12.1.2015 Ajoneuvot Koeajo: harmaan tasainen Nissan Pulsar Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Nykyaikainen haastaja, vai vaarin vanhan Sunnyn seuraaja? Hyvää: Erinomaiset tilat, vaivaton ajaa. Huonoa: Pieni näyttö, tasapaksuus. Ilkeämielinen voisi verrata Pulsaria kodinkoneeseen. Molemmat hoitavat tehtävänsä kunnialla ja huomaamatta, mutta syvempää suhdetta ei synny. Se ei toki tee Pulsarista huonoa autoa. Harmaus voi olla myös myyntivaltti.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyHaastaja mersulleNissan Pulsar hyökkää Golf-luokkaan valtavien takatilojen voimin. Erityisesti polvitilaa riittää vaikka taksitolpalle. Matkustajia miellyttänee myös kokoluokkaan kelpo melutaso.Kokemus ratin takaa mukailee yleistunnelmaa. Pulsarin ajettavuus on lähinnä vaivatonta. Ohjauksen keskialueella on tahmeutta, mutta yleisesti ottaen hallintalaitteet ovat keveitä ja luonnollisia käyttää.Konsernisisar Renaultin kanssa jaettu 1,2-litrainen bensiiniturbo miellyttää alaväännöllään. Muiden pikkuturbojen tavoin moottori puutuu yläkierroksilla, mistä on haittaa ainoastaan ohituksissa.Lisähelpotusta elämään tuo erittäin vaivattomasti toimiva kuusivaihteinen vaihteisto. Sen kanssa ei bensiinimoottorin yhteyteen tarjottavaa portaatonta Xtronic-vaihteistoa juuri kaipaa.Kaikilla varusteillaJo Pulsarin perusmallista löytyvät ilmastointi, Bluetooth ja vakionopeudensäädin. Koeajettu Tekna-versio on varustelultaan malliston kattavin. Vajaan kuuden tuhannen euron lisäpanostus tuo led-ajovalot, avaimettoman käytön, navigaattorin ja nahkaverhoilun.Samalla aktiivinen turvallisuus kohoaa kaistavahdilla, peräänajovaroittimella ja kuolleenkulman varoitusjärjestelmällä.Lisähinnalla saatava varustemäärä on suuri, mutta määrä korvaa osittain laadun. Kosketusnäyttö on käden ulottuvilla, mutta se on 5,8 tuumaisena turhan pieni lintukuvakulmasta auton ympäristön piirtävälle näkymälle.Sukujuuret näkyvissäVaikka Pulsar on täysin uusi ja nykyaikainen tuote, sillä on selkeät sukujuuret vanhempiin Nissan-malleihin. Sellaisiin, jotka eivät autolehtien sivuilla loista, mutta kyydittävät vuosien ajan lukemattomia tyytyväisiä omistajia.On mielenkiintoista nähdä toimiiko sama taktiikka yhä vai karkaavatko henkilöautomaisten Nissanien asiakkaat korealaisten kauppiaiden luo. Kian ja Hyundain pitkän takuun Pulsar haastaa vain 795 euroa maksavalla jatkoturvalla (5 vuotta / 150 000 km).Teksti ja kuvat: Lauri Ahtiainen Nissan Pulsar DIG-T 115 Tekna 6M/T Hinta alkaen 20 990 € Koeajetun auton hinta varusteineen 26 460 € Ajoneuvovero 99 €/ v Moottori 1 197 cm³, bensiinimoottori, 4 sylinteriä, turboahdin, 6-v. manuaalivaihteisto, etuveto. Teho 85 kW (115 hv), 4500 r/min Vääntö 165 Nm (1750 r/min) Vääntö 165 Nm (1750 r/min) Kiihtyvyys 0–100 km/h 10,7 s Huippunopeus 190 km/h Kulutus l/ 100 km 6,3 (kaup.) / 4,0 (maant.) / NEDC-kulutus 5,0 (yhd.) (l/km) CO2-päästöt 117 g/km Mitat pituus 4387 mm, leveys 