16.1.2025 Käyttötesti Volkswagen Tiguan Käyttötesti: Volkswagen Tiguanin akkuongelmaan saatiin softapäivitys Teksti Jussi Saarinen Kuva Jussi Saarinen Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Volkswagen Tiguan eHybrid -käyttötestiauton akku purkautui itsekseen toisenkin kerran. Autoon tehdyn ohjelmistopäivityksen pitäisi kuitenkin tepsiä vaivaan. Kerroimme edellisessä väliraportissa, miten Volkswagen Tiguan -käyttötestiauton 12 voltin akku tyhjentyi yllättäen yön aikana, kun auto oli pysäköity parkkipaikalle suko-latauspiuhan päähän. Elettiin marraskuun 24. päivää, jolloin käyttötestiä oli ehditty ajaa reilut kolme viikkoa, ja auton matkamittarissa lepäsi 1 417 kilometrin lukema.Tuolloinen ongelma hoitui lopulta helpohkon tuntuisesti. Autolle ei korjaamolla tehty mitään varsinaisesti fyysistä, ainoastaan akun tarkastus ja vikakoodien luku. Kun kaikki näytti vihreää, auto kehotettiin ottamaan ajoon ja palaamaan asiaan, jos jotain vielä ilmenee.Aluksi kaikki näyttikin normaalilta. Tuon väliraportin kirjoittamishetkellä, 19. joulukuuta, Tiguanilla oli ajettu jo 3 023 kilometriä, ja kehaisimmekin miten auto on pelannut täysin moitteetta. Käyttö oli lisäksi ollut hyvinkin vaihtelevaa – se oli sisältänyt niin suko- kuin voimavirtalatailua, sekä pelkällä sähköllä, bensiinillä että niiden sekoitelmalla ajoa, ja myös ajo-olosuhteet vaihtelivat taajamakäytöstä moottoritiellä paahtamiseen.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyTällä kertaa hinurillaNe kehut jäivät sitten lopulta lyhyiksi, sillä siinä missä joulunpyhien ylitse mentiin vielä ilman ongelmia, uudenvuodenaatonaattona eteen tuli jälleen tuttu tenkkapoo. Asian laidan arvasi jo lataamassa ollutta autoa parkkipaikalla lähestyttäessä, kun avaimeton käyttö ei taaskaan sytyttänyt auton hätävilkkuja palamaan – kuollut mikä kuollut. Hanki rajaton lukuoikeus Haluatko jatkaa lukemista? Autoliiton jäsenenä saat rajattoman pääsyn kaikkiin Moottori+ -sisältöihin. Liity jäseneksi Kirjaudu sisään Jäsenenä saat nämä edut ja paljon muuta Moottori Moottori+ -sisältöjen lukuoikeus ja painettu lehti 9 kertaa vuodessa. Tiepalvelu Autoliiton Tiepalvelu turvaa Plus- ja Premium-jäsenten matkan Suomessa ja ulkomailla. Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 16.1.2025 Käyttötesti Käyttötesti: Volkswagen Tiguanin akkuongelmaan saatiin softapäivitys 17.1.2025 Autoilu Ladattavien hybridien suosio vakaata – mutta kuinka kauan? 15.1.2025 Autoilu Tässä maakunnassa ajetaan tilastojen mukaan kaikista iäkkäimmillä autoilla 17.1.2025 Ajoneuvot Audi A6 E-Tron ennätti Suomeen aloittamaan Audin tämän vuoden uutuusrumban 16.1.2025 Koeajo Koeajo: Alpine A110 R Turini – R niin kuin raaseri 11.1.2025 Esittely Viimeiset käynnistykset: V8 on nautinnollinen yleiskone 15.1.2025 Autoilu Tässä maakunnassa ajetaan tilastojen mukaan kaikista iäkkäimmillä autoilla 12.1.2025 Ajoneuvot Upouusi Opel Grandland on nyt rantautunut Suomeen 14.1.2025 Uutinen Mitä tehdä, jos autossa on jäljellä enemmän velkaa kuin arvoa? 14.1.2025 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: syy käytetyn Mercedes-Benz S124:n kiemurteluun ja kolinaan löytyi 3.1.2025 Autoilu Näin paljon bensiinin hinta nousee – koskee liki 1,8 miljoonan auton käyttökuluja 7.1.2025 Uutinen Vakuutusyhtiö ei korvannut peurakolaria – auton vauriot johtuivat peuran väistämisestä eikä törmäyksestä peuraan 8.1.2025 Se kerta kun Se kerta kun: Peugeot teki luksussedanin keskelle poikittain sijoitetulla diesel-V12:lla 6.1.2025 Käytetyt autot Fiatiin oli tehty jakopääremontti juuri ennen kauppoja – auton vesipumppu petti silti, autoliike alkoi syyttää auton ostajaa 24.12.2024 Käytetyt autot Lähes 10-vuotiaasta, 100 000 ajetusta Porsche Panamera -lataushybridistä hajosi ajoakku – 27 000 euron lasku lävähti