28.1.2022 Ajoneuvot Kitkat vai nastat? Hakkapeliitta C4 ja CR4 paketti- ja jakeluautoihin Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Ostaja valitsee kitkojen ja nastojen väliltä. Hakkapeliitta C4 & CR4 lupailevat talvipitoa, ajomukavuutta ja kestävyyttä paketti- ja jakeluautoihin. Nokian Renkaiden uudet paketti- ja jakeluautorenkaat helpottavat ammattilaisten arkea ja tuovat mielenrauhaa vaikkapa matkailuautoilijalle. Tarjolla on vaihtoehto nastakannasta riippumatta. Hakkapeliitta C4 ja CR4 edustavat pohjoisten olosuhteiden talvirenkaita hieman henkilöautoa raskaampaan kalustoon.Uuden Hakkapeliitta C4 -nastarenkaan kokovalikoima soveltuu kattavasti nykyaikaisiin jakelu- ja pakettiautomalleihin. Tarjolla on markkinoiden laajin 20 tuotteen valikoima aina 15-tuumaisesta renkaasta 18-tuumaan saakka.Vastaavasti pohjoismaisiin olosuhteisiin suunniteltu kitkarengas Hakkapeliitta CR4 kattaa useat modernit pakettiautomallit matkailuautoja unohtamatta. Koot vaihtelevat 15-17-tuuman välillä.Kestävyyttä lisätään Nokian Renkaiden ainutlaatuisella iskuja ja viiltoja torjuvalla Aramid Sidewall -teknologialla, joka tarkoittaa käytännössä aramidikuituvahvistettua renkaan sivuseinämää. Uutuudet ovat saatavilla rengasliikkeissä syksyllä 2022.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyHakkapeliitta C4Nastoilla ratkaisu kirjoitetaan muotoon Hakkapeliitta C4 ja se keskittyy erityisesti pitoon jäisillä pinnoilla. Kuviopalojen eri muotoisten ja syvyisten lamellien kerrotaan auttavan talvipitoa.Renkaassa on ruostumattomasta teräksestä valmistettuja nelikulmanastoja ja näitä on keskimäärin 10 prosenttia edeltäjää enemmän. Tämän ansiosta valmistaja kertoo kiihtyvyyden parantuneen 3 prosenttia ja jarrutusmatkan 7 prosenttia jäisellä pinnalla.– Raskaissa pakettiautoissa erityisesti sivuttaispidon maksimointi on tärkeää, jotta suorituskykyinen auto olisi hallittavissa yllättävissä väistötilanteissa ja jarrutuksissa. Ruostumattomasta teräksestä valmistettu nelikulmanasta pitää vahvasti ja kestää kilometrien karttuessa. Se todellakin tuo ruostumatonta pitoa, vakuuttaa Nokian Renkaiden tuotekehityspäällikkö Mikko Liukkula.Hakkapeliitta CR4Kuten olemme jo muusta mallistosta tottuneet, tarkoittaa R Nokian Renkaiden yhteydessä nastatonta talvirengasta. Paketti- ja jakeluautojen tapauksessa kirjoitusasu on Hakkapeliitta CR4.Tämä pohjoismainen kitkarengas on valmistajansa mukaan sellaisen kuljettajan valinta, joka haluaa edetä turvallisesti ja mukavasti kaupungin ahtailla kaduilla sekä viilettää kepeästi maaseudun auraamattomilla sorateillä.MultiTouch-pintamallin särmikkäät kuviopalat ja tiheä lamellointi parantavat käsittelyominaisuuksia jäisellä, lumisella ja märällä tiellä. Se ei ole syntynyt aivan itsestään.