6.5.2018 Ajoneuvot Pistokepippuri: uusi Porsche Cayenne E-Hybrid Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Porsche Cayenne E-Hybrid on osoitus, että enemmän maksaa joskus vähemmän. Kolmannen sukupolven Porsche Cayennen voimalinjapaletti monipuolistuu, sillä nyt tarjolle tulee 3,0-litraisen V6-moottorin ja sähkömoottorin voimat yhdistävä Cayenne E-Hybrid. Voimalinjamatematiikalla polttomoottorin 340 hevosvoimaa ja sähkömoottorin 136 hevosvoimaa kirjoitetaan yhteistehona muotoon 462 hevosvoimaa. Järjestelmän huippuvääntö on 700 newtonmetriä. Porschen Sport Chrono -paketti on autossa vakiovarusteisena ja sähkömoottorin käyttölogiikka vaihtelee valitun ajotilan mukaan, eli oletusarvoinen taloudellisuuskärki vaihtuu suorituskykypainotukseen Sport- ja Sport Plus -ajotiloissa.Pistokepippuri onkin äkäinen, sillä 0–100 km/h taittuu 5,0 sekunnissa ja huippunopeudeksi luvataan 253 km/h. Pelkän sähkömoottorin voimin huippunopeus on 135 km/h ja toimintamatkaa täydellä akulla lupaillaan noin 44 kilometriä. NEDC-testisyklillä mitattuna yhdistetty kulutus on 3,2–3,4 litraa per 100 km ja sähkönkulutus on 20,6–20,9 kWh / 100 km, vaihteluvälien johtuessa käytettävästä rengastuksesta. Uusi 14,1 kilowattitunnin akusto korvaa aiemman 10,8 kWh akuston. Latausajaksi luvataan 7,8 tuntia (230V, 10A) ja lisävarusteisella integroidulla 7,2 kW:n laturilla päästään 2,3 tuntiin kun käytössä on 230 volttia ja 32 ampeeria.Vaihteistona on kahdeksanvaihteinen Tiptronic S -automaattivaihteisto ja voimansiirtojärjestelmän hybridimoduuli on suunniteltu uudelleen edelliseen mallipolveen verrattuna. Lisäksi käytössä on Porsche Traction Management -nelivetojärjestelmä, joka on toteutettu elektronisesti ohjatulla monilevykytkimellä. PASM-aktiivijousitus kuuluu hybridimallin vakiovarusteisiin ja lisävarustelistalta löytyy aktiivisella kallistuksenvakautuksella varustettu PDCC-alustajärjestelmä. Tarjolla on myös vetokoukku, jonka suurin vetokyky on 3,5 tonnia.Porsche Cayenne E-Hybrid laajentaa myös Cayennen varustevalikoimaa esimerkiksi HUD-tuulilasinäytöllä, hierovilla istuimilla, lämmitetyllä tuulilasilla, InnoDrive-ajoavustinpaketilla ja kauko-ohjattavalla erillislämmityksellä. Hybridimallin lataamista voi puolestaan tarkkailla etänä Porsche Connect -mobiilisovelluksella ja järjestelmän avulla voi etsiä lähimmän latauspisteen ja asettaa sen navigointikohteeksi. Tarjolle tulee myös Porsche Charging Service -palvelu, joka toimii kattopalveluna eri palveluntarjoajien latauspisteille, säästäen erillisiltä rekisteröitymisiltä.Toukokuun loppupuolella Eurooppaan saapuva Porsche Cayenne E-Hybrid on hinnoiteltu Suomessa 103 700,96 euroon, joten hybridistä tulee samalla hybridistä tulee Cayenne-malliston uusi hinnat alkaen -malli. Malliversio tuo 122 lisähevosen lisäksi yli 17 000 euron säästön verrattuna Cayenne-perusmalliin.Lähde ja kuvat: PorscheMainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 20.9.2024 Uutinen Ratkaisu pyörävarkauksien torjuntaan? – Helsingissä kokeillaan uudenlaista pyöräpysäköintiä 19.9.2024 Uutinen Älykäs nopeusavustin kitkee ylinopeuksia – mutta mitä asiantuntija kritisoi? 