1768 mm, korkeus 1520 mm, akseliväli 2700 mm Tavaratila: 385 l Omamassa: 1304 kg Muu tieto Perävaunumassa jarruin 1 200 kg. Matkanjatkamispalvelu voimassa takuuajan Takuu 3 vuotta / 100 000 km Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 2.1.2025 Koeajo Koeajo: Cupra Leon Sportstourer VZ eHybrid – kuuma espanjalainen talvikelissä 2.1.2025 Ajoneuvot Frauscher x Porsche 850 Fantom on paras keino nauttia Porsche Macan Turbosta vetten päällä 1.1.2025 Koeajo Koeajo: BMW 330e Touring – miten parantaa erinomaista? 31.12.2024 Ajoneuvot Hämmästyttävä joukko automalleja, jotka ovat ensi kertaa museorekisteröitävissä vuodesta 2025 alkaen 30.12.2024 Koeajo Koeajo: Audi SQ8 e-tron – nyt olisi aika uudistua 30.12.2024 Ajoneuvot Muskeliauton uusi aikakausi Dodge Charger Daytona saapuu vuoden sisällä Eurooppaan, tiedetään kertoa 29.12.2024 Koeajo Koeajo: Mercedes-Benz G 580 EQ – kolmen tonnin sähkömoukari vailla tekemistä 29.12.2024 Ajoneuvot Voittaako tämä tuulilasi vihdoin talven? – Genesis testaa 48-volttista, metalloitua lämmitettävää tuulilasia 28.12.2024 Koeajo Koeajo: Mini Countryman SE All4 – mini vain nimeltään Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 1.1.2025 Se kerta kun Se kerta kun: Volkswagen pisti viisi sylinteriä V-muotoon 1.1.2025 Käytetyt autot Asiakkaan ostama Sitikka oli niin rikki, että se ei enää startannut autoliikkeen pihasta – myyjän mielestä ei vikaa 2.1.2025 Koeajo Koeajo: Cupra Leon Sportstourer VZ eHybrid – kuuma espanjalainen talvikelissä 31.12.2024 Historia Viimeiset käynnistykset: V12 ja tusinan taianomainen tasapaino 31.12.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: V126 vs S124 – vielä kerran vertaillen 27.12.2024 Kuluttajat Terävähampainen jyrsijä kalusi auton johtosarjan ja sisäosia – vakuutusyhtiö ei korvannut lähes 6 000 euron korjauskustannuksia 1.1.2025 Se kerta kun Se kerta kun: Volkswagen pisti viisi sylinteriä V-muotoon 31.12.2024 Historia Viimeiset käynnistykset: V12 ja tusinan taianomainen tasapaino 1.1.2025 Käytetyt autot Asiakkaan ostama Sitikka oli niin rikki, että se ei enää startannut autoliikkeen pihasta – myyjän mielestä ei vikaa 28.12.2024 Huutokauppahelmet Huutokauppahelmet: Audi Sport quattro '84 13.12.2024 Kuluttajat Toyotan suosikkimaasturissa voi tulla vastaan ikävä sähköongelma – korjaus maksaa pahimmillaan jopa yli 5 000 euroa! 5.12.2024 Uutinen Mika osti uuden Fordin vetokoukulla – autossa ilmeni ongelma, joka yllätti vannoutuneen Ford-miehen täysin: ”Alkaa usko horjua” 24.12.2024 Käytetyt autot Lähes 10-vuotiaasta, 100 000 ajetusta Porsche Panamera -lataushybridistä hajosi ajoakku – 27 000 euron lasku lävähti 10.12.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: vajaan vuoden ajamisen jälkeen Mercedes-Benz S124:ään alkaa vihdoin ilmaantua vikoja 7.12.2024 Lentokoneet Norwegian avaa kesäkuussa 2025 kaksi täysin uutta lentoreittiä Helsinki-Vantaalta - kohteina Romania ja Malta