27.6.2019 Ajoneuvot Uutta näköä kromilla: Audi Q7 uudistuu Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Isokokoinen saksalaiscitymaasturi Audi Q7 saa faceliftin. Uusien voimalinjavaihtoehtojen lisäksi auto kasvaa pituutta ja saa uutta näköä peräosaan. Audin suuri katumaasturi Q7 saa visuaalisen ja teknisen päivityksen. Ulkonäöllisesti auto näyttää valmistajansa mukaan entistä voimakkaammalle. Kaksiosaiset ilmanottoaukot sivulla ovat saaneet entistä ilmeikkäämmät linjat, ja maskin rivat ovat vaihtuneet pystysuuntaisiksi. Uusittujen osien joukossa ovat myös helmat, joiden Audi kertoo korostavan Q7:n maavaraa ja maasto-ominaisuuksia. Ajovalot voi saada halutessaan HD Matrix Led -tekniikalla. Audi myös painottaa valojen uutta muotoilua. Auton perästä taas voi löytää täysleveän kromilistan, joka valmistajan mukaan luo visuaalisen yhteyden takavalojen tekniseen ulkonäköön. Saatavilla on myös S line -varustelu urheilullisemman ilmeen tuomiseksi. S line -pakettiin kuuluvat myös 19-tuuman vanteet vakiovarusteena. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Uudistuksia sporttimallista Omien sanojensa mukaan Audi on parantanut huomattavasti Q7:n dynaamisia ominaisuuksia. SQ7:ssa esitelty sähkökäyttöinen kallistuksenvakaaja on saatavilla nyt lisävarusteena myös tavalliseen Q7:ään. Järjestelmä muokkaa auton käyttäytymistä ajoympäristön mukaan, eli mutkissa Q7 kallistelee vähemmän, mutta suoraan ajaessa mukavuus paranee. Aiemmastakin mallista tuttu nelipyöräohjaus on edelleen saatavilla lisävarusteena. Nelipyöräohjaus kääntää takarenkaita viiden asteen kulmaan asti, tehden autosta ketterämmän ajaa. Ilmajousitus kuuluu seitsenpaikkaisten Q7-mallien vakiovarusteluun, ja S line -mallissa se on säädetty hivenen jäykemmäksi ja perustasoltaan 15 millimetriä matalammaksi. Salaperäinen plug-in hybridivaihtoehto Kaikkia Q7:n moottorivaihtoehtoja kaitsee kahdeksannopeuksinen tiptronic automaattivaihteisto ja jatkuva neliveto. Tarjolla tulee olemaan kaksi dieselmoottoria, yksi bensiinimoottori ja ladattava hybridimalli, mutta valmistaja ei ota vielä kantaa sen teknisiin yksityiskohtiin. Saa nähdä, saako hyväksi havaittu dieselkäyttöinen Q7 e-tron jatkajan, vai vaihtuuko polttomoottorin käyttövoima bensiiniin? Audin mukaan kevythybriditekniikka on isossa roolissa autojen taloudellisuudessa. Kevythybriditekniikka voi parhaillaan ottaa talteen 8 kilowattia energiaa jarrutuksen yhteydessä. Parhaillaan polttoaineen säästöä kyseisellä tekniikalla syntyy valmistajan mukaan 0,7 litraa sadalla kilometrillä. Audin kevythybriditekniikka tosin ei kykene avustamaan polttomoottoria kiihdytyksissä, vaan kyseessä on vain tehostettu laturi. Ulkomitoiltaan Q7 on kasvanut 11 millimetriä pituutta 5 063 millimetriin. Auto on 1 970 mm leveä ja 1 741 mm korkea. Tavaratilaa viiden istuimen mallista löytyy takaistuinten asennosta riippuen 865–2 050 litraa. Ohjaamossa Audin perinteinen ohjainrullalla kontrolloitava MMI-järjestelmä väistyy Audin nykytyylin mukaisella kosketusnäyttöjärjestelmällä. Sisätiloihin on saatavilla tunnelmavalaistus ja nelialueinen ilmastointi. Sisätilat ovat laajasti muunneltavissa erilaisilla lisävarusteilla, kuten S sport istuimet ilmastoinnilla ja hierontatoiminnolla varustettuna. Q7:ssa on myös uusi hätätilanneavustin, joka pysäyttää auton kuljettajan ollessa epäaktiivinen. Lähde ja kuvat: Audi Lue lisää Kaikki artikkelit 25.4.2024 Ajoneuvot Lamborghini Urus SE kulkee 60 kilometriä sähköllä – ja pauhaa 800 hevosvoiman edestä 24.4.2024 Ajoneuvot Mercedes-Benz G580 with EQ Technology – ei nimi vuoden odotetuinta sähkömonsteria pahenna 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 23.4.2024 Uutinen Nuoret hirvieläimet etsivät nyt elinpaikkojaan – ja voivat poukkoilla liikenteessä 23.4.2024 Ajoneuvot 350 000 uutta kotia vuodessa – tätä kaikkea sopii odottaa bestseller BMW X3:n pian koittavalta uudistukselta 21.4.2024 Ajoneuvot Ford Mustang 60th Anniversary Package kunnioittaa alkuperäistä ja ainoaa muskeliautoa 19.4.2024 Ajoneuvot Suomen presidentin käyttöön ensimmäistä kertaa koskaan Audi – mutta onko 1,1 miljoonan euron A8 L Security suhteessa edes kallis? Meillä on keinoja selvittää 19.4.2024 Ajoneuvot 24 senttimetriä ja yksi kokonainen istuinrivi lisää: uuden C3 Aircrossin myötä Citroën C3:n käsite venyy ja paukkuu 17.4.2024 Liikenne Veroaikeet: Autoilulle keppiä ja porkkanaa Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 24.4.2024 Yleinen Uusi Tesla Model 3 Ludicrous on kolmessa sekunnissa nollasta sataan kiihtyvä perheauto, jonka saa alle 60 000 eurolla - naurettavaa 24.4.2024 Koeajo Koeajo: Mercedes-Benz V 300 d 4Matic - pröystäilemätöntä luksuskyytiä 23.4.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: Mercedes-Benz S124 tyylikkäämmäksi tummennuskalvojen poistolla 23.4.2024 Koeajo Maistiainen: täyssähköinen Porsche Macan alle 85 000 eurolla 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 22.4.2024 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Simca Chambord V8 - ”kaunis mutta voimaton” 19.4.2024 Ajoneuvot Suomen presidentin käyttöön ensimmäistä kertaa koskaan Audi - mutta onko 1,1 miljoonan euron A8 L Security suhteessa edes kallis? Meillä on keinoja selvittää 19.4.2024 Koeajo Maistiainen: Škoda Kodiaq – suosikki nyt lataushybridinä alkaen 48955 euroa 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 1.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Toyota Yariksen avolavaversio ei ole ollenkaan hassumpi 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 9.4.2024 Autoilu Auton kilometrimittaria rukattu – mistä huijaus paljastuu? 2.4.2024 Ajoneuvot 7 vuotta vanha hybridi-Volkkari hajosi takuuaikana – korjaus kesti kuukausia, syntyi yli 14 000 euron lasku