3.7.2017 Ajoneuvot Renaultin katumaasturisarja päivittyy – uudistumisvuorossa Captur Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Euroopan suosituimmaksi katumaasturiksi tituleerattu Captur päivitettiin uuteen uskoon. Autovalmistaja Renaultin katumaasturisarjan vanhimmaksi jäänyt Captur uudistui. Yhtiön uuden muotokielen aloittaneen mallin linjoja on hiottu sukunäköiseksi Kadjarin ja Koleoksen kanssa. Samalla Capturin varustetasot saivat uudet nimet ja varusteiden määrää lisättiin. Uudistuneen Renault Capturin hinnat alkavat Suomessa TCe 90 Life-mallin 18 890 eurosta. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Renault kertoo kasvattaneensa henkilöautojensa myynnin Suomessa jo melkein nelinkertaiseksi vuoteen 2013 verrattuna. Tänä vuonna ensimmäisten viiden kuukauden jälkeen Renaultien rekisteröinnit ovat merkin omien laskelmien mukaan kasvaneet yli kymmenen prosenttia, vaikka henkilöautojen rekisteröinneissä vastaavaa kasvua ei ole havaittavissa. Renaultilla tyytyväisyyttä ei peiteillä. Merkki korostaa nyt olevansa maan suosituin ranskalainen. Kompaktien katumaasturien myyntikunkku Renault kertoo Capturin olevan Euroopassa luokkansa eniten myyty malli, jota rekisteröitiin viime vuonna 215 670 kappaletta. Mallin tarina sai alkunsa neljä vuotta sitten Geneven autonäyttelyssä, jossa ensiesiteltyä tuotantomallia olisi saattanut muotojen perusteella pitää jopa konseptiautona. Nyt uudistunut Captur vie valmistajansa mukaan muotokielen vielä pidemmälle. Samalla autoon on lisätty käyttöä helpottavia varusteita ja yhdistettävyys on nostettu aiempaa korkeammalle tasolle. Captur muuttuu myös entistä värikkäämmäksi. Vaihtoehtoja kaksivärisyyteen on uusien korin ja katon värien myötä entistä enemmän, sillä erilaisia yhdistelmiä on yli kaksikymmentä. Myös verhoilu ja matkustamon materiaalit ovat uudistuneet. Saataville tulee myös panoraamalasikatto. Turvallisuuden lisäämiseksi Capturin takavalot ovat aina päällä ajon aikana. Soitto soi myös ajaessa Renault kertoo kehittäneensä kehittänyt tietoviihdejärjestelmiä ja äänentoistoa. Capturin perusmallista alkaen vakiovarusteisiin kuuluu uusi R & Go -radio, johon voi sovelluksen avulla yhdistää älypuhelimen. Järjestelmää käytetään ohjauspyörään sijoitetuilla katkaisimilla, joten kuljettajan ei tarvitse irrottaa katsettaan tiestä. Kokonaisuuteen kuuluvat myös teline älypuhelimelle ja Bluetooth yhteensopivuus. Zen- ja Intens-varustetasoissa on vakiona Media Nav Evolution, jota on nimensä mukaisesti kehitetty edelleen. Multimediajärjestelmässä on muun muassa suomenkielinen navigaattori, jota käytetään ja jonka ohjeita voi seurata 7-tuumaisen kosketusnäytön välityksellä. Suomeen kolme varustetasoa Suomeen Renault Capturia tuodaan maahantuojan mukaan kolmella varustetasolla. Jo Captur Energy TCe 90 Lifeen kuuluvat tavallisten mukavuus- ja turvallisuusvarusteiden lisäksi muun muassa sähkökäyttöiset ikkunannostimet myös takaovissa, vakionopeudensäädin ja nopeudenrajoitin sekä pituussuunnassa säädettävä takaistuin. Zen-varustetason saa joko TCe 90 tai TCe 120 -moottorin kanssa ja siihen kuuluvat 16-tuumaiset kevytmetallivanteet saavat mustan värikoodauksen, etusumuvalot muuttuvat LEDeiksi ja älyavainkortin voi pitää taskussa, sillä se lukitsee auton automaattisesti poistuttaessa. Uudistunessa Capturissa TCe 120 -moottorin saa nyt myös käsivalintaisen vaihteiston tutun automaattisesti toimivan EDC-kaksoiskytkinvaihteiston lisäksi. Automaattivaihteiston yhteyteen on tarjolla myös