12.7.2020 Ajoneuvot Lisää räyhää – ABT RS6 Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Kun 600-hevosvoimainen Audi RS6 tuntuu hieman tylsältä, rientää ABT RS6 räyhäämään ja rehentelemään jopa 740-hevosvoiman tehon lisäksi äänillä, alustalla ja vanteilla. ABT RS6 on vastaus, kun kysymyksessä esiintyy mitäänsanomaton Audi RS6. Teho, pakoputkisto, alusta ja vanteet kuuluvat maailman suurimman Audiin ja Volkswageniin keskittyneen tuning-yrityksen tarjontaan RS6-mallin osalta. Saksan Kemptenistä kuuluu jälleen räyhähenki.Uusi Audi RS 6 Avant kävi jo Moottorin koeajossa, mutta suorituskyvyn puutteesta sitä ei moitittu. Silti ABT tarjoaa silläkin saralla lisää niille joille 600 hevosvoimaa ja 800 newtonmetriä ei riitä. ABT Power päivityspaketti on tarjonnut jo vuoden alkupuolelta lähtien 100 lisähevosta huippuvääntöön koskematta. Hieman tuoreempi lisäys tuning-valmistajan valikoimaan on ABT Power R huipputeholla 740 hevosvoimaa ja kolossaalisella 920 newtonmetrin huippuväännöllä.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyABT RS6 äänilläSen sijaan Moottorin koeajossa mainittiin Audi RS 6 Avantin olevan jopa hieman harmaa kaikessa eleettömyydessään. Oikea äänimaailma voi tuoda iloa elämään ja ABT lupailee pakoputkistollaan akustista ilotulitusta, mutta toki nämä muutokset vaikuttavat hieman myös ulkonäköön.Keski- ja loppupätkästä koostuvassa rosteriputkistossa on kaksi sähköisesti säädettävää läppää ja putkisto on saatavilla moottoripäivityksestä riippumatta myös erikseen. Pakoputkien ulostulojen kuoret ovat mattapintaista hiilikuitua. ABT:n versio pakoputkien ulostulojen ympärillä mutkittelevasta koristelistasta on hiilikuituisena ehkä jopa Audin tekelettä arvokkaamman näköinen.ABT RS6 madallettunaEipä Audin ilmajousitetusta alustastakaan löytynyt juuri moitteen sijaa, mutta muutoksia myydään silti. ABT tarjoaa madallusta auton korkeuteen joko jousipaketilla tai korkeussäädettävällä V4-alustalla. Näistä jälkimmäinen on luonnollisesti valmistajansa ylpeydenaihe.ABT V4 mahdollistaa edessä 10-35 millimetrin ja takana 10-40 millimetrin madalluksen. Iskunvaimennuksen säätö on kaksiosainen ja toinen tehtävissä erikseen hitaalle ja nopealle alueelle. ABT lupaa alustan olevan säädetty sopimaan sekä kadulle että radalle.Lisäksi tarjolla on ABT sport kallistuksenvakaajat sekä etu- että taka-akselille. Niiden suunnittelutavoitteena on ollut nimensä mukaisesti kallistelun vähentäminen, mutta myös aliohjaamisen minimointi. Kallistuksenvakaaja ei vaikuta heikentävästi ajomukavuuteen, jos auton molempien puolien renkaat osuvat samaan epätasaisuuteen samaan aikaan.Viimeisimpänä muutoksena ABT tarjoaa suuret vanteet madalluksen kaveriksi. ABT High Performance HR22 -vanteet tulevat, nimensä mukaisessa, koossa 22-tuumaa ulkonäköä kruunaamaan. Kaikki vannevaihtoehdot ja muun muassa sisätilojen muutokset on mahdollista katsastaa ABT:n verkkosivuilta.Lähde ja kuvat: ABT Lue lisää Kaikki artikkelit 13.5.2025 Sähköautot BYD lisää