6.5.2018 Ajoneuvot Pistokepippuri: uusi Porsche Cayenne E-Hybrid Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Porsche Cayenne E-Hybrid on osoitus, että enemmän maksaa joskus vähemmän. Kolmannen sukupolven Porsche Cayennen voimalinjapaletti monipuolistuu, sillä nyt tarjolle tulee 3,0-litraisen V6-moottorin ja sähkömoottorin voimat yhdistävä Cayenne E-Hybrid. Voimalinjamatematiikalla polttomoottorin 340 hevosvoimaa ja sähkömoottorin 136 hevosvoimaa kirjoitetaan yhteistehona muotoon 462 hevosvoimaa. Järjestelmän huippuvääntö on 700 newtonmetriä. Porschen Sport Chrono -paketti on autossa vakiovarusteisena ja sähkömoottorin käyttölogiikka vaihtelee valitun ajotilan mukaan, eli oletusarvoinen taloudellisuuskärki vaihtuu suorituskykypainotukseen Sport- ja Sport Plus -ajotiloissa.Pistokepippuri onkin äkäinen, sillä 0–100 km/h taittuu 5,0 sekunnissa ja huippunopeudeksi luvataan 253 km/h. Pelkän sähkömoottorin voimin huippunopeus on 135 km/h ja toimintamatkaa täydellä akulla lupaillaan noin 44 kilometriä. NEDC-testisyklillä mitattuna yhdistetty kulutus on 3,2–3,4 litraa per 100 km ja sähkönkulutus on 20,6–20,9 kWh / 100 km, vaihteluvälien johtuessa käytettävästä rengastuksesta. Uusi 14,1 kilowattitunnin akusto korvaa aiemman 10,8 kWh akuston. Latausajaksi luvataan 7,8 tuntia (230V, 10A) ja lisävarusteisella integroidulla 7,2 kW:n laturilla päästään 2,3 tuntiin kun käytössä on 230 volttia ja 32 ampeeria.Vaihteistona on kahdeksanvaihteinen Tiptronic S -automaattivaihteisto ja voimansiirtojärjestelmän hybridimoduuli on suunniteltu uudelleen edelliseen mallipolveen verrattuna. Lisäksi käytössä on Porsche Traction Management -nelivetojärjestelmä, joka on toteutettu elektronisesti ohjatulla monilevykytkimellä. PASM-aktiivijousitus kuuluu hybridimallin vakiovarusteisiin ja lisävarustelistalta löytyy aktiivisella kallistuksenvakautuksella varustettu PDCC-alustajärjestelmä. Tarjolla on myös vetokoukku, jonka suurin vetokyky on 3,5 tonnia.Porsche Cayenne E-Hybrid laajentaa myös Cayennen varustevalikoimaa esimerkiksi HUD-tuulilasinäytöllä, hierovilla istuimilla, lämmitetyllä tuulilasilla, InnoDrive-ajoavustinpaketilla ja kauko-ohjattavalla erillislämmityksellä. Hybridimallin lataamista voi puolestaan tarkkailla etänä Porsche Connect -mobiilisovelluksella ja järjestelmän avulla voi etsiä lähimmän latauspisteen ja asettaa sen navigointikohteeksi. Tarjolle tulee myös Porsche Charging Service -palvelu, joka toimii kattopalveluna eri palveluntarjoajien latauspisteille, säästäen erillisiltä rekisteröitymisiltä.Toukokuun loppupuolella Eurooppaan saapuva Porsche Cayenne E-Hybrid on hinnoiteltu Suomessa 103 700,96 euroon, joten hybridistä tulee samalla hybridistä tulee Cayenne-malliston uusi hinnat alkaen -malli. Malliversio tuo 122 lisähevosen lisäksi yli 17 000 euron säästön verrattuna Cayenne-perusmalliin.Lähde ja kuvat: PorscheMainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 30.6.2025 Kuluttajat Kuluttaja ja automyyjä kiistelivät, lämpenikö tuontiautona maahantuotu uudehko Audi-sähköauto riittävän nopeasti talvella – kuluttajariitalautakunta antoi vastauksen 29.6.2025 Uutinen Kiinan autoteollisuudessa paisutellaan lukuja myymällä uusia autoja ”käytettyinä” ulkomaille 29.6.2025 Uutinen Autoklinikka etsii Suomen parasta parkkihallia – nettiäänestys käynnissä 29.6.2025 Tekniikka Viimeiset käynnistykset: neloskone – tasavarma arkinen puurtaja yllättää välillä 28.6.2025 Ajoneuvot Hyperlupauksin lanseerattu Mercedes-AMG GT XX ennakoi yhden megawatin sähköseuraajaa Uudessakaupungissa valmistettavalle GT 4-oviselle Coupélle 27.6.2025 Uutinen Kamuxin vastine Moottori-lehden 23.6.2025 julkaisemiin verkkojuttuihin 27.6.2025 Uutinen Mercedes-Benz investoi vihreään tuotantoon – uusi maalaamo puolittaa kulutuksen 26.6.2025 Ajoneuvot Myydäänkö Maserati? Stellantis pohtii luksusmerkin kohtaloa 26.6.2025 Ajoneuvot Nissan Qashqai e-Power päivittyy: luvassa pienempi kulutus ja sähköisempi ajettavuus Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 30.6.2025 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Porsche 718 Cayman GT4 RS - niin harvinainen, ettei edes EU:ta kiinnosta puuttua 29.6.2025 Ajatuksia autoista Kiitos kaikesta 12 voltin akku, mutta lähde jo eläkkeelle – Ajatuksia autoista 30.6.2025 Koeajo Koeajo: Volkswagen ID.7 – pitkälle pihistelevä perheauto 27.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: sekajuna Sastamalassa 29.6.2025 Tekniikka Viimeiset käynnistykset: neloskone – tasavarma arkinen puurtaja yllättää välillä 23.6.2025 Uutinen Moottori paljastaa: Suomessa on rekisteröity jenkkiautoja väärillä papereilla – kaksi avolava-autoa myynnissä Kamuxilla 29.6.2025 Ajatuksia autoista Kiitos kaikesta 12 voltin akku, mutta lähde jo eläkkeelle – Ajatuksia autoista 24.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: tunnistatko kuvan auton? (Osa 2) 27.6.2025 Uutinen Kamuxin vastine Moottori-lehden 23.6.2025 julkaisemiin verkkojuttuihin 27.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: sekajuna Sastamalassa 21.6.2025 Ajoneuvot Auto per 10 sekuntia – maailman suurin autotehdas pyörii lähes tauotta 21.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Huomaatko mikä tässä kuvassa on pielessä? 23.6.2025 Uutinen Moottori paljastaa: Suomessa on rekisteröity jenkkiautoja väärillä papereilla – kaksi avolava-autoa myynnissä Kamuxilla 13.6.2025 Uutinen Sähköautojen toimintamatkatestissä uusi ennätys: Tesla kukistui ylivoimaisella tuloksella 20.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Tunnistatko kuvan auton?