Intens-varustetaso, joka tarjoaa LED-päiväajovalojen lisäksi muun muassa täys-LED-ajovalot, tuumaa suuremmat pyörät ja myös kaksivärisyyden saa valittua edullisesti metallivärin hinnalla. Intens-tasolla tarjolla on myös irrotettava ja vesipestävä ZipColletion -istuinverhoilu. Uusia varusteita ovat esimerkiksi sähkötoimisesti koria vasten taittuvat ulkopeilit, takapysäköintitutka sekä etusumuvalojen kulmavalotoiminto. Renault Captur Energy TCe 90 maksaa Life-varustein 18 890 euroa ja Zen-varustein 19 490 euroa. Tehokkaammalla Energy TCe 120 -moottorilla varustettuna hinta on Zen-varustein käsivalintaisella vaihteistolla 21 690 euroa. EDC-automaattivaihteiston lisähinta on 1 300 euroa. Uudistuneen mallisarjan kärkiversio on 24 990 euron hintainen Captur TCe 120 EDC Intens. Lähde ja kuvat: Renault Lue lisää Kaikki artikkelit 21.6.2025 Ajoneuvot 10 sekuntia per auto – maailman suurin autotehdas pyörii lähes tauotta 18.6.2025 Ajoneuvot Viistokattoinen, crossover-mallinen Nissan Leaf on nyt vihdoin tosiasia 17.6.2025 Ajoneuvot Audi Q3:n kolmas sukupolvi sai ensi-iltansa, ja se uppoaa kuin puu metsään isosisartensa sekaan 15.6.2025 Matkailu Autoliike, jossa ei myydä lainkaan autoja – ainoastaan aatetta 14.6.2025 Ajoneuvot Renault saattaa alkaa valmistamaan aseita ensimmäistä kertaa sitten toisen maailmansodan 13.6.2025 Ajoneuvot Opel Grandland Electric AWD on saksalaismerkin tehokkain malli ja sen ensimmäinen sähköneliveto 11.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: sähkömoottorin nerokkuus paljastuu viimeistään avattaessa 9.6.2025 Ajoneuvot Mercedes-Benz lanseeraa uusimman sukupolven MBESS-energiavaraston 8.6.2025 Ajoneuvot Suuri ja mahtava Chrysler juhlii 100-vuotista taivaltaan lätkäisemällä ainoaan malliinsa, 9 vuotta vanhan tila-autoon, tarran Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 21.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Huomaatko mikä tässä kuvassa on pielessä? 20.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Tunnistatko kuvan auton? 21.6.2025 Ajoneuvot 10 sekuntia per auto – maailman suurin autotehdas pyörii lähes tauotta 21.6.2025 Huutokauppahelmet Huutokauppahelmet: 1966 NSU Prinz 1000L -tallilöytö 20.6.2025 Matkailu Skandaalien sävyttämä klassikkoauto saapui Vehoniemen harjulle 19.6.2025 Laivat Muistatko Viking Linen Ålandsfärjanin? - 53-vuotias entinen Ahvenanmaan lautta on romutusvaarassa päättyneen napa-alueiden komennuksen jälkeen 21.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Huomaatko mikä tässä kuvassa on pielessä? 16.6.2025 Kuluttajat Merkkihuolletun Opelin moottori rikkoutui takuukorjauksen jälkeen – maahantuoja ei halunnut korvata, koska kuluttaja reklamoi vasta vuoden kuluttua 20.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Tunnistatko kuvan auton? 14.6.2025 Traktorit Päivän kuva: Allis-Chalmers D 21 vetää nöyräksi 28.5.2025 Kuluttajat Korjaamo jätti Volvon jakohihnan vaihtamatta 100 000 kilometrin huollossa – moottori hajosi 5 kuukautta myöhemmin 23.5.2025 Käytetyt autot Matkailuauton ajamiseen olisikin tarvinnut kuorma-auto -kortin – myyjä ei kertonut sitä ostajalle, ja siitähän ei hyvää seurannut 13.6.2025 Uutinen Sähköautojen toimintamatkatestissä uusi ennätys: Tesla kukistui ylivoimaisella tuloksella 22.5.2025 Käyttötesti Käyttötesti: kulutus kitkarenkailla yllätti – Dacia Duster 10.6.2025 Käyttötesti käytetyllä Teimme huollon Toyota Priuksen 300 000 kilometrin kunniaksi ja löysimme öljyiset sytytystulpat – varsinaiset viat jäivät vielä odottamaan vuoroaan