31.10.2019 Ajoneuvot Koeajo: Lisää löylyä – Triumph Street Triple RS Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Enemmän tehoa ja vääntöä keskikierroksille ja quickshifter-vaihdeavustin vakiovarusteeksi. Siinä aseet, joilla Triumph Street Triple RS aikoo taistella pahimpia kilpailijoitaan Kawasaki Z 900:a ja Yamaha MT-09:ä vastaan. Hyvää: suorituskyky, käsiteltävyys, jousitus, jarrut. Huonoa: mittariston luettavuus. Triumph Street Triple käy keskikokoisten ja urheilullisten nakupyörien luokassa tiukkaa taistoa Kawasaki Z 900:n ja Yamaha MT-09:n kanssa. Näistä jokaisella on vahvuutensa, ja Triumph päivittää omiaan kaudelle 2020.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyySuoraviivaisempaa voimaaKolmisylinterinen rivimoottori vetää puhtaasti tyhjäkäynniltä lähtien, ja voiman määrä kasvaa samaa tahtia kierrosluvun kanssa. Tässä onkin moottorin suurin ero aiempaan: tehokäyrän ”päästökuoppa” on saatu suoristettua, ja keskialueella löytyy tehoa sekä vääntöä jopa yhdeksän prosenttia enemmän.Vaikka vaihtamistarve on vähentynyt parantuneen väännön myötä, Triumph on varustanut uutuusmallin quickshifter-vaihdeavustimella, joka mahdollistaa vaihtamisen sekä ylös- että alaspäin ilman kytkintä. Syynä on valmistajan mukaan se, että nyt Street Triple sopii entistä paremmin myös rata-ajoon.Liian tehokkaat jarrut?Moottoriradalla Street Triple onkin parhaimmillaan, kun suorituskyvystä voi nauttia täysin siemauksin välittämättä nopeusrajoituksista. Täysin säädettävä jousitus toimii rata-ajossa kuin unelma. Jos mahdollista, niin jarrut toimivat vieläkin paremmin. Joka kerta mutkaan jarrutettaessa tulee mielessään kiroiltua, että taas jarrutin liian aikaisin. Luokkansa alhaisin paino vielä korostaa jarrujen tehokkuutta.Ainoa rata-ajoa haittaava yksityiskohta on mittariston heikko luettavuus. Uudella grafiikalla on tavoiteltu tyylikkyyttä ja kenties onnistuttukin siinä, mutta nopealla vilkaisulla kierrosluvusta ei saa mitään selvää. Nopeus- ja vaihdenäytöt ovat onneksi selkeät. Ulkonäkö on uusittu muotoilemalla kaikki maalatut osat uudelleen. Ero entiseen on kuitenkin hiuksenhieno, sillä sen huomaaminen edellyttää joko vanhaa mallia rinnalle tai todellista vihkiytyneisyyttä brittimerkkiin. Parhaiten uutuuden tunnistaa keulasta, jossa uudelleen muotoillut kaksoisvalonheittimet ovat saaneet yläreunaansa drl-päiväajovalot.Lisävarusteena on tarjolla muun muassa MyTriumph -bluetooth-yh-teys, jolla saa integroidun GoPro-kameran ohjausmahdollisuuden sekä navigointinäytön ja puhelintietojen näytöt mittaristoon. Parantuneesta suorituskyvystä ja varustetasosta huolimatta Street Triple RS:n hinta on säilynyt ennallaan.Teksti: Janne Huhtala Kuvat: Kingdom Creative Triumph Street Triple RS Hinta alkaen 15 750 € Moottori Bensiinimoottori 765 cm³, kolmisylinterinen rivimoottori, nestejäähdytys, 6 vaihdetta, ketjuveto. Teho 90,5 kW (123 