Finalistit aakkosjärjestyksessä ovat Audi E-tron, Mazda 3, Peugeot 208, Renault Clio, Škoda Kamiq, Škoda Scala ja Toyota Corolla.
Tänään oli vielä mahdollisuus koeajaa kaikki finalistit Vantaan seutuvilla, tukikohtana toimi Suomen Ilmailumuseo. Viimeinen koeajo tuli tarpeeseen, jotta mielessä on mahdollisimman tuoreet kokemukset kustakin autosta.
Rahalle vastinetta – ja paljon muuta
Oma valintani ja äänestyskäyttäytyminen tulee perustumaan siihen, että yritän löytää rahalle vastinetta. Tämän ohella omassa valinkauhassani painavat kunkin finalistin ajettavuus, tilaratkaisut, tekninen edistyksellisyys sekä ympäristöystävällisyys.
Valintaa vaikeuttaa se, että finalisteissa on hyvin eri kokoluokan ja eri hintaluokan autoja.
Jokaiselle finalistille ei tarvitse antaa ääntä, mutta jokaisen äänestäjän on jaettava oma ääninippunsa siten, että yksi automalli nousee ylitse muiden. Vuoden Auto Suomessa 2020 -voittaja julkistetaan Auto- ja Liikennegaalassa torstaina 5.12. Helsingin Messukeskuksessa.
Kuten tulin jo aiemmin vuoden autouutuuksien katrasta arvioidessani kirjoittaneeksi, voittaja voi olla oma suosikkini – ja vaikkei olisikaan, on voittaja-auto ansainnut sädekehänsä.
Valmistajalta: Peugeot
-
Sen seitsemää sorttia – mutta mikä nousee Vuoden Autoksi? Uutinen
-
Koeajo: Peugeot e-208 – sähköinen pikkuleijona juoksee 340 kilometriä Koeajo
-
Koeajo: Peugeot 208 PureTech 130 – tyyliä ja teknologiaa kompaktisti Koeajo
-
Maistiainen: sama mutta sähköllä – Peugeot e-208 Koeajo
-
Peugeotin pääjohtaja: ”Me emme maksa päästösakkoja 2020” Uutinen
-
Koeajo: Tyköistuvat tyylifarkut – Peugeot 508 SW Koeajo
-
Maistiainen: uusi Peugeot 208 taistelee tyylillä ja tekniikalla Koeajo
-
Euro NCAP: BMW:lle menestystä, Peugeot ja Jeep jäivät neljään tähteen Uutinen
-
Koeajo: Käytännöllinen kolmipyörä – Peugeot Metropolis 400 Koeajo
-
Päivän kuva: Peugeot Museum Reserves – huikea kokoelma leijonamerkin autoja Klassikko
-
Peugeot 3008 Hybrid4 – kolmella moottorilla neliveto ja 300 hevosvoimaa Uutinen
-
Koeajo: Peugeot 508 GT PureTech 225 – oma eheä itsensä Koeajo
Kaikki koeajot
- Adria
- Alfa Romeo
- Aprilia
- Audi
- Bentley
- BMW
- Can-Am
- Carado
- Caterham
- CF Moto
- Chevrolet
- Citroën
- CrossCamp
- Cupra
- Dacia
- Dodge
- DS
- Ducati
- ERA
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Harley-Davidson
- Honda
- Husqvarna
- Hymer
- Hyundai
- Indian
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kawasaki
- Kia
- Koenigsegg
- KTM
- Lamborghini
- Land Rover
- Lexus
- Lotus
- MAN
- Maserati
- Mazda
- Mercedes-Benz
- Mini
- Mitsubishi
- Moto Guzzi
- MV Agusta
- Nissan
- Niu
- Opel
- Peugeot
- Polaris
- Porsche
- Renault
- Rolls-Royce
- Seat
- Škoda
- Smart
- Solifer
- SsangYong
- Subaru
- Sunlight
- Suzuki
- Tesla
- Toyota
- Triumph
- TruckMasters
- Victory
- Volkswagen
- Volvo
- Yamaha
- Zero
Keskustelu