12.7.2020 Ajoneuvot Lisää räyhää – ABT RS6 Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Kun 600-hevosvoimainen Audi RS6 tuntuu hieman tylsältä, rientää ABT RS6 räyhäämään ja rehentelemään jopa 740-hevosvoiman tehon lisäksi äänillä, alustalla ja vanteilla. ABT RS6 on vastaus, kun kysymyksessä esiintyy mitäänsanomaton Audi RS6. Teho, pakoputkisto, alusta ja vanteet kuuluvat maailman suurimman Audiin ja Volkswageniin keskittyneen tuning-yrityksen tarjontaan RS6-mallin osalta. Saksan Kemptenistä kuuluu jälleen räyhähenki.Uusi Audi RS 6 Avant kävi jo Moottorin koeajossa, mutta suorituskyvyn puutteesta sitä ei moitittu. Silti ABT tarjoaa silläkin saralla lisää niille joille 600 hevosvoimaa ja 800 newtonmetriä ei riitä. ABT Power päivityspaketti on tarjonnut jo vuoden alkupuolelta lähtien 100 lisähevosta huippuvääntöön koskematta. Hieman tuoreempi lisäys tuning-valmistajan valikoimaan on ABT Power R huipputeholla 740 hevosvoimaa ja kolossaalisella 920 newtonmetrin huippuväännöllä.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyABT RS6 äänilläSen sijaan Moottorin koeajossa mainittiin Audi RS 6 Avantin olevan jopa hieman harmaa kaikessa eleettömyydessään. Oikea äänimaailma voi tuoda iloa elämään ja ABT lupailee pakoputkistollaan akustista ilotulitusta, mutta toki nämä muutokset vaikuttavat hieman myös ulkonäköön.Keski- ja loppupätkästä koostuvassa rosteriputkistossa on kaksi sähköisesti säädettävää läppää ja putkisto on saatavilla moottoripäivityksestä riippumatta myös erikseen. Pakoputkien ulostulojen kuoret ovat mattapintaista hiilikuitua. ABT:n versio pakoputkien ulostulojen ympärillä mutkittelevasta koristelistasta on hiilikuituisena ehkä jopa Audin tekelettä arvokkaamman näköinen.ABT RS6 madallettunaEipä Audin ilmajousitetusta alustastakaan löytynyt juuri moitteen sijaa, mutta muutoksia myydään silti. ABT tarjoaa madallusta auton korkeuteen joko jousipaketilla tai korkeussäädettävällä V4-alustalla. Näistä jälkimmäinen on luonnollisesti valmistajansa ylpeydenaihe.ABT V4 mahdollistaa edessä 10-35 millimetrin ja takana 10-40 millimetrin madalluksen. Iskunvaimennuksen säätö on kaksiosainen ja toinen tehtävissä erikseen hitaalle ja nopealle alueelle. ABT lupaa alustan olevan säädetty sopimaan sekä kadulle että radalle.Lisäksi tarjolla on ABT sport kallistuksenvakaajat sekä etu- että taka-akselille. Niiden suunnittelutavoitteena on ollut nimensä mukaisesti kallistelun vähentäminen, mutta myös aliohjaamisen minimointi. Kallistuksenvakaaja ei vaikuta heikentävästi ajomukavuuteen, jos auton molempien puolien renkaat osuvat samaan epätasaisuuteen samaan aikaan.Viimeisimpänä muutoksena ABT tarjoaa suuret vanteet madalluksen kaveriksi. ABT High Performance HR22 -vanteet tulevat, nimensä mukaisessa, koossa 22-tuumaa ulkonäköä kruunaamaan. Kaikki vannevaihtoehdot ja muun muassa sisätilojen muutokset on mahdollista katsastaa ABT:n verkkosivuilta.Lähde ja kuvat: ABT Lue lisää Kaikki artikkelit 14.7.2025 Uutinen Nissanin tehdas Sunderlandissa on ensimmäinen laatuaan Euroopassa – näin siellä syntyy koko kansan katumaasturi Nissan Qashqai 13.7.2025 Tekniikka Viimeiset käynnistykset: kolmoskone – uuden ajan oletusmylly 13.7.2025 Uutinen Volkswagenin Yhdysvaltain piina jatkuu: ID. Buzz huilaa nyt tariffien takia 13.7.2025 Ajoneuvot Bentley EXP 15 -konsepti ennakoi täysin uuden ajan Bentley’ä, mutta sen oviratkaisu on lainattu Hyundai Velosterista 11.7.2025 Ajoneuvot Hyundai Ioniq 6 N näki viimein päivänvalon – kiinteä takasiipi kertonee kaiken oleellisen tästä sähköisestä urheilusedanista 10.7.2025 Ajoneuvot Toyotan multi-pathway solution ulottuu nyt myös rallipolulle – vetykonsepti GR Yaris Rally2:sta tullaan näkemään Suomen MM-ralleissa 10.7.2025 Ajoneuvot Tiedätkö mikä auto on Suomen edullisin ja samalla Euroopan ostetuin? 10.7.2025 Ajoneuvot Tässä on uusi Mazda CX-5 – erottuvuustekijöitä riittää, eikä vähäisimpänä ahtamaton 2,5-litrainen bensiinimoottori vuonna 2025 10.7.2025 Ajoneuvot Hyundai tylyttää: ”kukaan ei enää halua manuaalivaihteistoja” Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 14.7.2025 Laivat Star of the Seas luovutettiin varustamolleen Meyer Turun telakalta - ei enää lisää kokoa, mutta muutamia pikkuparannuksia 14.7.2025 Koeajo Koeajo: Smart #5 Brabus – raju perhe-SUV on oikea lataushirmu 13.7.2025 Tekniikka Viimeiset käynnistykset: kolmoskone – uuden ajan oletusmylly 13.7.2025 Sähköautot BYD:n sähköautot kasaantuvat varastoihin, kysyntä sakkaa 11.7.2025 Kuluttajat Käytetty BMW myytiin asiakkaalle vuoden 2019 autona, vaikka se oli valmistettu vuonna 2017 – myyjäliikkeen mielestä ei merkitystä markkina-arvoon 7.7.2025 Autoilun hinta Tässä on polttoaineiden hinta Virossa – yksi asia saa suomalaiset hätkähtämään 8.7.2025 Autoilun hinta Päivän kuva: tämän verran polttoaineet maksoivat Latvian Ainažissa – ennen mysteerialennusta 11.7.2025 Kuluttajat Käytetty BMW myytiin asiakkaalle vuoden 2019 autona, vaikka se oli valmistettu vuonna 2017 – myyjäliikkeen mielestä ei merkitystä markkina-arvoon 9.7.2025 Liikenne Lux Express by OnniBus -vuorolla Helsingistä Jyväskylään – näin premium-bussi eroaa tavallisesta 9.7.2025 Ajoneuvot Kia EV5 tarjoaa lopultakin Kian vastauksen Enyaqin, ID.4:n ja Model Y:n haasteeseen myös täällä Euroopassa 21.6.2025 Ajoneuvot Auto per 10 sekuntia – maailman suurin autotehdas pyörii lähes tauotta 21.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Huomaatko mikä tässä kuvassa on pielessä? 3.7.2025 Uutinen RAM-autojen virallinen maahantuoja: ”Kamuxin väite autojen valmistusmaasta on väärä” 23.6.2025 Uutinen Moottori paljastaa: Suomessa on rekisteröity jenkkiautoja väärillä papereilla – kaksi avolava-autoa myynnissä Kamuxilla 3.7.2025 Sähköautot "10 vuotta liian aikaisin" – Mercedes myöntää EQS-mallin virheen