21.6.2023 Ajoneuvot Range Rover Evoque muuttui hieman – mitäpä sitä hyvää liiaksi muuttamaan Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Range Rover Evoque kuuluu genrensä ehdottomimpaan kärkeen niin tyylillisesti kuin monilta ominaisuuksiltaankin. Pikku-Range lähtee uuteen mallivuoteen faceliftillä, joka kuitenkin näkyy keulaa enemmän sisällä, päivittäen Evoquen muun Range Rover -malliston viimeisimmälle tasolle. Range Rover Evoque esiteltiin alun perin vuonna 2011. Tuolloin autoa markkinoitiin taloudellisimpana ja ketterimpänä Range Roverina koskaan, ja se pitää paikkansa edelleen vuonna 2023. Vuonna 2018 esitellyn toisen sukupolven jälkeen Evoquen valikoimasta pudotettiin harmiksi kolmi- ja kaksioviset Evoque Coupé- ja -Convertible -malliversiot, mutta omintakeinen muotoilu säilyi viisiovisessa tunnistettavasti ennallaan. Niin se säilyy myös faceliftin jälkeen.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyEtsi neljä muutostaNeljän muutoksen löytämiseksi Evoquen ulkokuoresta pitää erottaa uuden ja vanhan mallivuoden varusteluettelot toisistaan, mutta keulassa on myös pari ihan ilmeistä päivitystä.Evoque seuraa faceliftillään jokin aika sitten päivitettyä Velaria. Keulan alueelle rajoittuvat muotoilulliset muutokset käsittävät maskin, jonka kuviointi on muuttunut, sekä uudet led-huomiovalot, parinaan uudet Pixel Led -ajovalot, vakiona Dynamic HSE- ja Autobiography -varustetasoissa.Ne kaksi muuta muutosta liittyvätkin sitten väreihin ja vanteisiin. Vanteita tarjotaan aina 21 tuumaan asti, ja kolme uutta ulkovärivaihtoehtoa ovat Tribeca Blue, Corinthian Bronze sekä Arroios Grey.Evoque erottuu toki ilmeellään kilpailijoistaan, kuten M-B GLA:sta, BMW X2:sta tai Volvo XC40:stä, mutta voi myös esimerkiksi kysyä mikä kilpailijoista tarjoaa edes lähelle 530 millimetriä vastaavan kahluusyvyyden.Sisällä eniten tapahtumaaFaceliftin jälkeen oma lukunsa on Evoquen kojelaudan digiloikka sekä muut muutokset, jotka tekevät malliston pienimmästä jälleen täysin ajanmukaisen. Vanhan kojelaudan somisteeseen upotetun näytön sijaan kojelaudalla kelluu nyt kaikkien muiden Range Rover -mallien tavoin kaareva näyttöruutu, 11,4 tuuman suuruisena. Näyttö kätkee taakseen Land Roverin uusimman Pivi Pro 2 -käyttöjärjestelmän laajoine liitettävyystoimintoineen sekä kaksois-SIM -mahdollisuuksineen, joiden kautta auto on 5G -yhteensopiva. Näiden lisäksi digiharppaus merkitsee jälleen lähtöpasseja valtavalle määrälle fyysisiä painikkeita. Näin on nyt myös ilmastoinnin säätöjen kohdalla. Brittivalmistaja kuitenkin vakuuttaa, että 80 prosenttia toiminnoista on enintään kahden painalluksen päässä.Niin ikään ohjauspyörä ja vaihteenvalitsin on vaihdettu Velarin ja muiden jalanjäljissä uudempiin, ja ne saavat Evoquen ohjaamossa aikaan lisää avaruuden tunnetta sekä entistäkin premiumimman tunnelman.Lähde ja kuvat: Land Rover Teksti: Benjamin Helander Lue lisää Kaikki artikkelit 21.1.2025 Autoilu Käytetyt autot vaihtavat vilkkaasti omistajaa 21.1.2025 Kuluttajat Autoilija kolaroi autonsa matkalla vaihtamaan talvirenkaita – olisi pitänyt olla talvirenkaat, vakuutusyhtiö pienensi korvausta 20.1.2025 Autoilu Autoliitto kummeksuu rikosuhrimaksun tarvetta tieliikennerikoksissa 20.1.2025 Autoilu Työsuhdeautot auraavat latua liikenteen sähköistymisessä 20.1.2025 Matkailu Kovaa valuuttaa maailmalla – Suomen passi 20.1.2025 Ajoneuvot Maistiainen: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – iso mutta ketterä vuoden pakettiauto 19.1.2025 Ajoneuvot Renault Rafale tarjoilee lippulaivan tyyliä ja ominaisuuksia alkaen 41 390 eurolla 19.1.2025 Autoilu Uusien autojen päästöt vain laskevat 19.1.2025 Ajoneuvot Tesla Model Y ”Juniperin” Euroopan tuotanto on jo alkanut Berliinin Gigafactoryssa, tietää saksalaislehti Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 20.1.2025 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: 674 000 kilometriä ajettu Saab 9-5 II vm. 2010 18.1.2025 Lentokoneet Finnairin kuukausi sitten vastaanottama tuorein Airbus A350 on tuotekehityksen myötä jopa viisi tonnia alkuperäisiä yksilöitä kevyempi 20.1.2025 Matkailu Kovaa valuuttaa maailmalla – Suomen passi 19.1.2025 Ajatuksia autoista Ajatuksia autoista: onko siihen viereiseen parkkiruutuun pakko änkeä? 19.1.2025 Ajoneuvot Renault Rafale tarjoilee lippulaivan tyyliä ja ominaisuuksia alkaen 41 390 eurolla 18.1.2025 Lentokoneet Finnairin kuukausi sitten vastaanottama tuorein Airbus A350 on tuotekehityksen myötä jopa viisi tonnia alkuperäisiä yksilöitä kevyempi 15.1.2025 Autoilu Tässä maakunnassa ajetaan tilastojen mukaan kaikista iäkkäimmillä autoilla 14.1.2025 Uutinen Mitä tehdä, jos autossa on jäljellä enemmän velkaa kuin arvoa? 14.1.2025 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: syy käytetyn Mercedes-Benz S124:n kiemurteluun ja kolinaan löytyi 18.1.2025 Koeajo Koeajo: DFSK E5 – saisiko olla sikahalpa 7-paikkainen lataushybridi? 3.1.2025 Autoilu Näin paljon bensiinin hinta nousee – koskee liki 1,8 miljoonan auton käyttökuluja 18.1.2025 Lentokoneet Finnairin kuukausi sitten vastaanottama tuorein Airbus A350 on tuotekehityksen myötä jopa viisi tonnia alkuperäisiä yksilöitä kevyempi 7.1.2025 Uutinen Vakuutusyhtiö ei korvannut peurakolaria – auton vauriot johtuivat peuran väistämisestä eikä törmäyksestä peuraan 8.1.2025 Se kerta kun Se kerta kun: Peugeot teki luksussedanin keskelle poikittain sijoitetulla diesel-V12:lla 6.1.2025 Käytetyt autot Fiatiin oli tehty jakopääremontti juuri ennen kauppoja – auton vesipumppu petti silti, autoliike alkoi syyttää auton ostajaa