19.9.2024 Uutinen Kaupunkilais-Jeep sai hybridivoimalinjan – nelivetokin on tulossa 18.9.2024 Uutinen Vaikka uusien autojen rekisteröinti sakkaa, Suomen autokanta sähköistyy EU:n kärkivauhtia – sille on selitys 18.9.2024 Uutinen Suomalainen Hornet-lentäjien kellovalmistaja ja Jeep aloittavat yhteistyön – ainutlaatuinen Jeep-arvokellojen sarja tulossa 17.9.2024 Autoilu Älykäs nopeusavustin tuli uusiin autoihin – mutta miten toimii? 16.9.2024 Euro NCAP Euro NCAP jakoi tähtiä – Jeep Avenger erottuu joukosta väärällä tavalla 16.9.2024 Uutinen Asiakas halusi päättää leasing-sopimuksen 12 kuukauden jälkeen – myyjän mukaan se oli mahdollista vasta 48 kuukauden kohdalla 15.9.2024 Esittely Kun kaikki on jossain muualla – Gibraltarin erikoisajoneuvot Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 19.9.2024 Koeajo Koeajo: Cadillac Escalade ESV V8 – se suurin ja mahtavin 18.9.2024 Matkailu Järämän linnoitus ja Sturmbock-asema - Lapin merkittävä rooli toisessa maailmansodassa 17.9.2024 Käyttötesti käytetyllä Parivertailu: Škoda Octavia vs Mercedes-Benz 250 D – vanhassa vara parempi, vai onko sittenkään? 19.9.2024 Uutinen Älykäs nopeusavustin kitkee ylinopeuksia – mutta mitä asiantuntija kritisoi? 18.9.2024 Uutinen Suomalainen Hornet-lentäjien kellovalmistaja ja Jeep aloittavat yhteistyön – ainutlaatuinen Jeep-arvokellojen sarja tulossa 14.9.2024 Ajoneuvot Maastotyypit: uudella Dacia Dusterilla raaskii - ja todellakin uskaltaa - mennä kovaankin maastoon 16.9.2024 Uutinen Asiakas halusi päättää leasing-sopimuksen 12 kuukauden jälkeen – myyjän mukaan se oli mahdollista vasta 48 kuukauden kohdalla 15.9.2024 Lentokoneet Lentokoneet: viimeinenkin perinteinen eurooppalaislentoyhtiö harkitsee luopuvansa ilmaisista aterioista lyhyillä ja keskipitkillä lennoilla 12.9.2024 Uutinen Totuus hulppeasta, yli miljoonan arvoisesta Dubain rekisterikilvestä paljastui – oliko rekisterikilpi sittenkin tekaistu? 17.9.2024 Koeajo Koeajo: Land Rover Defender 130 V8 – Hävyttömän makea 24.8.2024 Lentokoneet Lentokoneet: Finnair ja useat muut länsiyhtiöt ovat alkaneet käyttää Talebanin hallitseman Afganistanin ilmatilaa, koska se on turvallisin reitti Euroopasta Aasiaan 27.8.2024 Renkaat Laitonta pitoa – Moottori löysi lukuisia kiellettyjä nastarenkaita 14.9.2024 Ajoneuvot Maastotyypit: uudella Dacia Dusterilla raaskii - ja todellakin uskaltaa - mennä kovaankin maastoon 2.9.2024 Testit Rengastesti: kalliit kitkat ja halvat nastat - purevia piikkejä, liukkaita lamelleja 16.9.2024 Uutinen Asiakas halusi päättää leasing-sopimuksen 12 kuukauden jälkeen – myyjän mukaan se oli mahdollista vasta 48 kuukauden kohdalla