27.9.2020 Ajoneuvot Mercedes-Benzin GLB sonnustautuu rankemmin – Brabus B25 Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Jos Mercedeksen ostaja haluaa erottua joukosta, on hänen paras ottaa yhteyttä virityspajaan nimeltä Brabus GmbH. Viimeisimpänä sen käsittelyyn on päässyt perhemaasturi GLB. Muun maailman tavoin myös Euroopassa on meneillään katumaasturivillitys. Se tarkoittaa, että autot kasvavat kokoa ja niitä korotetaan, niin korin kuin maavaran osalta. Joidenkin mielestä voikin olla hyvin outoa, että näitä korkeita autoja on myös madalletaan. Madallus kuitenkin tarkoittaa matalampaa painopistettä, joten Brabus B25 kulkee tavallista parhaimmillaan reilut 30 millimetriä lähempänä tietä.Mercedes-Benz GLB:n enimmäkseen mukavuuspainoitteisesta alustasta on samalla tehty astetta urheilullisempi. Virityspaja haluaa kunnioittaa niin ikään auton maasturiluonnetta tarjoamalla nelivetoversioon 35 millimetrin korotusta tehdasversioon verrattuna. Maavara nousee näin jo 23,5 senttimetriin.Vaikka Mersun tehdaspaja AMG on niin ikään tehnyt GLB:stä oman näkemyksensä, ei Brabus-versio perustu siihen, vaan sen sijaan tehokkaimpaan tehdasversioon, 250:een. Tähän voimanlähteeseen on tehty PowerXtra B25:ksi kutsuttava päivitys. Moottorinohjausyksikköä päivittämällä 2-litraisesta on kutiteltu 46 lisähevosvoimaa ja 80 ekstranewtonia. Huippulukemat nousevat näin 267 hevosvoimaan ja 430 newtonmetriin. Mercedes-AMG GLB 35:stä jäädään vielä noin neljänkymmenen hevosvoiman päähän. Perusviritteiseen 250:een ja 250 4Maticiin nähden nollasta sataan -tuloksesta on saatu muutama kymmennys pois ja tulos on nyt 6,6 sekuntia.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyHuomion keskittymäBrabus GLB:n merkittävin tyylillinen yksityiskohta ovat tuulilasin yläreunan lisävalotangot. Niillä herätettiin oivallisesti henkiin parin vuoden takainen GLB:n konseptimalli. Lisäksi varsinkin täällä pohjoisen syksyssä lisävaloille tuntuisi olevan jälleen kysyntää. Brabus erottuu AMG-versiosta muutenkin kuin lisävaloilla ja Brabus-logoilla. AMG Line -varustetasoon perustuva etupuskuri on saanut lisää ilmanohjaimia ja myös takana on spoileri, joka auttaa painamaan pikku-G:tä autobahniin kiinni 240 km/h huippunopeudessa. Takana auton väkevyyttä pönkitetään vielä neljällä, halkaisijaltaan 90-millisellä pakoputken ulostulolla ja takadiffuusorilla. Kattauksen täydentävät Brabuksen erikoisvanteet 18-, 19- tai 20-tuumaisina.Sisällä jatketaan urheilullisen tummanpuhuva linjaa. Siellä AMG Lineen pesäeroa tekevät virityspajan merkit kangasmatoissa ja polkimissa.Brabus GLB:n hinnoittelusta ei ole puhuttu vielä mitään edes Saksassa. Kuitenkin Suomen autoveron jäädessä suhteellisen kohtuulliseksi, GLB tuonee Brabus-taivaan ainakin vähän lähemmäksi maata.Lähde ja kuvat: Brabus Lue lisää Kaikki artikkelit 25.12.2024 Ajoneuvot Valtionpäämies vaihtoi sähköautoon – yhdellä latauksella pääsisi noin 52 kertaa hänen valtakuntansa tieverkon läpi 24.12.2024 Käytetyt autot Lähes 10-vuotiaasta, 100 000 ajetusta Porsche Panamera -lataushybridistä hajosi ajoakku – 27 000 euron lasku lävähti 20.12.2024 Moottoriurheilu Formula-fanin viime tingan lahjavinkki: Lego Icons McLaren MP4/4 Senna 20.12.2024 Ajoneuvot Koeistuttu: Dongfeng Nammi Box on erikoisimpia sähköautoja vähään aikaan – 25 tonnilla saa paljon, muttei tarkoituksellisestikaan miellytetä kaikkia 20.12.2024 Uutinen Volkswagenin ID.