21.6.2023 Ajoneuvot Range Rover Evoque muuttui hieman – mitäpä sitä hyvää liiaksi muuttamaan Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Range Rover Evoque kuuluu genrensä ehdottomimpaan kärkeen niin tyylillisesti kuin monilta ominaisuuksiltaankin. Pikku-Range lähtee uuteen mallivuoteen faceliftillä, joka kuitenkin näkyy keulaa enemmän sisällä, päivittäen Evoquen muun Range Rover -malliston viimeisimmälle tasolle. Range Rover Evoque esiteltiin alun perin vuonna 2011. Tuolloin autoa markkinoitiin taloudellisimpana ja ketterimpänä Range Roverina koskaan, ja se pitää paikkansa edelleen vuonna 2023. Vuonna 2018 esitellyn toisen sukupolven jälkeen Evoquen valikoimasta pudotettiin harmiksi kolmi- ja kaksioviset Evoque Coupé- ja -Convertible -malliversiot, mutta omintakeinen muotoilu säilyi viisiovisessa tunnistettavasti ennallaan. Niin se säilyy myös faceliftin jälkeen. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Etsi neljä muutosta Neljän muutoksen löytämiseksi Evoquen ulkokuoresta pitää erottaa uuden ja vanhan mallivuoden varusteluettelot toisistaan, mutta keulassa on myös pari ihan ilmeistä päivitystä. Evoque seuraa faceliftillään jokin aika sitten päivitettyä Velaria. Keulan alueelle rajoittuvat muotoilulliset muutokset käsittävät maskin, jonka kuviointi on muuttunut, sekä uudet led-huomiovalot, parinaan uudet Pixel Led -ajovalot, vakiona Dynamic HSE- ja Autobiography -varustetasoissa. Ne kaksi muuta muutosta liittyvätkin sitten väreihin ja vanteisiin. Vanteita tarjotaan aina 21 tuumaan asti, ja kolme uutta ulkovärivaihtoehtoa ovat Tribeca Blue, Corinthian Bronze sekä Arroios Grey. Evoque erottuu toki ilmeellään kilpailijoistaan, kuten M-B GLA:sta, BMW X2:sta tai Volvo XC40:stä, mutta voi myös esimerkiksi kysyä mikä kilpailijoista tarjoaa edes lähelle 530 millimetriä vastaavan kahluusyvyyden. Sisällä eniten tapahtumaa Faceliftin jälkeen oma lukunsa on Evoquen kojelaudan digiloikka sekä muut muutokset, jotka tekevät malliston pienimmästä jälleen täysin ajanmukaisen. Vanhan kojelaudan somisteeseen upotetun näytön sijaan kojelaudalla kelluu nyt kaikkien muiden Range Rover -mallien tavoin kaareva näyttöruutu, 11,4 tuuman suuruisena. Näyttö kätkee taakseen Land Roverin uusimman Pivi Pro 2 -käyttöjärjestelmän laajoine liitettävyystoimintoineen sekä kaksois-SIM -mahdollisuuksineen, joiden kautta auto on 5G -yhteensopiva. Näiden lisäksi digiharppaus merkitsee jälleen lähtöpasseja valtavalle määrälle fyysisiä painikkeita. Näin on nyt myös ilmastoinnin säätöjen kohdalla. Brittivalmistaja kuitenkin vakuuttaa, että 80 prosenttia toiminnoista on enintään kahden painalluksen päässä. Niin ikään ohjauspyörä ja vaihteenvalitsin on vaihdettu Velarin ja muiden jalanjäljissä uudempiin, ja ne saavat Evoquen ohjaamossa aikaan lisää avaruuden tunnetta sekä entistäkin premiumimman tunnelman. Lähde ja kuvat: Land Rover Teksti: Benjamin Helander Lue lisää Kaikki artikkelit 26.7.2024 Ajoneuvot Dacia Sandero töytäisi Tesla Model Y:n pois Euroopan myydyimmän automallin paikalta vuoden 2024 ensimmäisellä puolikkaalla 25.7.2024 Uutinen Hyväkuntoinen soratie päihittää pahasti vaurioituneen päällystetyn tien 24.7.2024 Uutinen Käytettyjen autojen kauppa elpyy – sähkö- ja hybridiautojen kysyntä kasvussa 23.7.2024 Ajoneuvot Uudet Porsche Panamera GTS ja -Turbo S E-Hybrid antavat tilaa V8:lle, teholle ja Nürburgring-ennätykselle 23.7.2024 Uutinen Akun kestävyys mietityttää suomalaisia sähköauton hankinnassa – todellisuudessa akkuvahingot ovat harvinaisia 23.7.2024 Uutinen Vanha, savuttava ja tehoton Volvo vietiin korjaamolle – korjaamo rikkoi auton moottorin ja veloitti tonnin 22.7.2024 Uutinen Suomen teiden heikko kunto vaarantaa liikenneturvallisuuden – moni väistelee päällystevaurioita pujottelemalla 22.7.2024 Ajoneuvot Selvitimme myös Suomessa myytävien pakettiautomallistojen keski-iät – hyötyautot ovat keskimääräiseltä malli-iältään yli puolet henkilöautoja vanhempia 21.7.2024 Autoilu Haamuautot haasteena – romutettavaksi tarkoitetut autot on kierrätettävä Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 24.7.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Tämä neuvostojohdon Urho Kekkoselle lahjoittama ZIS-110 on salaa amerikkalainen 25.7.2024 Esittely Koeistuttu: Nissan Ariya Nismo – "tehokkaampi ja edullinen" 23.7.2024 Uutinen Vanha, savuttava ja tehoton Volvo vietiin korjaamolle – korjaamo rikkoi auton moottorin ja veloitti tonnin 25.7.2024 Käyttötesti Käyttötesti: Opel Astra Electric ja halpaa huoltoa 26.7.2024 Tekniikka Audin uusi 48 voltin kevythybridijärjestelmä lähentelee jo perushybridiä 23.7.2024 Uutinen Vanha, savuttava ja tehoton Volvo vietiin korjaamolle – korjaamo rikkoi auton moottorin ja veloitti tonnin 24.7.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Tämä neuvostojohdon Urho Kekkoselle lahjoittama ZIS-110 on salaa amerikkalainen 23.7.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: kesälomamatka diesel-Mersulla paljasti sivuääniä ja lisää auton hyvistä ja huonoista puolista 17.7.2024 Yleinen ADACin tiepalveluraportti: pienempi ja isompi keskiluokka – nämä autot jättävät eniten tielle 20.7.2024 Huutokauppahelmet Huutokauppahelmet – Ford Escort RS Cosworth ja aikakauden ikoni 23.7.2024 Uutinen Vanha, savuttava ja tehoton Volvo vietiin korjaamolle – korjaamo rikkoi auton moottorin ja veloitti tonnin 2.7.2024 Ajoneuvot Lataushybridiksi muuttunut BMW M5 löysi Suomen autoverojärjestelmän porsaanreiän - peräti 60 000 euroa edeltäjäänsä halvemmalle häviää hinnassa myös M3 24.7.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Tämä neuvostojohdon Urho Kekkoselle lahjoittama ZIS-110 on salaa amerikkalainen 17.7.2024 Yleinen ADACin tiepalveluraportti: pienempi ja isompi keskiluokka – nämä autot jättävät eniten tielle 11.7.2024 Uutinen Hallitus suunnittelee matkailuautojen autoverotuen poistamista asteittain – alan toimijat ovat huolissaan