11.3.2017 Ajoneuvot Koeajo: Triumph Street Scrambler – Tyylilleen uskollinen Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Triumph Street Scrambler omaa perinteinen ulkonäön, mutta ei turhia varusteita. Ajonautinto syntyy pystystä ajoasennosta ja puhtaasta ajoviiman suhinasta. Hyvää: värinätön moottori, monipuoliset ajo-ominaisuudet, ulkonäkö. Huonoa: tehoa voisi olla enemmän. Triumphin viime vuonna esittelemä Street Twin saa rinnalleen offroad-henkisemmän Street Scramblerin. Mallit jakavat saman tekniikan. Scramblerissa on painotettu soratieominaisuuksia muuttamalla jousitusta ja ajoasentoa. Suurin ero on ulkonäössä.Street Scramblerin suurempi istuinkorkeus ja ylemmäs sijoitettu ohjaustanko muuttavat ajoasennon pystymmäksi. Parhaimmillaan ajokokemus on silloin kun nopeus pysyy satasen tienoilla tai sen alapuolella. Pidemmillä moottoritieosuuksilla ajoviima alkaa rasittaa kuljettajaa.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyVärinätön ja vaivatonKaksisylinterinen rivimoottori on värinätön koko kierroslukualueella. Ominaisuuksissa on painotettu huipputehon sijaan keskialueen vääntöä. Viisi vaihdetta onkin riittävä määrä eikä moottori ole tarkka siitä millä vaihteella ajetaan. Moottori on polttoainetaloudeltaan hyvä, sillä pieni 12 litran tankki riittää yli 300 kilometrin matkalle.Metzeler Tourance -ensiasennusrengas on sopiva kompromissi, joka soveltuu sekä kestopäällysteelle että soralle. Siksi Street Scrambler onkin hyvä vaihtoehto, jos haluaa nautiskella Suomen tieverkosta, välittämättä siitä osuuko kohdalle päällystetty vai päällystämätön tieosuus.Irtosoralla pyörän ohjaaminen kaasua käyttämällä onnistuu helposti. Alle 800 millin istuinkorkeus tekee pyörän käsittelyn helpoksi. Jalat yltävät hyvin maahan jo suhteellisen lyhyelläkin kuljettajalla, joten pysähdykset ja U-käännökset onnistuvat hankalammissakin paikoissa. ABS- ja luistonestojärjestelmät voi halutessaan kytkeä napin painalluksella pois toiminnasta.Yksinkertainen on kaunistaVarustetaso on askeettinen, mikä sopii hyvin Street Scramblerin tyyliin. Kuljettaja voi keskittyä ajamiseen ja maisemien ihailuun sen sijaan että huomio kiinnittyisi monipuolisten sähköisten tai muiden varusteiden käyttöön.Jos haluaa pyörästään yksilöllisemmän, tarjoaa Triumph yli 150 lisävarusteen listan, josta voi tarpeidensa ja lompakon paksuuden mukaan rastittaa mukavuutta, ulkonäköä tai tavarankuljetuskapasiteettia parantavia ratkaisuja.Street Cup ei kilpaile varsinaisten adventure-pyörien kanssa, vaan asettuu Triumphin mallistossa katupyörien ja puhtaasti adventure-käyttöön suunniteltujen Tiger-mallien väliin. Retrohenkisyyden tavoittelussa se on yksi markkinoiden onnistuneimmista pyörämalleista.Teksti: Janne Huhtala Kuvat: Alessio Barbanti, Matteo CavadiniLisätietoja: www.triumphmotorcycles.co.uk/street-scrambler Triumph Street Scrambler Koeajetun auton hinta varusteineen 14 900 € Moottori Bensiinimoottori 900 cm³, kaksisylinterinen rivimoottori, nestejäähdytys, 5 vaihdetta, ketjuveto. Teho 40,5 kW (55 hv), 5900 r/min Vääntö 80 Nm (3230 r/min) Vääntö 80 Nm (3230 r/min) Muu tieto Mitat: istuinkorkeus 792 mm, kuivapaino 206 kg, akseliväli 1446 mm, tankin tilavuus 12 litraa. Rengaskoko edessä 100/90-19, takana 150/70R17. Huoltoväli 16 000 km. Takuu 2 vuotta Lue lisää Kaikki artikkelit 8.6.2025 Koeajo Koeajo: Škoda Elroq 85 Sportline – RS-mallia odotellessa 8.6.2025 Ajoneuvot Suuri ja mahtava Chrysler juhlii 100-vuotista taivaltaan lätkäisemällä ainoaan malliinsa, 9 vuotta vanhan tila-autoon, tarran 7.6.2025 Ajoneuvot Koeistuttu: Ford Ranger PHEV – plugarissa on Mustangin bensiinimoottori, mutta se on ohjelmoitu imemään bensiinihöyryt sisäänsä 7.6.2025 Käyttötesti Käyttötesti: Viron hiekkatiet maistuvat CF Moto 800 MT-X:lle 6.6.2025 Sähköpyörät Sähköpyörän koeajo: Reany W1 – keveyttä kaupunkiin 6.6.2025 Ajoneuvot Kia Sportagekin on nyt suututettu, mutta valmistaja kutsuu sitä hienostuneimmaksi Sportageksi ikinä 5.6.2025 Koeajo Koeajo: Mercedes-AMG E 53 – Arvaamattoman Mukava Giesi 5.6.2025 Ajoneuvot Lähes joka kolmas auto hylättiin katsastuksessa – myös sähköautojen viat kasvussa 5.6.2025 Ajoneuvot Bentley Bentayga Speed on nyt nopeampi ja pystyy driftaamaan, mutta 8 sylinteriä on vähemmän kuin 12 sylinteriä Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 8.6.2025 Ajoneuvot Suuri ja mahtava Chrysler juhlii 100-vuotista taivaltaan lätkäisemällä ainoaan malliinsa, 9 vuotta vanhan tila-autoon, tarran 8.6.2025 Koeajo Koeajo: Škoda Elroq 85 Sportline – RS-mallia odotellessa 7.6.2025 Ajoneuvot Koeistuttu: Ford Ranger PHEV - plugarissa on Mustangin bensiinimoottori, mutta se on ohjelmoitu imemään bensiinihöyryt sisäänsä 8.6.2025 Matkailu Viron ilmailumuseossa mieleen nousee synkkiä ajatuksia, mitä jos… 7.6.2025 Klassikko Villi viisikymppinen: Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 juhlii klassikkoikää 1.6.2025 Matkailu 85 vuotta sitten käytiin yksi merkittävimmistä toisen maailmansodan operaatioista 4.6.2025 Tapahtumat Päivän kuva: Scania LT146 6x4 -vetopöytäauto – "nokka, lippa ja veekasi" 2.6.2025 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Mercedes-Benz E 350 Bluetec Cabriolet - avomersu, joka ei kavahda asuntovaunua tai venetraileria 5.6.2025 Käyttötesti Kesäkausi ja odottamaton ohjelmistopäivitys – Dacia Dusterin käyttötesti 8.6.2025 Ajoneuvot Suuri ja mahtava Chrysler juhlii 100-vuotista taivaltaan lätkäisemällä ainoaan malliinsa, 9 vuotta vanhan tila-autoon, tarran 28.5.2025 Kuluttajat Korjaamo jätti Volvon jakohihnan vaihtamatta 100 000 kilometrin huollossa – moottori hajosi 5 kuukautta myöhemmin 23.5.2025 Käytetyt autot Matkailuauton ajamiseen olisikin tarvinnut kuorma-auto -kortin – myyjä ei kertonut sitä ostajalle, ja siitähän ei hyvää seurannut 10.5.2025 Uutinen Erikoinen takaisinkutsu: Volkswagen ID. Buzz myyntikiellossa USA:ssa liian leveiden istuinten takia 21.5.2025 Esittely Koeistuttu: Toyota RAV4:n kuudes sukupolvi – no nyt on jyrkkää 9.5.2025 Kuluttajat Pohjoisessa asuva Petteri on taistellut jo kolmessa uudessa autossa 12 voltin akkuongelmien kanssa – ”Takuu on lähinnä vitsi näissä”