lataushybridit Euroopan tehtaiden valikoimaan – taustalla kasvanut kysyntä 13.5.2025 Ajoneuvot Tämän kojelautakuvan myötä on selvää, että Toyota RAV4:n uutta sukupolvea tarvitsee odottaa enää ensi viikkoon 12.5.2025 Ajoneuvot Euroopan komissiolta kaksi vuotta armonaikaa autojen päästörajoille – näin äänestivät suomalaismepit 12.5.2025 Uutinen Suomen ainoan Cadillac Lyriq -automallin omistaja: ”Cadillac pelasti minut syövän kauheudelta” 11.5.2025 Autoilu Tero Kallio – autohullu luita ja ytimiä myöten 10.5.2025 Uutinen Erikoinen takaisinkutsu: Volkswagen ID. Buzz myyntikiellossa USA:ssa liian leveiden istuinten takia 10.5.2025 Uutinen Ferrarin ensimmäinen sähköauto saapuu ensi vuonna – esittely tapahtuu kolmessa vaiheessa 9.5.2025 Ajoneuvot Toyota Corolla Cross pesi kasvonsa – auttaako GR Sport sitä kipuamaan korkeammalle myyntitilastoissa? 9.5.2025 Autokauppa Rahahuolet pohdituttavat autokaupoilla – ”Patoutunut kysyntä voi purkautua yllättävän nopeasti” Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 14.5.2025 Autoilun hinta Kuluvertailu: vanhan diesel-Volvon vaihto uudempaan – sotaratsusta sähköön? 13.5.2025 Ajoneuvot Tämän kojelautakuvan myötä on selvää, että Toyota RAV4:n uutta sukupolvea tarvitsee odottaa enää ensi viikkoon 14.5.2025 Yleinen Pääkirjoitus: Esteitä ylittävä sähköauto valtaa markkinoita 13.5.2025 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: Toyota Priuksen älyavainjärjestelmän korjaus oli älyttömän helppoa 12.5.2025 Kuluttajat Lähes 13-vuotiaan Mersun maalipinta irtosi – myyjä tarjosi 300 euroa, ostaja vaati lähes kymppitonnin hintaista uudelleenmaalausta 10.5.2025 Uutinen Erikoinen takaisinkutsu: Volkswagen ID. Buzz myyntikiellossa USA:ssa liian leveiden istuinten takia 9.5.2025 Kuluttajat Pohjoisessa asuva Petteri on taistellut jo kolmessa uudessa autossa 12 voltin akkuongelmien kanssa – ”Takuu on lähinnä vitsi näissä” 12.5.2025 Lentokoneet Dubai International, maailman vilkkain kansainvälinen lentoasema, tullaan lakkauttamaan - tilalle jopa viisi kertaa suurempi korvaaja 13.5.2025 Ajoneuvot Tämän kojelautakuvan myötä on selvää, että Toyota RAV4:n uutta sukupolvea tarvitsee odottaa enää ensi viikkoon 12.5.2025 Kuluttajat Lähes 13-vuotiaan Mersun maalipinta irtosi – myyjä tarjosi 300 euroa, ostaja vaati lähes kymppitonnin hintaista uudelleenmaalausta 15.4.2025 Kuluttajat Auton rengas irtosi – renkaanvaihtotyön tehnyt korjaamo kiisti syyllisyyden, koska autolla ajettu matka oli ”kolme kertaa Helsingistä Ivaloon” 22.4.2025 Kuluttajat Uudehko Škoda Enyaq on vaatinut yli 30 huoltokäyntiä kahdessa vuodessa– autoliikkeet eivät suostu ostamaan autoa vikojen vuoksi 10.5.2025 Uutinen Erikoinen takaisinkutsu: Volkswagen ID. Buzz myyntikiellossa USA:ssa liian leveiden istuinten takia 9.5.2025 Kuluttajat Pohjoisessa asuva Petteri on taistellut jo kolmessa uudessa autossa 12 voltin akkuongelmien kanssa – ”Takuu on lähinnä vitsi näissä” 16.4.2025 Esittely Viimeiset käynnistykset: rivikutosen selittämätön jalous