7.12.2020 Ajoneuvot Käytetyt erikoisuudet – Volkswagen Passat CC V6 4Motion Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Volkswagen Passat CC V6 4Motion on verrattain harvinainen versio erittäin yleisestä autosta. Neliveto ja VR6-moottori on hieno pari. Sulavalinjaisemmalla katolla varustetun Passat-malliston lippulaiva Volkswagen Passat CC V6 4Motion rakennettiin aikana, jolloin kansanauto suuntasi ylöspäin. Loistoluokan taidonnäytteeksi tarkoitettu Volkswagen Phaeton oli esitelty vuonna 2002. Wolfsburgissa uskottiin merkin kipuavan korkealle kalliimpiin luokkiin.Mercedes-Benz CLS esiteltiin 2004 ja muutamaa vuotta myöhemmin Volkswagen Passat CC yritti kopioida samaa muotokieltä. Coupé-kattolinjaa koitettiin kovasti sovitella nelioviseen sedaniin monen valmistajan taholta ja sama jatkuu vielä tänäkin päivänä. Toiset uskovat sen olevan mahdollista jopa katumaastureiden saralla.Passat CC korvattiin lopulta nimellä Arteon, jotta syntyisi suurempi hajurako Passatin ja hieman sulavamman kattolinjan välille. Ajatus on kuitenkin säilynyt samana, vaikka Passat on jäänyt taka-alalle. Itse asiassa Passat tulee näillä näkymin menettämään myös sedan-korimallin kokonaan.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyKäytetty erikoisuus – Passat CC V6 4MotionJuttusarjaamme tällä kertaa kaivettu Volkswagen Passat CC V6 4Motion löytyy Hyvinkäältä. Kyseessä on vuosimallin 2008 auto, jonka mittarilukemaksi on ilmoitettu 222 000 kilometriä. Katsastus on suoritettu hyväksytysti kesäkuussa 2020 ja siten vielä voimassa.Auton taika on tuon korimallin ohella ennen kaikkea sen voimalinja. Harvaan Passatiin on ladottu 300 hevosvoimaa ja neliveto. Kaiken kukkuraksi tuo mukavat tehot tuottava voimanlähde on erittäin pienellä sylinterikulmalla varustettu vapaasti hengittävä niin sanottu VR6-moottori.Noilla teholukemilla, ja 350 newtonmetrin väännöllä, Passat CC V6 4Motion kiihtyy paikaltaan 100 kilometrin tuntinopeuteen noin 5,5 sekunnin aikana. Huippunopeus on itse asiassa rajoitettu lukemaan 250 kilometriä tunnissa. Vaihteita ei tarvitse vaihtaa itse, sillä autosta löytyy DSG-kaksoiskytkinautomaattivaihteisto.Ulkonäkö ei kuitenkaan elvistele teholukemilla, vaan kyseessä on hillitty mustalla metallivärillä maalattu herrasmieskulkine kromilistoin ja kattoluukulla. Alla pyörivät alkuperäisvalikoimasta saatavilla olleet tyylikkäät alumiinivanteet ja talven pimeyttä kirkastavat ksenon-valot.Auton sisäpuolella samaa teemaa jatketaan mustalla nahkaverhoilulla. Kojelauden hopeanharmaita listoja lukuun ottamatta lähes kaikki pinnat ovat mustia. Varusteista löytyy muun muassa adaptiivinen vakionopeudensäädin, avaimeton kulku, automaatti-ilmastointi, muistitoiminnolla varustettu kuljettajan istuin, navigaattori, pysäköintitutkat auton molemmissa päissä sekä vetokoukku.Myyjäliike lupaa auton matkaan lähtevän huoltokirjan, jossa tuorein huolto on suoritettu heinäkuussa 2020 mittarilukeman 220 000 kilometriä kohdalla. Myynti-ilmoituksen perusteella auto vaikuttaa hyvin valmiilta, hieman tavallista