2.5.2022 Ajoneuvot Polestar 2 uudistuu – nämä kaikki asiat muuttuvat Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Polestar 2 -malli päivittyy niin akkujen, ohjelmiston kuin muotoilun sekä myös hiilijalanjäljen osalta merkittävästi. Tilauskirjat ovat nyt auki ja se on jo tilattavissa, nimittäin uudistuva Polestar 2 -malli. Toimitukset alkavat syyskuussa.Polestarin ensimmäinen suuremman volyymin sähköauto oli Polestar 2. Nyt ruotsalaisvalmistaja on ilmoittanut, että se päivittää tuotettaan. Monet asiat muuttuvat, muun muassa kaksimoottorisen ja tehokkaimman version tehot, ja tietysti ylöspäin.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyVääntöä peräti 680 newtonmetriäAiemmin Polestar 2:n 78 kWh:n akulla varustetussa kaksimoottorisessa Long Range -mallissa oli tehoa 300 kilowattia (408 hv) ja vääntöä 660 newtonmetriä. Nyt enimmäistehoksi tarjotaan päivityksen myötä 350 kilowattia ja -väännöksi 680 newtonmetriä. Tämä sisältyy jatkossa myös Polestar 2:n Performance-pakettiin.Suomalaista ja pohjoismaissa autoilevaa autoilijaa kiinnostaa eritoten auton lämpöpumpun päivitys. Auton lämpöpumpun optimaalista lämpötila-aluetta on parannettu, ja se on nyt -7 °C … 25 °C astetta. Uudessa Polestarissa tulee muutenkin mukavammat oltavat, sillä uusittu sisätilojen hiukkasanturi ja matkustamosuodatin puhdistavat ulkoilmaa paremmin tarjoten paremman matkustamon ilmanlaadun. Molemmat, niin uudistunut lämpöpumppu kuin sisäilmansuodatin ovat saatavilla Plus-paketin yhteydessä.Ulkomuotoa uusiksi vanteilla ja väreilläMyös Polestar 2:n värit ja vanteet uudistuvat. Uudet korivärit ovat Space ja Jupiter, jotka korvaavat Void- ja Moon-värit. Lisäksi 19- ja 20-tuumaisten lisävarusteina saatavien vanteiden muotoilu on mennyt uusiksi. Sisälle on myös saatavilla uusia sisustusvaihtoehtoja. Sisätiloissa tarjotaan edelleen kierrätettäviä ja kierrätettyjä materiaaleja sekä myös kasvipohjainen verhoiluvaihtoehto.Polestar lupaa myös nyt nopeammat latausajat Standard range Single motor -versiolle. Kyseisen mallin akun kennokemiaa on parannettu ja akun kapasiteetti on nyt kasvanut 69 kilowattituntiin. Tämä tarkoittaa myös sitä, että akun lataaminen on nopeutunut, nousten parhaimmillaan jopa 130 kilowattiin. Single motor -version moottorin teho on päivityksen ansiosta noussut nyt 170 kilowattiin.Päästöt per auto pienenevätMyös kaikkien tulevien Polestar 2 -mallien akkukoteloiden alumiinialustat ovat uudet sekä päästövaikutuksiltaan pienemmät. Kyseisessä komponentissa käytettävä alumiini on peräisin uusiutuvaa energiaa käyttäviltä sulatoilta, joten yhden auton CO2e-päästöt vähenevät tämän myötä 750 kiloa autoa kohti.Myös uusien mallien vanteiden alumiini on vähähiilistä alumiinia, joka on tuotettu uusiutuvalla energialla. Tämä vähentää yhden auton CO2e-päästöjä 600 kiloa lisää, joten yhdessä akkualustan alumiinin kanssa tehtävät parannukset vähentävät päästöjä 1350 kiloa yhtä autoa kohti.Teksti: Manu Tuppurainen Lähde: PolestarMainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 9.5.2025 Ajoneuvot Toyota Corolla Cross pesi kasvonsa – auttaako GR Sport sitä kipuamaan korkeammalle myyntitilastoissa? 9.5.2025 Ajoneuvot Audi julkisti uuden A6:n E-Hybrid Quattro -lataushybridiversiot – toisin sanoen yksi ja ainoa Suomi-versio 8.5.2025 Koeajo Koeajo: Cadillac Lyriq – 2020-luvun amerikkalainen unelma 8.5.2025 Ajoneuvot Jeep Compass jatkaa spaghettiwesterniä täysin uuden sukupolven muodossa 7.5.2025 Ajoneuvot Koeistuttu: Smart #5 Brabus – Smart for Five, kirkkaasti 6.5.2025 Ajoneuvot Koeistuttu: Mercedes-Benz CLA – vanhaa vain ja ainoastaan nimi 5.5.2025 Koeajo Koeajo: Škoda Enyaq 85x 4×4 Sportline – pikkuhiljaa aina vain paremmaksi 5.5.2025 Ajoneuvot Aston Martin DBX S tuo ”vain” 2 198 kilon edestä Valhallaa mökkitielle 3.5.2025 Ajoneuvot Uudistunut Volvo S90 jäänee kokonaan idän ihmeeksi Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 8.5.2025 Autonäyttely Classic Motorshow 2025: harvinainen Saab-Lancia 600 – Pohjolan Delta oli aikansa Vuoden Auto 7.5.2025 Ajoneuvot Koeistuttu: Smart #5 Brabus - Smart for Five, kirkkaasti 8.5.2025 Koeajo Koeajo: Cadillac Lyriq – 2020-luvun amerikkalainen unelma 8.5.2025 Liikenne Ilmavoimien Baana 25 -harjoitus sulkee nelostien viikoksi Tikkakosken varalaskupaikan kohdalta 9.5.2025 Kuluttajat Pohjoisessa asuva Petteri on taistellut jo kolmessa uudessa autossa 12 voltin akkuongelmien kanssa – ”Takuu on lähinnä vitsi näissä” 5.5.2025 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Volvo XC90 sillä Yamahan tekemällä 4,4-litraisella V8:lla 2.5.2025 Renkaat Auton vanteissa käytettävä alumiini on maailman toiseksi eniten louhittu metalli – korjaamalla auton vanteen voi tehdä ympäristöteon 3.5.2025 Ajoneuvot Uudistunut Volvo S90 jäänee kokonaan idän ihmeeksi 6.5.2025 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: taloudellisuuskisa osoitti, että käytetty Toyota Prius on edelleen voimissaan 1.5.2025 Käyttötesti Käyttötesti: kun ajetaan 100 km/h, Volkswagen Tiguan -lataushybridi menee edelleen sähköllä pitkälle 15.4.2025 Kuluttajat Auton rengas irtosi – renkaanvaihtotyön tehnyt korjaamo kiisti syyllisyyden, koska autolla ajettu matka oli ”kolme kertaa Helsingistä Ivaloon” 13.4.2025 Lentokoneet Kiinalaisyhtiö Juneyao Air, jolla on kaksi reittiä Helsinki-Vantaalle, kieltäytyy vastaanottamasta Boeingilta uutta laajarunkokonetta tullien takia 22.4.2025 Kuluttajat Uudehko Škoda Enyaq on vaatinut yli 30 huoltokäyntiä kahdessa vuodessa– autoliikkeet eivät suostu ostamaan autoa vikojen vuoksi 16.4.2025 Esittely Viimeiset käynnistykset: rivikutosen selittämätön jalous 25.4.2025 Peräkärryt Moottori 100 vuotta: peräkärryn akseli taittui väistökokeessa