28.2.2023

Peugeot 508 ottaa muun malliston kiinni uudella leijonalla ja muilla päivityksillä

Lippulaivamalli näyttää nyt taas viimeisimmän huudon Peugeotilta. Kyseessä on melko perinteinen facelift.

508:n uudistuksissa näkyy paitsi Peugeotin uusi, radikaalisti muuttunut leijona-logo, myös 308:n ja kaikkein tuoreimpana uutena mallina 408:n piirteet. Tuloksena on entistäkin hurjempi keulailme autossa, jota pidetään yleisesti eräänä luokkansa tyylikkäimmistä, eikä syyttä.

Uuden ilmeen saaneen maskin ja uuden logon lisäksi myös ajovaloihin on tehty muutoksia. Itse pääumpiot ovat nyt aikaisempaa ohuemmat, mikä tuo niihin lisää särmää. Umpioiden ulkoreunoilta alas lähtee nyt kolme led-nauhaa, jotka toimivat päiväajovaloina. Varsinaiset ajovalot edustavat matrix LED -tekniikkaa. Niin ikään takavalojen kuviot ovat hieman muuttuneet, vaikka ne operoivatkin edelleen samojen umpioiden sisällä.

Ulkonäön personointiin on tullut kolme uutta värivaihtoehtoa, jotka tottelevat nimiä Titanium Grey, Eclipse Blue ja Okenite White. Varustetasoista huipulla jatkaa premiumsportin ovia kolkutteleva, monipuolisesti tasokas PSE, Peugeot Sport Engineered, jonka vakiorengastukseen Peugeot on lisännyt suorituskykyisiin autoihin suunnitellut Michelin Pilot Sport 4S -kumit.

Peugeot 508:n uudistukset ulottuvat faceliftin lisäksi parilla tavalla myös auton sisälle. Kojelaudan keskeltä löytyy nyt päivitetty 10-tuumainen tietoviihdejärjestelmän näyttö. Toinen näkyvä uudistus löytyy keskikonsolista, nimittäin 8-vaihteisen automaattilaatikon vaihteenvalitsin, joka on nyt aikaisemmasta vipuratkaisusta poiketen toteutettu pelkillä napeilla.

Voimalinjat on muutoin jätetty muutosten ulkopuolelle, paitsi että kaksivetoisiin lataushybridivoimalinjoihin on lisätty 225-hevosvoimaisen alapuolelle uusi 180-heppainen versio. Siinä 110 kilowatin bensiinimoottorin kanssa yhteistyötä tekee 81-kilowattinen sähkömoottori. Ja koko malliston huippumallinahan toimii jatkossakin 360 hevosvoiman Hybrid4, tehokkain sarjatuotanto-Peugeot kautta aikain.

Uudistettujen Peugeot 508:n ja 508 SW:n on määrä edetä Ranskan Mulhousen tuotantolinjoille niin, että mallien myynti alkaisi Euroopassa kesän koittaessa.

Lähde ja kuvat: Peugeot Teksti: Benjamin Helander

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Kommentoi artikkelia

Luetuimmat