mielenkiintoisemmalta, käyttökulkineelta.Teksti: Henri Posa, Kuvat: tori.fi Lue lisää Kaikki artikkelit 17.6.2025 Ajoneuvot Audi Q3:n kolmas sukupolvi sai ensi-iltansa, ja se uppoaa kuin puu metsään isosisartensa sekaan 16.6.2025 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Mitsubishi Colt CZC – Ken Okuyaman vähemmän tunnettu taideteos 16.6.2025 Kuluttajat Merkkihuolletun Opelin moottori rikkoutui takuukorjauksen jälkeen – maahantuoja ei halunnut korvata, koska kuluttaja reklamoi vasta vuoden kuluttua 15.6.2025 Matkailu Autoliike, jossa ei myydä lainkaan autoja – ainoastaan aatetta 14.6.2025 Ajoneuvot Renault saattaa alkaa valmistamaan aseita ensimmäistä kertaa sitten toisen maailmansodan 13.6.2025 Ajoneuvot Opel Grandland Electric AWD on saksalaismerkin tehokkain malli ja sen ensimmäinen sähköneliveto 11.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: sähkömoottorin nerokkuus paljastuu viimeistään avattaessa 9.6.2025 Ajoneuvot Mercedes-Benz lanseeraa uusimman sukupolven MBESS-energiavaraston 9.6.2025 Autokauppa Kamux ja Saka kuluttaja-asiamiehen syyniin – Moottori kertoi autokaupan ongelmista jo viime syksynä Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 16.6.2025 Kuluttajat Merkkihuolletun Opelin moottori rikkoutui takuukorjauksen jälkeen – maahantuoja ei halunnut korvata, koska kuluttaja reklamoi vasta vuoden kuluttua 17.6.2025 Ajoneuvot Audi Q3:n kolmas sukupolvi sai ensi-iltansa, ja se uppoaa kuin puu metsään isosisartensa sekaan 13.6.2025 Uutinen Sähköautojen toimintamatkatestissä uusi ennätys: Tesla kukistui ylivoimaisella tuloksella 16.6.2025 Lentokoneet KLM aikoo vaihtaa vanhat Boeing 737:nsa uusiin, hiljaisiin ja taloudellisiin Airbuseihin - A321neo nähty jo myös Helsingin-reitillä 14.6.2025 Traktorit Päivän kuva: Allis-Chalmers D 21 vetää nöyräksi 13.6.2025 Uutinen Sähköautojen toimintamatkatestissä uusi ennätys: Tesla kukistui ylivoimaisella tuloksella 10.6.2025 Käyttötesti käytetyllä Teimme huollon Toyota Priuksen 300 000 kilometrin kunniaksi ja löysimme öljyiset sytytystulpat – varsinaiset viat jäivät vielä odottamaan vuoroaan 16.6.2025 Kuluttajat Merkkihuolletun Opelin moottori rikkoutui takuukorjauksen jälkeen – maahantuoja ei halunnut korvata, koska kuluttaja reklamoi vasta vuoden kuluttua 14.6.2025 Traktorit Päivän kuva: Allis-Chalmers D 21 vetää nöyräksi 13.6.2025 Kuluttajat Uusi Nissan Qashqai ei miellyttänyt ostajaa millään tavalla, ja oli tarpeettoman isokin – vaati myyjältä kaupan purkua 28.5.2025 Kuluttajat Korjaamo jätti Volvon jakohihnan vaihtamatta 100 000 kilometrin huollossa – moottori hajosi 5 kuukautta myöhemmin 23.5.2025 Käytetyt autot Matkailuauton ajamiseen olisikin tarvinnut kuorma-auto -kortin – myyjä ei kertonut sitä ostajalle, ja siitähän ei hyvää seurannut 13.6.2025 Uutinen Sähköautojen toimintamatkatestissä uusi ennätys: Tesla kukistui ylivoimaisella tuloksella 21.5.2025 Esittely Koeistuttu: Toyota RAV4:n kuudes sukupolvi – no nyt on jyrkkää 22.5.2025 Käyttötesti Käyttötesti: kulutus kitkarenkailla yllätti – Dacia Duster