13.11.2019

BMW X1 xDrive25e – yksinkertaisesti ladattava hybridi

BMW X1 xDrive25e

Nyt lataushybridiksi taipuva BMW X1 xDrive25e toteuttaa nelivedonkin moottoreiden yhteispelillä.

Sinivalkoisen baijerilaisvalmistajan pienin katumaasturi, BMW X1, sai kesän kulmalla kevyen kasvojenkohotuksen. Alati kasvavien munuaismaskien lisäksi tehdas toi uutta myös voimalinjavalikoimaan ja vihjaili lataushybridin saapuvan hiljalleen. BMW X1 xDrive25e lunastaa lupaukset tuotannon alkaessa maaliskuussa 2020.

BMW X1 xDrive25e

X1 xDrive25e:n lataushybridivoimalinja lisää polttomoottorin pariksi 70 kW:n (95 hv) sähkömoottorin, jonka huippuvääntö on 165 Nm. Valmistajan mukaan yhdellä latauksella saavutetaan noin 50 kilometrin ajomatka pelkkää sähköä hyödyntäen. Takaistuinten alle sijoitettu 9,7 kilowattitunnin litiumioniakusto nipistää valmistajan mukaan auton sisätiloista. Tavaratilaa on 450 litraa ja se on kasvatettavissa 1 470 litraan.

Polttomoottorina on 1,5-litrainen kolmisylinterinen ahdettu bensiinimoottori, joka vauhdittaa menoa 125 hevosvoiman (92 kW) verran. Bensiinimoottorin huippuvääntö on 220 Nm. Moottorin parina on kuusivaihteinen Steptronic-automaatti.

BMW X1 xDrive25e

Järjestelmäteho on 220 hv (162 kW) ja yhteisvääntömomentti on 385 Nm. Yhteispelillä X1 xDrive25e kiihtyy 0–100 km/h 7,0 sekunnissa ja huippunopeus on 192 km/h. X1 xDrive25e poikkeaa isommasta X3 xDrive30e:stä kokoseikkojen lisäksi siinä, että etuveto on toteutettu puhtaasti polttomoottorin avulla, sähkömoottorin vastatessa takavedosta. Yhdessä moottorit muodostavat X-malleilta odotetun nelivedon.

BMW X1 xDrive25e

Lähde ja kuvat: BMW

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Luetuimmat