29.10.2017 Ajoneuvot Kamux: eurooppalaiset käytetyt autot houkuttelevat – monipuolisempi tarjonta ja paremmat varusteet Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Ulkomailta tuotavien käytettyjen autojen tarjoama vaihtoehtojen lisäys miellyttää edelleen suomalaisia, jos autoliike Kamuxin kokemuksiin on luottaminen. Ei liene yllätys, että Suomi-historian omaavien vaihtoehtojen rinnalla tuontivaihdokit kiinnostavat lähinnä nuoremman iän ja pykälää paremman varustelutason ansiosta.Tähän liiketoimintaa tarjoavaan saumaan iskee muun muassa Kamux, joka houkuttelee asiakkaita kaupoille vaihtoautovalikoimaa kasvattavilla tuontiautoilla.Kamuxin mukaan ulkomaiden ostoilla taataan, että ketjun autovalikoima on koko ajan kiinnostava. Pelkkien kotimaisten vaihdokkien vetovoiman ei uskota siihen riittävän.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyParivuotias premium suuntaa SuomeenSaksan autot kiinnostavat suomalaisia ja maan suurimmat kaupungit ovat sitkeästi keskeisimpiä hankintapaikkoja Suomeen suuntaaville käytetyille autoille.– Listaamme ennakkoon kiinnostavimmat yksilöt ja arvioimme niiden kunnon suhteessa hintaan ennen varsinaista autohuutokauppatapahtumaa, Kamuxin ostojohtaja Tero Törmänen kertoo ostoprosessista.Noin 20-kertaisesta autokannasta johtuen saksalainen tarjonta on ylivoimaiseseti monipuolisempi. Nopeimmillaan ostettu auto päätyy Suomeen potentiaalisten asiakkaiden ulottuville muutamassa päivässä.– Pystymme tarjoamaan asiakkaillemme varustelutasoa, jota ei Suomesta välttämättä löydä. Useimmat käytetyt autot ovat aiemmin palvelleet leasing-autoina tai ne ovat tulleet merkkiliikkeisiin vaihtoautoiksi, luonnehtii Kamuxin maajohtaja Jussi Mäkinen.Valikoimissa on runsaasti saksalaisia premium-merkkejä ja 2–5 vuotta vanhoja perheautoja. Tarjolla on myös runsaasti diesel-vaihtoehtoja.– Autojen varustelutaso on Suomeen verrattuna keskimäärin pykälää parempi, koska Saksassa uusiin autoihin on edullisempi hankkia korkeampi varustelutaso. Saksassa suositaan leasing-autoissa dieseleitä niiden edullisten käyttökustannusten takia pidemmissä ajomatkoissa, Mäkinen jatkaa.3 000 tuontiautoa vuodessaKamux ei ole käytettyjen markkinoilla pieni peluri, sillä yritys tuo vuosittain noin 3 000 autoa Suomeen Euroopan eri maista.Suurissa volyymeissä tavallisuus on tyypillistä, kuriositeetteja ja kummallisuuksia ei mukaan juuri mahdu.– Suuret ostosmäärät, pitkäaikainen yhteistyö vakiintuneiden hankintakanava- ja logistiikkakumppaneiden kanssa takaa sen, että autoja saadaan nopeasti. Kiinnostava auto voidaan toimittaa ostajan kotiin paikkakunnasta riippumatta, Mäkinen kertoo.Koko tuontivalikoima on ketjun kaikkien toimipisteiden myytävissä. Kotimaisen liikkeen asiakkaaksi autonhankkijan ajaa usein mielikuva luotettavammasta ja turvallisemmasta kaupasta.– Moni voi haaveilla saksalaisesta hyvätasoisesta merkkiautosta, mutta haluaa ostaa sen suomalaisesta autoliikkeestä, Jussi Mäkinen vahvistaa.Mieleisen tuontiauton voi hankkia myös itse. Omatoimiostajan on tosin varauduttava näkemään enemmän vaivaa autonsa eteen ja se ei kaikkia houkuttele. Autokaupan puoleen käännyttäessä vaiva on pienempi, mutta helppoudelle lasketaan myös hinta.Lähde: Kamux Kuvituskuvat: Moottorin arkisto/Roman Razinkov ja Antti HentinenLue myös: Euroopan kuluttajakeskuksen vinkit tuontiauton ostajalle Lue lisää Kaikki artikkelit 30.6.2025 Kuluttajat Kuluttaja ja automyyjä kiistelivät, lämpenikö tuontiautona maahantuotu uudehko Audi-sähköauto riittävän nopeasti talvella – kuluttajariitalautakunta antoi vastauksen 29.6.2025 Uutinen Kiinan autoteollisuudessa paisutellaan lukuja myymällä uusia autoja ”käytettyinä” ulkomaille 29.6.2025 Uutinen Autoklinikka etsii Suomen parasta parkkihallia – nettiäänestys käynnissä 29.6.2025 Tekniikka Viimeiset käynnistykset: neloskone – tasavarma arkinen puurtaja yllättää välillä 28.6.2025 Ajoneuvot Hyperlupauksin lanseerattu Mercedes-AMG GT XX ennakoi yhden megawatin sähköseuraajaa Uudessakaupungissa valmistettavalle GT 4-oviselle Coupélle 27.6.2025 Uutinen Kamuxin vastine Moottori-lehden 23.6.2025 julkaisemiin verkkojuttuihin 27.6.2025 Uutinen Mercedes-Benz investoi vihreään tuotantoon – uusi maalaamo puolittaa kulutuksen 26.6.2025 Ajoneuvot Myydäänkö Maserati? Stellantis pohtii luksusmerkin kohtaloa 26.6.2025 Ajoneuvot Nissan Qashqai e-Power päivittyy: luvassa pienempi kulutus ja sähköisempi ajettavuus Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 30.6.2025 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Porsche 718 Cayman GT4 RS - niin harvinainen, ettei edes EU:ta kiinnosta puuttua 29.6.2025 Ajatuksia autoista Kiitos kaikesta 12 voltin akku, mutta lähde jo eläkkeelle – Ajatuksia autoista 30.6.2025 Koeajo Koeajo: Volkswagen ID.7 – pitkälle pihistelevä perheauto 27.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: sekajuna Sastamalassa 29.6.2025 Tekniikka Viimeiset käynnistykset: neloskone – tasavarma arkinen puurtaja yllättää välillä 23.6.2025 Uutinen Moottori paljastaa: Suomessa on rekisteröity jenkkiautoja väärillä papereilla – kaksi avolava-autoa myynnissä Kamuxilla 29.6.2025 Ajatuksia autoista Kiitos kaikesta 12 voltin akku, mutta lähde jo eläkkeelle – Ajatuksia autoista 24.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: tunnistatko kuvan auton? (Osa 2) 27.6.2025 Uutinen Kamuxin vastine Moottori-lehden 23.6.2025 julkaisemiin verkkojuttuihin 27.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: sekajuna Sastamalassa 21.6.2025 Ajoneuvot Auto per 10 sekuntia – maailman suurin autotehdas pyörii lähes tauotta 21.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Huomaatko mikä tässä kuvassa on pielessä? 23.6.2025 Uutinen Moottori paljastaa: Suomessa on rekisteröity jenkkiautoja väärillä papereilla – kaksi avolava-autoa myynnissä Kamuxilla 13.6.2025 Uutinen Sähköautojen toimintamatkatestissä uusi ennätys: Tesla kukistui ylivoimaisella tuloksella 20.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Tunnistatko kuvan auton?