-täyssähköautot ylittivät 10000 auton rajan Suomessa 20.12.2024 Ajoneuvot Autoliitto varoittaa: pitkät pyhät vaaraksi autoille – ”nyt olisi korkea aika tarkistaa…” 18.12.2024 Automatkailu Ulkomaille automatkaileva, ensi vuonna helpottuu – Vihreä kortti digitaaliseksi 17.12.2024 Uutinen Tämäkin oli kiinalaisille autoille langetettujen rangaistustullien vaikutusta – suuri määrä hybridejä myyntiin 17.12.2024 Autoilu Vähäpäästöisten autojen pysäköintialennus Helsingissä loppuu monilta ensi vuonna Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 24.12.2024 Käytetyt autot Lähes 10-vuotiaasta, 100 000 ajetusta Porsche Panamera -lataushybridistä hajosi ajoakku – 27 000 euron lasku lävähti 25.12.2024 Ajoneuvot Valtionpäämies vaihtoi sähköautoon - yhdellä latauksella pääsisi noin 52 kertaa hänen valtakuntansa tieverkon läpi 25.12.2024 Koeajo Koeajo: Audi Q4 e-tron – entistä pidemmälle ja entistä paremmin 26.12.2024 Lentokoneet Mitä tulee, kun yhdistää historian suurimman ja nopeimman matkustajalentokoneen? - British Airwaysin uusi ykkösluokka 24.12.2024 Lentokoneet Finnairilla on taas joulupukkitarroja koneissaan - Qantas kuitenkin tohti haastaa pukin virallisen lentoyhtiön joulutarrakisaan 24.12.2024 Käytetyt autot Lähes 10-vuotiaasta, 100 000 ajetusta Porsche Panamera -lataushybridistä hajosi ajoakku – 27 000 euron lasku lävähti 23.12.2024 Laivat Helsingissä rakennettiin neljän vuoden aikana kuuden aluksen loistoristeilijäluokka - nyt tuoreinkin niistä on 20-vuotias 19.12.2024 Käyttötesti Käyttötesti: Volkswagen Tiguanin akku purkautui yllättäen 18.12.2024 Renkaat Autoliitto jyrähtää vellovaan rengaspainekeskusteluun: "paineiden alentamisesta ei ole mitään hyötyä" 22.12.2024 Lentokoneet Finnair vastaanotti jo toiseksi viimeisen Airbus A350 -yksilönsä - tervetuloa kotiin, OH-LWT 13.12.2024 Kuluttajat Toyotan suosikkimaasturissa voi tulla vastaan ikävä sähköongelma – korjaus maksaa pahimmillaan jopa yli 5 000 euroa! 25.11.2024 Laivat Kaikkien aikojen nopeimmin Atlantin ylittäneestä valtamerilaivasta tehdään upottamalla maailman suurin keinoriutta 1.12.2024 Laivat Helsingistä tekee joulusesongin luksusristeilyitä maailman kyvykkäin huvialus, joka on tunkeutunut mm. pohjoiselle luoksepääsemättömyyden navalle 5.12.2024 Uutinen Mika osti uuden Fordin vetokoukulla – autossa ilmeni ongelma, joka yllätti vannoutuneen Ford-miehen täysin: ”Alkaa usko horjua” 10.12.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: vajaan vuoden ajamisen jälkeen Mercedes-Benz S124:ään alkaa vihdoin ilmaantua vikoja