27.8.2017 Liikenne Pyöräilijä, haluatko ikuisen vihreän? – ilmoittaudu testaajaksi! Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Dynniq Finland ja Tampereen kaupunki ovat yhteistyössä kehittäneet mobiilisovelluksen, joka lupaa nopeuttaa pyöräilijän matkaa kaupunkiympäristössä. Sovellukselle haetaan nyt testaajia. Varsinkin kaupungeissa pyöräily on varteenotettava liikkumisen keino. Jotta pyöräily olisi houkutteleva liikkumismuoto, tulee pyörällä liikkumisen olla helppoa, turvallista ja mielekästä. Yksi keino tehdä pyöräilystä vieläkin joustavampaa on poistaa matkasta ylimääräiset pysähdykset liikennevaloissa, turvallisuudesta tinkimättä. CrossCycle-sovellus pyytää pyöräilijälle automaattisesti ja ennakoiden vihreän valon liikennevaloissa.– Pyöräilijän kohtaamat pysähdykset kaupunkiolosuhteissa aiheutuvat lähes poikkeuksetta liikennevaloista. Mobiilisovelluksen avulla pyöräilijälle aiheutuvia pysähdyksiä liikennevaloissa voidaan vähentää, kertoo Dynniq Finlandin operatiivinen johtaja Jukka-Pekka Alanissi.Sovelluksen toimintaa testataan tällä hetkellä 17 risteyksessä. Beta-testaajille toimitetaan risteysten tarkemmat sijainnit testaustunnusten yhteydessä.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyNopeus, turvallisuus & tilastotSovelluksen käyttäminen on äärimmäisen yksinkertaista. Sovellus kytketään aktiiviseksi yhdellä painikkeella. Tämän jälkeen laitteen näyttö voidaan sammuttaa ja laite asettaa esimerkiksi taskuun. Kun sovellus lähettää onnistuneen pyynnön liikennevaloille, se ilmoittaa tästä äänimerkillä. Sovellus ei turvallisuussyistä lähetä visuaalista ilmoitusta.Mobiilisovellus lähettää automaattisesti liikennevaloille pyynnön vihreästä valosta pyöräilijän lähestyessä liikennevaloristeystä. Kun pyyntö lähetetään ennakoiden, voi pyöräilijä päästä liikennevaloista läpi pysähtymättä. Jos pyöräilijä kuitenkin joutuu pysähtymään punaisiin valoihin, on valoissa vietetty aika lyhyempi kuin normaalisti.Kun matka on saatu päätökseen, se kuitataan sovelluksessa jälleen yhdellä painalluksella. Tämän jälkeen sovellus kertoo käyttäjälle muun muassa matkan keston, pituuden ja keskinopeuden sekä lähetettyjen pyyntöjen lukumäärän.Sovelluksen toimintaa testataan tällä hetkellä 17 risteyksessä. Beta-testaajille toimitetaan risteysten tarkemmat sijainnit testaustunnusten yhteydessä.Näin ilmoittaudut testaajaksi:Sovellus vaatii toimiakseen Android-laitteen ja Google Play-sovelluskaupan tunnukset. Lähetä sähköpostilla viesti osoitteeseen liva.huolto@dynniq.com ja ilmoita viestissä sovelluskaupassa käyttämäsi sähköpostiosoite, jolle haluat sovelluksen käytettäväksi.Saat paluuviestinä linkin (noin kahden arkipäivän kuluessa), jonka avulla voit rekisteröidä itsesi beta-testaajaksi ja ladata sovelluksen laitteellesi. Linkki toimii vain antamallasi sähköpostisoitteella. Kirjoita sähköpostin otsikoksi “CC tunnukset ja oma nimesi”.Parhaan muutos- ja/tai kehitysidean antaneelle testaajalle lahjoitetaan Samsung Galaxy S6 puhelin.Lähde: Dynniq FinlandLue