29.4.2020

Porsche 911 jälleen manuaalivaihteisena: Carrera S ja Carrera 4S kepillä ja kytkimellä

Porsche 911 jälleen manuaalivaihteisena

Mallivuosipäivitys tuo Porsche 911 Carrera -mallistoon joukon uusia varusteita. Carrera S ja 4S:n kohdalla listalta löytyy jopa järjestelmä, joka tuo autoon kolmannen polkimen ja jonkinlaisen vaihteenvalitsimen.

Nykyisen 992-mallipolven Porsche 911 on saanut odotetun vaihteistoversion, joten ajamista rakastavat voivat nyt valita autoonsa kolmannen polkimen ja oikean vaihdekepin.

Seitsemänvaihteinen manuaali tulee vaihtoehdoksi 911 Carrera S ja 911 Carrera 4S -malleihin Sport Chrono -paketin yhteydessä. Samalla Sport Chrono -pakettiin on lisätty Porsche 911 Turbo S:ssä esitelty toiminto, joka kertoo rengaspaineiden lisäksi myös renkaan lämpötilan ja varoittaa kuljettajaa kylmistä renkaista. Varoitus ei ole päällä talvirenkaiden yhteydessä.

Porsche 911 jälleen manuaalivaihteisena

Manuaalivaihteiston kanssa on tarjolla myös rev match -toiminto, joka sovittaa moottorin kierrokset oikeiksi pienemmälle vaihteelle vaihdettaessa. Toiminnon tarkoituksena on pitää auto mahdollisimman vakaana vaihtotapahtuman ajan.

Manuaalivaihteinen 450 hevosvoiman Porsche 911 Carrera S kiihtyy 0–100 km/h 4,2 sekunnissa ja sen huippunopeus on 308 km/h. Automaattivaihteistolla kiihdytys sujuu 0,7 sekuntia nopeammin, mutta huippunopeus on sama. Yhdistetyksi kulutukseksi manuaalille ilmoitetaan tasan 10,0 litraa per 100 km (NEDC). Porsche huomauttaa, että uusi vaihteisto painaa 35 kilogrammaa PDK-kaksoiskytkinautomaattia vähemmän.

Mallivuosipäivitysten yhteydessä varustelistalle saapuu myös InnoDrive-järjestelmä, joka optimoi PDK-automaattivaihteisen 911:n ajonopeuden jopa kolme kilometriä etukäteen. Järjestelmä huomioi mutkat, kallistukset ja nopeusrajoitukset. Se tunnistaa myös kiertoliittymät ja muun liikenteen.

Porsche 911 jälleen manuaalivaihteisena

Tarjolle tulee myös Smartlift-toiminto, jolla 911:n keulaa voi nostaa jopa 40 millimetrillä esimerkiksi hankalien hidastetöyssyjen tai ramppien kohdalla. Järjestelmä tallentaa keulanoston GPS-koordinaatit, joten jos kuljettaja saapuu myöhemmin samaan paikkaan samasta suunnasta, nostetaan auton keulaa automaattisesti.

911 Carrerat ovat nyt myös saatavillla 911 Turbo (930) -tyylisellä nahkaverhoilulla, joka saapui mallistoon uuden 911 Turbo S:n myötä. Tarjolla ovat myös neljä kilogrammaa tavallisia kevyemmät laminoidut äänieristelasit, jotka korvaavat kaikki auton ikkunat. Tarjolla on myös uusi matkustamovalopaketti sekä uusi ulkoväri Python Green.

Lähde ja kuvat: Porsche

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Kommentoi artikkelia

Luetuimmat