12.7.2020 Ajoneuvot Lisää räyhää – ABT RS6 Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Kun 600-hevosvoimainen Audi RS6 tuntuu hieman tylsältä, rientää ABT RS6 räyhäämään ja rehentelemään jopa 740-hevosvoiman tehon lisäksi äänillä, alustalla ja vanteilla. ABT RS6 on vastaus, kun kysymyksessä esiintyy mitäänsanomaton Audi RS6. Teho, pakoputkisto, alusta ja vanteet kuuluvat maailman suurimman Audiin ja Volkswageniin keskittyneen tuning-yrityksen tarjontaan RS6-mallin osalta. Saksan Kemptenistä kuuluu jälleen räyhähenki.Uusi Audi RS 6 Avant kävi jo Moottorin koeajossa, mutta suorituskyvyn puutteesta sitä ei moitittu. Silti ABT tarjoaa silläkin saralla lisää niille joille 600 hevosvoimaa ja 800 newtonmetriä ei riitä. ABT Power päivityspaketti on tarjonnut jo vuoden alkupuolelta lähtien 100 lisähevosta huippuvääntöön koskematta. Hieman tuoreempi lisäys tuning-valmistajan valikoimaan on ABT Power R huipputeholla 740 hevosvoimaa ja kolossaalisella 920 newtonmetrin huippuväännöllä.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyABT RS6 äänilläSen sijaan Moottorin koeajossa mainittiin Audi RS 6 Avantin olevan jopa hieman harmaa kaikessa eleettömyydessään. Oikea äänimaailma voi tuoda iloa elämään ja ABT lupailee pakoputkistollaan akustista ilotulitusta, mutta toki nämä muutokset vaikuttavat hieman myös ulkonäköön.Keski- ja loppupätkästä koostuvassa rosteriputkistossa on kaksi sähköisesti säädettävää läppää ja putkisto on saatavilla moottoripäivityksestä riippumatta myös erikseen. Pakoputkien ulostulojen kuoret ovat mattapintaista hiilikuitua. ABT:n versio pakoputkien ulostulojen ympärillä mutkittelevasta koristelistasta on hiilikuituisena ehkä jopa Audin tekelettä arvokkaamman näköinen.ABT RS6 madallettunaEipä Audin ilmajousitetusta alustastakaan löytynyt juuri moitteen sijaa, mutta muutoksia myydään silti. ABT tarjoaa madallusta auton korkeuteen joko jousipaketilla tai korkeussäädettävällä V4-alustalla. Näistä jälkimmäinen on luonnollisesti valmistajansa ylpeydenaihe.ABT V4 mahdollistaa edessä 10-35 millimetrin ja takana 10-40 millimetrin madalluksen. Iskunvaimennuksen säätö on kaksiosainen ja toinen tehtävissä erikseen hitaalle ja nopealle alueelle. ABT lupaa alustan olevan säädetty sopimaan sekä kadulle että radalle.Lisäksi tarjolla on ABT sport kallistuksenvakaajat sekä etu- että taka-akselille. Niiden suunnittelutavoitteena on ollut nimensä mukaisesti kallistelun vähentäminen, mutta myös aliohjaamisen minimointi. Kallistuksenvakaaja ei vaikuta heikentävästi ajomukavuuteen, jos auton molempien puolien renkaat osuvat samaan epätasaisuuteen samaan aikaan.Viimeisimpänä muutoksena ABT tarjoaa suuret vanteet madalluksen kaveriksi. ABT High Performance HR22 -vanteet tulevat, nimensä mukaisessa, koossa 22-tuumaa ulkonäköä kruunaamaan. Kaikki vannevaihtoehdot ja muun muassa sisätilojen muutokset on mahdollista katsastaa ABT:n verkkosivuilta.Lähde ja kuvat: ABT Lue lisää Kaikki artikkelit 22.10.2024 Ajoneuvot Vielä ennen markkinalanseerausta: Hyundai Inster Cross söpöilee vakiovarusteisen kattotelineensä kanssa 21.10.2024 Ajoneuvot Benvenuta, Ferrari F80 – Maranellosta tulee lippulaiva kerran vuosikymmenessä ja aina se osaa yllättää 19.10.2024 Ajoneuvot Audi Q6 Sportback E-Tron on hienoisella erolla Audin etevin sähköcrossover tähän asti 18.10.2024 Ajoneuvot Tältä näyttää Citroën C4:n uusi ilme – molemmat korimallit elinkaaripäivityksessä 18.10.2024 Yleinen Päihdekuskit eivät välttämättä jää lääkärien haaviin ajoissa 18.10.2024 Uutinen Koeistuttu: BMW 2-sarjan Gran Coupé ja tavallisuuteen kiedottua tyyliä 18.10.2024 Uutinen Autoon myytiin virheellinen vannesarja – kuluttaja halusi purkaa kaupan, myyjä ehdotti virheen korjaamista levikepalalla 17.10.2024 Yleinen Video: näin syntyy Moottorin kuuden katumaasturin vertailu 17.10.2024 Autoilu Ikäkuskit lääkäriin yksityiselle – ajokortin uusinta muuttumassa, kasvavatko maksut? Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 21.10.2024 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: ällönmakeaa mahan täydeltä - kullanvärinen Cadillac Escalade -limusiini 21.10.2024 Ajoneuvot Benvenuta, Ferrari F80 - Maranellosta tulee lippulaiva kerran vuosikymmenessä ja aina se osaa yllättää 20.10.2024 Koeajo Maistiainen: BMW M5 ei ole paperilla edeltäjäänsä suorituskykyisempi – syynä päästörajat 19.10.2024 Kysy Autoista Kysy autoista: miten nelivetoisten autojen jarrut tarkastetaan katsastuksessa? 21.10.2024 Moottoriurheilu Rallipösön uusin tuleminen: Peugeot 208 Racing 17.10.2024 Autoilu Ikäkuskit lääkäriin yksityiselle – ajokortin uusinta muuttumassa, kasvavatko maksut? 15.10.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: etkö jaksa innostua ikälopusta diesel-Mersusta? – Se on helppo ymmärtää 16.10.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Renault Duster on jatkossakin tapa viedä Dacia Dusteria sinne, jossa halpamerkkejä karsastetaan 18.10.2024 Uutinen Autoon myytiin virheellinen vannesarja – kuluttaja halusi purkaa kaupan, myyjä ehdotti virheen korjaamista levikepalalla 19.10.2024 Kysy Autoista Kysy autoista: miten nelivetoisten autojen jarrut tarkastetaan katsastuksessa? 26.9.2024 Päivän kuva Päivän kuva: Paholainen odottelemassa saattoautoa 17.10.2024 Autoilu Ikäkuskit lääkäriin yksityiselle – ajokortin uusinta muuttumassa, kasvavatko maksut? 8.10.2024 Matkailuajoneuvot Matkailuautojen ajoneuvoveron käyttövoimaveroa korotetaan 1.10.2024 Esittely Koeistuttu: Škoda Elroq – kohti myyntilastojen kärkeä 14.10.2024 Lentokoneet Eurooppalaiset lentoyhtiöt joukkopaossa Kiinan-reiteiltä - antaako Eurooppa periksi Venäjää rahoittaville kiinalaisyhtiöille?