– Uusi MultiTouch -pintamalli on tietokonemallinnuksen ja miljoonien testikilometrien mestariteos, minkä ansiosta Hakkapeliitta CR4 sopeutuu pohjoisen talven äkillisiin muutoksiin. Isot särmikkäät kuviopalat ovat tiheästi lamelloitu, minkä kuljettaja havaitsee entisestään parantuneina pito-ominaisuuksina niin kiihdytyksessä jäisellä ajouralla kuin vauhdikkaassa kaarreajossa lumen tuprutessa. Lisäsärmät varmistavat kiitettävän sivuttais- ja pitkittäispidon, kertoo Liukkula.Yhä vaihtelevammat talvet vaikuttavat siihen, että suuri osa talviautoilusta tehdään sulalla asvalttitiellä. Siksi sohjo- ja vesiliirron torjuminen on tärkeä ominaisuus, jota haetaan isommilla urilla.Kovaan ja vaihtelevaan pakettiautokäyttöön suunnitellun Hakkapeliitta CR4 -kitkarengassekoituksen luvataan toimivan turvallisesti laajalla lämpötila-alueella. Myös vierintävastusta on onnistuttu alentemaan merkittävästi, joka näkyy loppukäyttäjälle pienempänä polttoaineenkulutuksena.Teksti: Henri Posa, kuvat ja lähde: Nokian Renkaat Lue lisää Kaikki artikkelit 31.3.2025 Autoilu Kyllä se tulee – kesä ja kesänopeudet! 30.3.2025 Ajatuksia autoista Mitä välivuoden jälkeen Jaguar: haastattelussa toimitusjohtaja Rawdon Glover 29.3.2025 Uutinen Traficom: kuljettaja on vastuussa, vaikka auto jarruttaisi itsestään 28.3.2025 Uutinen Autotuojat ja teollisuus: Trumpin tuontitulleista kärsii eniten amerikkalaiset kuluttajat 28.3.2025 Autoilun hinta Uudet autot turvallisempia, 1000–2000 euron kierrätyspalkkion ideoijat muistuttavat 28.3.2025 Klassikko Vuoden 1961 Geneven perintö: ainutkertainen ja alkuperäinen Jaguar E-Type 27.3.2025 Käyttötesti Käyttötesti alkaa: Dacia Duster 4×4 – järkirakkautta ensisilmäyksellä 27.3.2025 Uutinen Ajokortin ylläpito käy kalliimmaksi – ikäkuskien kukkarolla käydään 27.3.2025 Kuluttajat Autolasien hinnat ovat nousseet huimasti viime vuosina – vakuutusyhtiölle jopa yli 10 000 euron yksittäinen korvaus tuulilasivahingosta! Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 27.3.2025 Uutinen Ajokortin ylläpito käy kalliimmaksi – ikäkuskien kukkarolla käydään 30.3.2025 Ajatuksia autoista “Se ei ole puhelin, se on auto” – VW-pomon kommentti kertoo paljon mielentilastamme – Ajatuksia autoista 30.3.2025 Koeajo Maistiainen: Dacia Bigster – uutta kokoa ja makua hintatietoisille 29.3.2025 Kysy Autoista Kysy autoista: onko auton ohjelmointi laillista? 29.3.2025 Koeajo Koeajo: Škoda Elroq tekee harmaasta haluttavaa 27.3.2025 Uutinen Ajokortin ylläpito käy kalliimmaksi – ikäkuskien kukkarolla käydään 25.3.2025 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: ostimme vanhan diesel-Mersun tilalle lähes 300 000 km ajetun Toyota Prius -hybridin 24.3.2025 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Finlanders-yhtyeen keikkabussi 25.3.2025 Laivat Päivän kuva: seuraavat jätit uunista ulos 27.3.2025 Käyttötesti Käyttötesti alkaa: Dacia Duster 4x4 – järkirakkautta ensisilmäyksellä 5.3.2025 Autoilun hinta Tonnin pommit ovat nyt kolmen tonnin pommeja – mihin katosivat halvimmat autot? 11.3.2025 Autoilu Nakkaatko renkaat ulkovarastoon säilytykseen? Se saattaa pilata kumit ennätysajassa 27.3.2025 Uutinen Ajokortin ylläpito käy kalliimmaksi – ikäkuskien kukkarolla käydään 6.3.2025 Autoilu Täytyykö peltoautokin liikennevakuuttaa? – Näin vastaa asiantuntija 6.3.2025 Kuluttajat Uudehkosta Fordista oli öljyt vaihtamatta, jakopää ja laturi hajosivat, auto haisi, eikä sen valotkaan toimineet – ostajalta lähes 12 000 euron vaatimus myyjälle