hv), 11750 r/min Vääntö 79 Nm (9350 r/min) Vääntö 79 Nm (9350 r/min) Muu tieto Mitat: istuinkorkeus 825 mm, kuivapaino 166 kg, akseliväli 1 405 mm, tankin tilavuus 17,4 litraa. Rengaskoko: edessä 120/70 ZR17, takana 180/55 ZR17. Takuu 2 vuotta Lue lisää Kaikki artikkelit 9.5.2025 Ajoneuvot Audi julkisti uuden A6:n E-Hybrid Quattro -lataushybridiversiot – toisin sanoen yksi ja ainoa Suomi-versio 8.5.2025 Koeajo Koeajo: Cadillac Lyriq – 2020-luvun amerikkalainen unelma 8.5.2025 Ajoneuvot Jeep Compass jatkaa spaghettiwesterniä täysin uuden sukupolven muodossa 7.5.2025 Ajoneuvot Koeistuttu: Smart #5 Brabus – Smart for Five, kirkkaasti 6.5.2025 Ajoneuvot Koeistuttu: Mercedes-Benz CLA – vanhaa vain ja ainoastaan nimi 5.5.2025 Koeajo Koeajo: Škoda Enyaq 85x 4×4 Sportline – pikkuhiljaa aina vain paremmaksi 5.5.2025 Ajoneuvot Aston Martin DBX S tuo ”vain” 2 198 kilon edestä Valhallaa mökkitielle 4.5.2025 Koeajo Maistiainen: Dongfeng Nammi Box – taas uusi kiinalaismerkin pikkuauto 3.5.2025 Ajoneuvot Uudistunut Volvo S90 jäänee kokonaan idän ihmeeksi Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 8.5.2025 Autonäyttely Classic Motorshow 2025: harvinainen Saab-Lancia 600 – Pohjolan Delta oli aikansa Vuoden Auto 8.5.2025 Koeajo Koeajo: Cadillac Lyriq – 2020-luvun amerikkalainen unelma 7.5.2025 Ajoneuvot Koeistuttu: Smart #5 Brabus - Smart for Five, kirkkaasti 6.5.2025 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: taloudellisuuskisa osoitti, että käytetty Toyota Prius on edelleen voimissaan 7.5.2025 Klassikko Classic Motorshow 2025: saksalainen edustusauto, jonka merkki ei olekaan aivan helppo 5.5.2025 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Volvo XC90 sillä Yamahan tekemällä 4,4-litraisella V8:lla 2.5.2025 Renkaat Auton vanteissa käytettävä alumiini on maailman toiseksi eniten louhittu metalli – korjaamalla auton vanteen voi tehdä ympäristöteon 3.5.2025 Ajoneuvot Uudistunut Volvo S90 jäänee kokonaan idän ihmeeksi 6.5.2025 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: taloudellisuuskisa osoitti, että käytetty Toyota Prius on edelleen voimissaan 1.5.2025 Käyttötesti Käyttötesti: kun ajetaan 100 km/h, Volkswagen Tiguan -lataushybridi menee edelleen sähköllä pitkälle 15.4.2025 Kuluttajat Auton rengas irtosi – renkaanvaihtotyön tehnyt korjaamo kiisti syyllisyyden, koska autolla ajettu matka oli ”kolme kertaa Helsingistä Ivaloon” 13.4.2025 Lentokoneet Kiinalaisyhtiö Juneyao Air, jolla on kaksi reittiä Helsinki-Vantaalle, kieltäytyy vastaanottamasta Boeingilta uutta laajarunkokonetta tullien takia 22.4.2025 Kuluttajat Uudehko Škoda Enyaq on vaatinut yli 30 huoltokäyntiä kahdessa vuodessa– autoliikkeet eivät suostu ostamaan autoa vikojen vuoksi 16.4.2025 Esittely Viimeiset käynnistykset: rivikutosen selittämätön jalous 25.4.2025 Peräkärryt Moottori 100 vuotta: peräkärryn akseli taittui väistökokeessa