12.1.2015 Ajoneuvot Koeajo: harmaan tasainen Nissan Pulsar Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Nykyaikainen haastaja, vai vaarin vanhan Sunnyn seuraaja? Hyvää: Erinomaiset tilat, vaivaton ajaa. Huonoa: Pieni näyttö, tasapaksuus. Ilkeämielinen voisi verrata Pulsaria kodinkoneeseen. Molemmat hoitavat tehtävänsä kunnialla ja huomaamatta, mutta syvempää suhdetta ei synny. Se ei toki tee Pulsarista huonoa autoa. Harmaus voi olla myös myyntivaltti.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyHaastaja mersulleNissan Pulsar hyökkää Golf-luokkaan valtavien takatilojen voimin. Erityisesti polvitilaa riittää vaikka taksitolpalle. Matkustajia miellyttänee myös kokoluokkaan kelpo melutaso.Kokemus ratin takaa mukailee yleistunnelmaa. Pulsarin ajettavuus on lähinnä vaivatonta. Ohjauksen keskialueella on tahmeutta, mutta yleisesti ottaen hallintalaitteet ovat keveitä ja luonnollisia käyttää.Konsernisisar Renaultin kanssa jaettu 1,2-litrainen bensiiniturbo miellyttää alaväännöllään. Muiden pikkuturbojen tavoin moottori puutuu yläkierroksilla, mistä on haittaa ainoastaan ohituksissa.Lisähelpotusta elämään tuo erittäin vaivattomasti toimiva kuusivaihteinen vaihteisto. Sen kanssa ei bensiinimoottorin yhteyteen tarjottavaa portaatonta Xtronic-vaihteistoa juuri kaipaa.Kaikilla varusteillaJo Pulsarin perusmallista löytyvät ilmastointi, Bluetooth ja vakionopeudensäädin. Koeajettu Tekna-versio on varustelultaan malliston kattavin. Vajaan kuuden tuhannen euron lisäpanostus tuo led-ajovalot, avaimettoman käytön, navigaattorin ja nahkaverhoilun.Samalla aktiivinen turvallisuus kohoaa kaistavahdilla, peräänajovaroittimella ja kuolleenkulman varoitusjärjestelmällä.Lisähinnalla saatava varustemäärä on suuri, mutta määrä korvaa osittain laadun. Kosketusnäyttö on käden ulottuvilla, mutta se on 5,8 tuumaisena turhan pieni lintukuvakulmasta auton ympäristön piirtävälle näkymälle.Sukujuuret näkyvissäVaikka Pulsar on täysin uusi ja nykyaikainen tuote, sillä on selkeät sukujuuret vanhempiin Nissan-malleihin. Sellaisiin, jotka eivät autolehtien sivuilla loista, mutta kyydittävät vuosien ajan lukemattomia tyytyväisiä omistajia.On mielenkiintoista nähdä toimiiko sama taktiikka yhä vai karkaavatko henkilöautomaisten Nissanien asiakkaat korealaisten kauppiaiden luo. Kian ja Hyundain pitkän takuun Pulsar haastaa vain 795 euroa maksavalla jatkoturvalla (5 vuotta / 150 000 km).Teksti ja kuvat: Lauri Ahtiainen Nissan Pulsar DIG-T 115 Tekna 6M/T Hinta alkaen 20 990 € Koeajetun auton hinta varusteineen 26 460 € Ajoneuvovero 99 €/ v Moottori 1 197 cm³, bensiinimoottori, 4 sylinteriä, turboahdin, 6-v. manuaalivaihteisto, etuveto. Teho 85 kW (115 hv), 4500 r/min Vääntö 165 Nm (1750 r/min) Vääntö 165 Nm (1750 r/min) Kiihtyvyys 0–100 km/h 10,7 s Huippunopeus 190 km/h Kulutus l/ 100 km 6,3 (kaup.) / 4,0 (maant.) / NEDC-kulutus 5,0 (yhd.) (l/km) CO2-päästöt 117 g/km Mitat pituus 4387 mm, leveys 1768 mm, korkeus 1520 mm, akseliväli 2700 mm Tavaratila: 385 l Omamassa: 1304 kg Muu tieto Perävaunumassa jarruin 1 200 kg. Matkanjatkamispalvelu voimassa takuuajan Takuu 3 vuotta / 100 000 km Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 27.4.2025 Koeajo Koeajo: Volvo XC90 – on kaikki niin kuin ennenkin 26.4.2025 Koeajo Maistiainen: Škoda Enyaq – uusi keula vie pidemmälle 25.4.2025 Ajoneuvot Lexus ES vaihtoi kerta kaikkiaan tyyliään – kaunokainen tulee saataville myös täyssähköisenä 24.4.2025 Koeajo Koeajo: Hyundai Ioniq 5 – pinnan alla kuplii 22.4.2025 Koeajo Koeajo: Dacia Bigster – enemmän autoa, enemmän järkeä 21.4.2025 Koeajo Koeajo: Toyota Proace City EV – päästöttömän kuljetuskaluston makuun 20.4.2025 Koeajo Koeajo: Volvo EX90 – tulevaa tekniikkaa ja tämän hetken designia 19.4.2025 Koeajo Koeajo: Audi A6 Avant e-tron Performance – sähköistyminen ja vaihto takavetoon 19.4.2025 Ajoneuvot Kia EV3 on World Car of the Year 2025 – toisen kerran peräkkäin Kia ja neljännen kerran peräkkäin korealainen sähköauto Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 25.4.2025 Peräkärryt Moottori 100 vuotta: peräkärryn akseli taittui väistökokeessa 27.4.2025 Ajatuksia autoista Polttomoottori sähköauton varavirtana, eikö näiden aika mennyt jo? – Ajatuksia autoista 27.4.2025 Koeajo Koeajo: Volvo XC90 – on kaikki niin kuin ennenkin 25.4.2025 Pyöräily Testi: Pyöräilykypärien vallankumous? – Tuleeko tästä pyöräilykypärän hihnasta tulevaisuudessa jopa standardi? 26.4.2025 Koeajo Maistiainen: Škoda Enyaq – uusi keula vie pidemmälle 22.4.2025 Kuluttajat Uudehko Škoda Enyaq on vaatinut yli 30 huoltokäyntiä kahdessa vuodessa– autoliikkeet eivät suostu ostamaan autoa vikojen vuoksi 25.4.2025 Peräkärryt Moottori 100 vuotta: peräkärryn akseli taittui väistökokeessa 21.4.2025 Uutinen Tarvitsetko G-Mersun, mutta bling hävettää? Nyt maasturiklassikko palaa 1980-luvulle 25.4.2025 Pyöräily Testi: Pyöräilykypärien vallankumous? – Tuleeko tästä pyöräilykypärän hihnasta tulevaisuudessa jopa standardi? 22.4.2025 Koeajo Koeajo: Dacia Bigster – enemmän autoa, enemmän järkeä 15.4.2025 Kuluttajat Auton rengas irtosi – renkaanvaihtotyön tehnyt korjaamo kiisti syyllisyyden, koska autolla ajettu matka oli ”kolme kertaa Helsingistä Ivaloon” 13.4.2025 Lentokoneet Kiinalaisyhtiö Juneyao Air, jolla on kaksi reittiä Helsinki-Vantaalle, kieltäytyy vastaanottamasta Boeingilta uutta laajarunkokonetta tullien takia 22.4.2025 Kuluttajat Uudehko Škoda Enyaq on vaatinut yli 30 huoltokäyntiä kahdessa vuodessa– autoliikkeet eivät suostu ostamaan autoa vikojen vuoksi 27.3.2025 Uutinen Ajokortin ylläpito käy kalliimmaksi – ikäkuskien kukkarolla käydään 16.4.2025 Esittely Viimeiset käynnistykset: rivikutosen selittämätön jalous