23.9.2017 Ajoneuvot Honda: McLaren hyvin vakiintunut, Toro Rosso valmiimpi muutokselle Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Erilaiset luonteet voivat olla eron syynä myös moottoriurheilun villissä maailmassa. Ainakin McLarenin ja Hondan katseet ovat jo tulevassa. Formula 1:n tämän kauden draamapari, McLaren ja Honda, ilmoittivat lopulta erostaan kuukausien spekuloinnin jälkeen. Perinteikäs brittitalli hakee ensi kaudella voimanlähteensä Renaultin moottoripajalta, ja vastaavasti Renaultin voimanlähteillä ajanut Toro Rosso on lähdössä japanilaisvalmistajan kumppaniksi. Nyt Hondan moottoriurheiluosaston johtaja Masashi Yamamoto on kommentoinut Autosportille McLaren–Hondan kolmivuotisen suhteen purkautumista hienovaraisesti. – McLarenin kanssa työskennellessä ymmärsin, että he ovat erittäin suuri yritys, joka on hyvin systemaattinen. He ovat selkeästi hyvin vahvoja sen takia, mutta samalla heillä voi olla vaikeaa tottua muutokseen, Yamamoto kommentoi McLarenin tunnetusti jäykkää yrityskulttuuria. – Sitä voi verrata vaikka Toro Rossoon, joka on kasvuyritys. On hyvin tärkeää työskennellä yhdessä kohti samaa tavoitetta. Odotamme hyvin paljon tilaisuutta työskennellä yhdessä. Moottoriurheilujohtaja selvensi tallien eroja ruokavertauksella. – Jos verrataan eri tiimejä eri ruokalajeihin, niin sanotaan, että McLaren on erittäin hienostunut ranskalainen keittiö. Niin se vain on. Sitten taas Toro Rosso on enemmän maalaisruokaa, kotona tehty maistuva muhennos, johon voi lisätä uusia aineksia. Olemme innoissamme siitä. Eräs avainongelmista monien parisuhteiden tavoin oli kommunikaatio. – Ensiksi [Toro Rosson tallipäällikkö Franz] Tost tietää hyvin paljon Japanista. Hän ymmärtää kulttuuria ja meidän viestintämme pelaa. Heillä on myös nuori tehdas ja kasvu edessä, joka on Hondalle hyvin tärkeää, että voimme työskennellä samalla mentaliteetilla ja samalla lähestymistavalla. Tämä on uusi alku tiimin kanssa, joka ajattelee hyvin samalla tavalla, Yamamoto tiivistää. – Koska meillä on kuitenkin loppukausi 2017 edessä McLarenin kanssa, hyvä kommunikointi on meille hyvin tärkeää, kuten myös hyvät kilpailusuoritukset jäljellä olevissa kisoissa. Hondalle Toro Rosso -yhteistyön suurimpana tavoitteena on toimittaa moottoreita myös Red Bullille kaudella 2019. – Säännöt ovat voimassa vuoteen 2020 saakka, joten meillä on kolme vuotta aikaa ja haluamme osoittaa teknologiamme kehittyvän. Haluamme näyttää Hondan potentiaalin. Meille on erittäin tärkeää näyttää maailmalle miten kehitymme ja miten teemme tästä menestyksen, Yamamoto kertoo tavoitteista. Lähde: Autosport via Jalopnik Kuva: Aake Kinnunen Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 25.4.2024 Uutinen Polestar 4 kävi ensivisiitillä Suomessa – tältä näyttää auto ilman takalasia 25.4.2024 Ajoneuvot Lamborghini Urus SE kulkee 60 kilometriä sähköllä – ja pauhaa 800 hevosvoiman edestä 24.4.2024 Ajoneuvot Mercedes-Benz G580 with EQ Technology – ei nimi vuoden odotetuinta sähkömonsteria pahenna 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 23.4.2024 Uutinen Nuoret hirvieläimet etsivät nyt elinpaikkojaan – ja voivat poukkoilla liikenteessä 23.4.2024 Ajoneuvot 350 000 uutta kotia vuodessa – tätä kaikkea sopii odottaa bestseller BMW X3:n pian koittavalta uudistukselta 21.4.2024 Ajoneuvot Ford Mustang 60th Anniversary Package kunnioittaa alkuperäistä ja ainoaa muskeliautoa 19.4.2024 Ajoneuvot Suomen presidentin käyttöön ensimmäistä kertaa koskaan Audi – mutta onko 1,1 miljoonan euron A8 L Security suhteessa edes kallis? Meillä on keinoja selvittää 19.4.2024 Ajoneuvot 24 senttimetriä ja yksi kokonainen istuinrivi lisää: uuden C3 Aircrossin myötä Citroën C3:n käsite venyy ja paukkuu Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 24.4.2024 Yleinen Uusi Tesla Model 3 Ludicrous on kolmessa sekunnissa nollasta sataan kiihtyvä perheauto, jonka saa alle 60 000 eurolla - naurettavaa 24.4.2024 Koeajo Koeajo: Mercedes-Benz V 300 d 4Matic - pröystäilemätöntä luksuskyytiä 23.4.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: Mercedes-Benz S124 tyylikkäämmäksi tummennuskalvojen poistolla 24.4.2024 Ajoneuvot Mercedes-Benz G580 with EQ Technology - ei nimi vuoden odotetuinta sähkömonsteria pahenna 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 22.4.2024 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Simca Chambord V8 - ”kaunis mutta voimaton” 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 19.4.2024 Ajoneuvot Suomen presidentin käyttöön ensimmäistä kertaa koskaan Audi - mutta onko 1,1 miljoonan euron A8 L Security suhteessa edes kallis? Meillä on keinoja selvittää 19.4.2024 Koeajo Maistiainen: Škoda Kodiaq – suosikki nyt lataushybridinä alkaen 48955 euroa 1.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Toyota Yariksen avolavaversio ei ole ollenkaan hassumpi 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 9.4.2024 Autoilu Auton kilometrimittaria rukattu – mistä huijaus paljastuu? 2.4.2024 Ajoneuvot 7 vuotta vanha hybridi-Volkkari hajosi takuuaikana – korjaus kesti kuukausia, syntyi yli 14 000 euron lasku