15.5.2021 Ajoneuvot Korealainen premium-farmari Eurooppaan – idästä tuulee Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Genesis G70 Shooting Brake on täysin uusi Eurooppaan saatava korealainen premium-farmari Hyundain leiristä. Tälle voisi olla tilausta Suomessakin. Genesis on jo julkistanut marssivansa Eurooppaan ja Moottori onkin ehtinyt esittelemään muun muassa sen keskiluokan uutuudet. Nyt seuraa korealainen premium-farmari ja kyseessä onkin merkin ensimmäinen erityisesti Euroopan markkinoille suunniteltu tuote. Se tekee tästä erityisen mielenkiintoisen.Genesis G70 Shooting Brake seuraa G70-sisarmallin teemaa uudella korimallilla. Genesiksen mukaan se halusi valmistaa näyttävän farmarimallin eurooppalaisille asiakkaille, koska tämä korimalli on erittäin tärkeä ja sillä on vahvat juuret markkina-alueen ajoneuvojen historiassa. Lisäksi se on suosittu korimalli ylellisemmissä ja arvokkaammissa autoluokissa.Tämä on Genesiksen suunnalta vahva kannanotto kuinka tärkeänä se kokee meidän markkina-alueemme. Tätä on painottanut myös yhtiön Euroopan toimintojen johtaja Dominique Boesch.Hyundain premium-brändin odotetaan aloittavan myyntiä Euroopassa vielä tämän kesän aikana. Ensin kauppoihin saadaan G80 ja GV80 SUV ja myöhemmin seuraa hieman pienempää: G70 ja GV70 SUV. Suomen osalta suunnitelmista ei olla vielä kuultu mitään, joten ainakaan heti merkkiä ei kannata tänne odottaa.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyKorealainen premium-farmari G70 Shooting BrakePerusmuoto ja yksityiskohtien muotoilu on tuttua porrasperästä, mutta nyt kaareva suuri takalasi koristaa takaluukkua osin ilmassa leijuvan takaspoilerin alla. Tämä luo mallille kieltämättä uniikin ja näyttävän ulkonäön. Valmistajan mukaan käytettävyyttä on kohennettu siirtämällä tavaratilan luukun saranointi mahdollisimman pitkälle eteenpäin.Shooting Brake on samankokoinen kuin porrasperäinen G70. Kokonaismittaa on vajaat 4,7 metriä, josta reilut 2,8 metriä on akselivälin osuus. Genesis lupaa kuitenkin lisätilaa, mutta mitään tarkempia teknisiä tietoja ei ole julkaistu. Porrasperän kontti on vain 330 litraa, joten reipas lisäys ei olisi pahaksi.Myöskään voimalinjasta ei vielä hihkuttu. Porrasperä on jo saatavilla muilla markkinoilla 2,0-litraisella nelisylinterisellä bensaturbolla sekä tuplaturbotetulla 3,3-litraisella V6-bensiinimoottorilla – myös nelivetoisena. Nämä kuulostavat aivan kelvollisilta voimanlähteiltä.Luonnollisesti myös sisätilojen puolella luotetaan tuttuun Genesiksen muotokieleen, joka on jo G70-mallissa esitelty. Tämä onkin varsin perinteisen oloinen sijoittelultaan, joka lienee hyvä asia juuri käytettävyyden kannalta. Lehdistökuviin on haettu potkua punaisella verhoilulla.Genesis on mielenkiintoinen lisä Euroopan autotarjontaan ja farmarimalli lisää odotusarvoa entisestään. Aika tulee näyttämään pääsemmekö myös ratin taakse koeajon muodossa.Kuvat ja lähde: Genesis Lue lisää Kaikki artikkelit 8.4.2025 Ajoneuvot Käytetty Ferrari Ranskasta – ja läpi Euroopan koti-Suomeen ajaen 8.4.2025 Ajoneuvot Kiva, että korealaiset vielä muistavat kaksiovisia loistoautoja – Genesis X Gran Coupé ja -X Gran Convertible 8.4.2025 Uutinen McLaren ripustaa tulevaisuutensa tuntemattoman sähköautostartupin ja luksuksen varaan 7.4.2025 Uutinen Kotimainen Coverion-pohjapanssari sähköautoon – akun pelastaja vai takuun tuhoaja? 7.4.2025 Yleinen Nettiauton tilastot: Polestar 2 alkuvuoden myydyin sähköauto Suomessa 6.4.2025 Ajatuksia autoista Kaksi Volvoa ja menneiden aikojen haikailu johtokunnan neuvotteluhuoneessa – Ajatuksia autoista 6.4.2025 Uutinen Tuleva Renault Twingo taipuu myös Nissaniksi ja Daciaksi 5.4.2025 Uutinen Euroopan komissiolta yhteensä 458 miljoonan sakot 16 autotehtaalle kierrätyskartellista – myös kattojärjestö mukana juonessa 5.4.2025 Ajoneuvot Škoda Elroq RS on hot hatch nykymakuun ja kaikkien aikojen nopeimmin kiihtyvä tuotanto-Škoda Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 7.4.2025 Uutinen Kotimainen Coverion-pohjapanssari sähköautoon – akun pelastaja vai takuun tuhoaja? 6.4.2025 Kuluttajat Škodan kaksoismassavauhtipyörä hajosi vuosia autokaupan jälkeen – myyjälle lasku, voimansiirron pitää kestää enemmän 8.4.2025 Koeajo Koeajo: Hyundai Inster – halvalla saa yllättävän hyvän 8.4.2025 Ajoneuvot Käytetty Ferrari Ranskasta – ja läpi Euroopan koti-Suomeen ajaen 6.4.2025 Liikenne Moottori 100 vuotta: löysimme Suomen hiljaisimman tien 5.4.2025 Ajoneuvot Škoda Elroq RS on hot hatch nykymakuun ja kaikkien aikojen nopeimmin kiihtyvä tuotanto-Škoda 6.4.2025 Kuluttajat Škodan kaksoismassavauhtipyörä hajosi vuosia autokaupan jälkeen – myyjälle lasku, voimansiirron pitää kestää enemmän 3.4.2025 Koeajo Maistiainen: MG Cyberster GT – aito urheiluauto pilkkahinnalla 7.4.2025 Uutinen Kotimainen Coverion-pohjapanssari sähköautoon – akun pelastaja vai takuun tuhoaja? 1.4.2025 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: moottorin vikavalo syttyi heti, mitä muuta vikaa vanhasta Toyota Prius -hybridistä löytyi? 27.3.2025 Uutinen Ajokortin ylläpito käy kalliimmaksi – ikäkuskien kukkarolla käydään 11.3.2025 Autoilu Nakkaatko renkaat ulkovarastoon säilytykseen? Se saattaa pilata kumit ennätysajassa 25.3.2025 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: ostimme vanhan diesel-Mersun tilalle lähes 300 000 km ajetun Toyota Prius -hybridin 17.3.2025 Uutinen Tiettävästi Suomen ainoiden Rivian R1T -sähköautojen omistaja Aapo Huovila: ”Paras käyttöauto, mikä minulla on koskaan ollut” 23.3.2025 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: jäähyväiset käytetylle Mersulle – tähän hintaan ja tällaiseen kotiin S124 meni