lisää:Kaupunkipyörillä poljettu yli miljoona matkaa – sponsorointi ei miellytä kaikkia Pyöräilykynnys laskee –kiitos sähköavustuksen Miehet ja iäkkäät ovat pyöräilyturmien riskiryhmiäMainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 14.7.2025 Uutinen Nissanin tehdas Sunderlandissa on ensimmäinen laatuaan Euroopassa – näin siellä syntyy koko kansan katumaasturi Nissan Qashqai 13.7.2025 Uutinen Volkswagenin Yhdysvaltain piina jatkuu: ID. Buzz huilaa nyt tariffien takia 9.7.2025 Ajoneuvot Puolustusvoimat tilaa Scanialta 15 paloautoa – autojen täysi varustelu tehdään Säynätsalossa 9.7.2025 Liikenne Lux Express by OnniBus -vuorolla Helsingistä Jyväskylään – näin premium-bussi eroaa tavallisesta 8.7.2025 Autonhoito Yksi yllättävä kohta naarmuuntuu helposti sähköautossa – auton maalipinnan suojaaminen suojakalvolla yleistyy koko ajan enemmän 8.7.2025 Uutinen Maailman vanhin Rolls-Royce-kerho visiitillä Suomessa: ”Kerho on perustettu ajamista varten” 7.7.2025 Autoilun hinta Tässä on polttoaineiden hinta Virossa – yksi asia saa suomalaiset hätkähtämään 6.7.2025 Uutinen Pikkuautot pulassa Euroopassa kiristyvien säädösten kanssa – avuksi Japani-tyyliset kääpiöautot? 4.7.2025 Uutinen Kamuxin vastine Moottori-lehden 3.7.2025 julkaisemaan verkkojuttuun Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 14.7.2025 Koeajo Koeajo: Smart #5 Brabus – raju perhe-SUV on oikea lataushirmu 14.7.2025 Laivat Star of the Seas luovutettiin varustamolleen Meyer Turun telakalta - ei enää lisää kokoa, mutta muutamia pikkuparannuksia 13.7.2025 Tekniikka Viimeiset käynnistykset: kolmoskone – uuden ajan oletusmylly 11.7.2025 Kuluttajat Käytetty BMW myytiin asiakkaalle vuoden 2019 autona, vaikka se oli valmistettu vuonna 2017 – myyjäliikkeen mielestä ei merkitystä markkina-arvoon 13.7.2025 Sähköautot BYD:n sähköautot kasaantuvat varastoihin, kysyntä sakkaa 7.7.2025 Autoilun hinta Tässä on polttoaineiden hinta Virossa – yksi asia saa suomalaiset hätkähtämään 11.7.2025 Kuluttajat Käytetty BMW myytiin asiakkaalle vuoden 2019 autona, vaikka se oli valmistettu vuonna 2017 – myyjäliikkeen mielestä ei merkitystä markkina-arvoon 8.7.2025 Autoilun hinta Päivän kuva: tämän verran polttoaineet maksoivat Latvian Ainažissa – ennen mysteerialennusta 9.7.2025 Liikenne Lux Express by OnniBus -vuorolla Helsingistä Jyväskylään – näin premium-bussi eroaa tavallisesta 9.7.2025 Ajoneuvot Kia EV5 tarjoaa lopultakin Kian vastauksen Enyaqin, ID.4:n ja Model Y:n haasteeseen myös täällä Euroopassa 21.6.2025 Ajoneuvot Auto per 10 sekuntia – maailman suurin autotehdas pyörii lähes tauotta 21.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Huomaatko mikä tässä kuvassa on pielessä? 3.7.2025 Uutinen RAM-autojen virallinen maahantuoja: ”Kamuxin väite autojen valmistusmaasta on väärä” 23.6.2025 Uutinen Moottori paljastaa: Suomessa on rekisteröity jenkkiautoja väärillä papereilla – kaksi avolava-autoa myynnissä Kamuxilla 3.7.2025 Sähköautot "10 vuotta liian aikaisin" – Mercedes myöntää EQS-mallin virheen