21.6.2023 Ajoneuvot Range Rover Evoque muuttui hieman – mitäpä sitä hyvää liiaksi muuttamaan Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Range Rover Evoque kuuluu genrensä ehdottomimpaan kärkeen niin tyylillisesti kuin monilta ominaisuuksiltaankin. Pikku-Range lähtee uuteen mallivuoteen faceliftillä, joka kuitenkin näkyy keulaa enemmän sisällä, päivittäen Evoquen muun Range Rover -malliston viimeisimmälle tasolle. Range Rover Evoque esiteltiin alun perin vuonna 2011. Tuolloin autoa markkinoitiin taloudellisimpana ja ketterimpänä Range Roverina koskaan, ja se pitää paikkansa edelleen vuonna 2023. Vuonna 2018 esitellyn toisen sukupolven jälkeen Evoquen valikoimasta pudotettiin harmiksi kolmi- ja kaksioviset Evoque Coupé- ja -Convertible -malliversiot, mutta omintakeinen muotoilu säilyi viisiovisessa tunnistettavasti ennallaan. Niin se säilyy myös faceliftin jälkeen.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyEtsi neljä muutostaNeljän muutoksen löytämiseksi Evoquen ulkokuoresta pitää erottaa uuden ja vanhan mallivuoden varusteluettelot toisistaan, mutta keulassa on myös pari ihan ilmeistä päivitystä.Evoque seuraa faceliftillään jokin aika sitten päivitettyä Velaria. Keulan alueelle rajoittuvat muotoilulliset muutokset käsittävät maskin, jonka kuviointi on muuttunut, sekä uudet led-huomiovalot, parinaan uudet Pixel Led -ajovalot, vakiona Dynamic HSE- ja Autobiography -varustetasoissa.Ne kaksi muuta muutosta liittyvätkin sitten väreihin ja vanteisiin. Vanteita tarjotaan aina 21 tuumaan asti, ja kolme uutta ulkovärivaihtoehtoa ovat Tribeca Blue, Corinthian Bronze sekä Arroios Grey.Evoque erottuu toki ilmeellään kilpailijoistaan, kuten M-B GLA:sta, BMW X2:sta tai Volvo XC40:stä, mutta voi myös esimerkiksi kysyä mikä kilpailijoista tarjoaa edes lähelle 530 millimetriä vastaavan kahluusyvyyden.Sisällä eniten tapahtumaaFaceliftin jälkeen oma lukunsa on Evoquen kojelaudan digiloikka sekä muut muutokset, jotka tekevät malliston pienimmästä jälleen täysin ajanmukaisen. Vanhan kojelaudan somisteeseen upotetun näytön sijaan kojelaudalla kelluu nyt kaikkien muiden Range Rover -mallien tavoin kaareva näyttöruutu, 11,4 tuuman suuruisena. Näyttö kätkee taakseen Land Roverin uusimman Pivi Pro 2 -käyttöjärjestelmän laajoine liitettävyystoimintoineen sekä kaksois-SIM -mahdollisuuksineen, joiden kautta auto on 5G -yhteensopiva. Näiden lisäksi digiharppaus merkitsee jälleen lähtöpasseja valtavalle määrälle fyysisiä painikkeita. Näin on nyt myös ilmastoinnin säätöjen kohdalla. Brittivalmistaja kuitenkin vakuuttaa, että 80 prosenttia toiminnoista on enintään kahden painalluksen päässä.Niin ikään ohjauspyörä ja vaihteenvalitsin on vaihdettu Velarin ja muiden jalanjäljissä uudempiin, ja ne saavat Evoquen ohjaamossa aikaan lisää avaruuden tunnetta sekä entistäkin premiumimman tunnelman.Lähde ja kuvat: Land Rover Teksti: Benjamin Helander Lue lisää Kaikki artikkelit 13.7.2025 Tekniikka Viimeiset käynnistykset: kolmoskone – uuden ajan oletusmylly 13.7.2025 Uutinen Volkswagenin Yhdysvaltain piina jatkuu: ID. Buzz huilaa nyt tariffien takia 13.7.2025 Ajoneuvot Bentley EXP 15 -konsepti ennakoi täysin uuden ajan Bentley’ä, mutta sen oviratkaisu on lainattu Hyundai Velosterista 11.7.2025 Ajoneuvot Hyundai Ioniq 6 N näki viimein päivänvalon – kiinteä takasiipi kertonee kaiken oleellisen tästä sähköisestä urheilusedanista 10.7.2025 Ajoneuvot Toyotan multi-pathway solution ulottuu nyt myös rallipolulle – vetykonsepti GR Yaris Rally2:sta tullaan näkemään Suomen MM-ralleissa 10.7.2025 Ajoneuvot Tiedätkö mikä auto on Suomen edullisin ja samalla Euroopan ostetuin? 10.7.2025 Ajoneuvot Tässä on uusi Mazda CX-5 – erottuvuustekijöitä riittää, eikä vähäisimpänä ahtamaton 2,5-litrainen bensiinimoottori vuonna 2025 10.7.2025 Ajoneuvot Hyundai tylyttää: ”kukaan ei enää halua manuaalivaihteistoja” 9.7.2025 Ajoneuvot Kia EV5 tarjoaa lopultakin Kian vastauksen Enyaqin, ID.4:n ja Model Y:n haasteeseen myös täällä Euroopassa Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 11.7.2025 Kuluttajat Käytetty BMW myytiin asiakkaalle vuoden 2019 autona, vaikka se oli valmistettu vuonna 2017 – myyjäliikkeen mielestä ei merkitystä markkina-arvoon 12.7.2025 Sähköautot Mercedes-Benz CLA:n sähköversio yllätti: tuotanto kolmivuoroon, hiilijalanjälki 40 % pienempi 11.7.2025 Klassikko Klassikko: Škoda 130 RS ja ajamisen sietämätön keveys 11.7.2025 Traktorit Valtran design-tiimi kävi pokkaamassa Red Dot -palkinnon – S-sarja on putsannut palkintopöytiä 12.7.2025 Huutokauppahelmet Huutokauppahelmet: 1965 Aston Martin DB5 7.7.2025 Autoilun hinta Tässä on polttoaineiden hinta Virossa – yksi asia saa suomalaiset hätkähtämään 8.7.2025 Autoilun hinta Päivän kuva: tämän verran polttoaineet maksoivat Latvian Ainažissa – ennen mysteerialennusta 11.7.2025 Kuluttajat Käytetty BMW myytiin asiakkaalle vuoden 2019 autona, vaikka se oli valmistettu vuonna 2017 – myyjäliikkeen mielestä ei merkitystä markkina-arvoon 9.7.2025 Liikenne Lux Express by OnniBus -vuorolla Helsingistä Jyväskylään – näin premium-bussi eroaa tavallisesta 9.7.2025 Ajoneuvot Kia EV5 tarjoaa lopultakin Kian vastauksen Enyaqin, ID.4:n ja Model Y:n haasteeseen myös täällä Euroopassa 21.6.2025 Ajoneuvot Auto per 10 sekuntia – maailman suurin autotehdas pyörii lähes tauotta 21.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Huomaatko mikä tässä kuvassa on pielessä? 3.7.2025 Uutinen RAM-autojen virallinen maahantuoja: ”Kamuxin väite autojen valmistusmaasta on väärä” 23.6.2025 Uutinen Moottori paljastaa: Suomessa on rekisteröity jenkkiautoja väärillä papereilla – kaksi avolava-autoa myynnissä Kamuxilla 3.7.2025 Sähköautot "10 vuotta liian aikaisin" – Mercedes myöntää EQS-mallin virheen