11.3.2017 Ajoneuvot Koeajo: Triumph Street Scrambler – Tyylilleen uskollinen Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Triumph Street Scrambler omaa perinteinen ulkonäön, mutta ei turhia varusteita. Ajonautinto syntyy pystystä ajoasennosta ja puhtaasta ajoviiman suhinasta. Hyvää: värinätön moottori, monipuoliset ajo-ominaisuudet, ulkonäkö. Huonoa: tehoa voisi olla enemmän. Triumphin viime vuonna esittelemä Street Twin saa rinnalleen offroad-henkisemmän Street Scramblerin. Mallit jakavat saman tekniikan. Scramblerissa on painotettu soratieominaisuuksia muuttamalla jousitusta ja ajoasentoa. Suurin ero on ulkonäössä.Street Scramblerin suurempi istuinkorkeus ja ylemmäs sijoitettu ohjaustanko muuttavat ajoasennon pystymmäksi. Parhaimmillaan ajokokemus on silloin kun nopeus pysyy satasen tienoilla tai sen alapuolella. Pidemmillä moottoritieosuuksilla ajoviima alkaa rasittaa kuljettajaa.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyVärinätön ja vaivatonKaksisylinterinen rivimoottori on värinätön koko kierroslukualueella. Ominaisuuksissa on painotettu huipputehon sijaan keskialueen vääntöä. Viisi vaihdetta onkin riittävä määrä eikä moottori ole tarkka siitä millä vaihteella ajetaan. Moottori on polttoainetaloudeltaan hyvä, sillä pieni 12 litran tankki riittää yli 300 kilometrin matkalle.Metzeler Tourance -ensiasennusrengas on sopiva kompromissi, joka soveltuu sekä kestopäällysteelle että soralle. Siksi Street Scrambler onkin hyvä vaihtoehto, jos haluaa nautiskella Suomen tieverkosta, välittämättä siitä osuuko kohdalle päällystetty vai päällystämätön tieosuus.Irtosoralla pyörän ohjaaminen kaasua käyttämällä onnistuu helposti. Alle 800 millin istuinkorkeus tekee pyörän käsittelyn helpoksi. Jalat yltävät hyvin maahan jo suhteellisen lyhyelläkin kuljettajalla, joten pysähdykset ja U-käännökset onnistuvat hankalammissakin paikoissa. ABS- ja luistonestojärjestelmät voi halutessaan kytkeä napin painalluksella pois toiminnasta.Yksinkertainen on kaunistaVarustetaso on askeettinen, mikä sopii hyvin Street Scramblerin tyyliin. Kuljettaja voi keskittyä ajamiseen ja maisemien ihailuun sen sijaan että huomio kiinnittyisi monipuolisten sähköisten tai muiden varusteiden käyttöön.Jos haluaa pyörästään yksilöllisemmän, tarjoaa Triumph yli 150 lisävarusteen listan, josta voi tarpeidensa ja lompakon paksuuden mukaan rastittaa mukavuutta, ulkonäköä tai tavarankuljetuskapasiteettia parantavia ratkaisuja.Street Cup ei kilpaile varsinaisten adventure-pyörien kanssa, vaan asettuu Triumphin mallistossa katupyörien ja puhtaasti adventure-käyttöön suunniteltujen Tiger-mallien väliin. Retrohenkisyyden tavoittelussa se on yksi markkinoiden onnistuneimmista pyörämalleista.Teksti: Janne Huhtala Kuvat: Alessio Barbanti, Matteo CavadiniLisätietoja: www.triumphmotorcycles.co.uk/street-scrambler Triumph Street Scrambler Koeajetun auton hinta varusteineen 14 900 € Moottori Bensiinimoottori 900 cm³, kaksisylinterinen rivimoottori, nestejäähdytys, 5 vaihdetta, ketjuveto. Teho 40,5 kW (55 hv), 5900 r/min Vääntö 80 Nm (3230 r/min) Vääntö 80 Nm (3230 r/min) Muu tieto Mitat: istuinkorkeus 792 mm, kuivapaino 206 kg, akseliväli 1446 mm, tankin tilavuus 12 litraa. Rengaskoko edessä 100/90-19, takana 150/70R17. Huoltoväli 16 000 km. Takuu 2 vuotta Lue lisää Kaikki artikkelit 13.7.2025 Koeajo Koeajo: Voyah Courage – kysy itseltäsi uskallatko uskaltaa? 13.7.2025 Tekniikka Viimeiset käynnistykset: kolmoskone – uuden ajan oletusmylly 13.7.2025 Ajoneuvot Bentley EXP 15 -konsepti ennakoi täysin uuden ajan Bentley’ä, mutta sen oviratkaisu on lainattu Hyundai Velosterista 12.7.2025 Moottoripyörät Moottoripyöräkortti taskuun – näin tutkinto etenee 11.7.2025 Ajoneuvot Hyundai Ioniq 6 N näki viimein päivänvalon – kiinteä takasiipi kertonee kaiken oleellisen tästä sähköisestä urheilusedanista 10.7.2025 Koeajo Maistiainen: Mazda 6e – takavuosien suosikkisedan sähköistyy 10.7.2025 Ajoneuvot Toyotan multi-pathway solution ulottuu nyt myös rallipolulle – vetykonsepti GR Yaris Rally2:sta tullaan näkemään Suomen MM-ralleissa 10.7.2025 Ajoneuvot Tiedätkö mikä auto on Suomen edullisin ja samalla Euroopan ostetuin? 10.7.2025 Ajoneuvot Tässä on uusi Mazda CX-5 – erottuvuustekijöitä riittää, eikä vähäisimpänä ahtamaton 2,5-litrainen bensiinimoottori vuonna 2025 Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 11.7.2025 Kuluttajat Käytetty BMW myytiin asiakkaalle vuoden 2019 autona, vaikka se oli valmistettu vuonna 2017 – myyjäliikkeen mielestä ei merkitystä markkina-arvoon 14.7.2025 Laivat Star of the Seas luovutettiin varustamolleen Meyer Turun telakalta - ei enää lisää kokoa, mutta muutamia pikkuparannuksia 13.7.2025 Sähköautot BYD:n sähköautot kasaantuvat varastoihin, kysyntä sakkaa 13.7.2025 Koeajo Koeajo: Voyah Courage – kysy itseltäsi uskallatko uskaltaa? 13.7.2025 Tekniikka Viimeiset käynnistykset: kolmoskone – uuden ajan oletusmylly 7.7.2025 Autoilun hinta Tässä on polttoaineiden hinta Virossa – yksi asia saa suomalaiset hätkähtämään 8.7.2025 Autoilun hinta Päivän kuva: tämän verran polttoaineet maksoivat Latvian Ainažissa – ennen mysteerialennusta 11.7.2025 Kuluttajat Käytetty BMW myytiin asiakkaalle vuoden 2019 autona, vaikka se oli valmistettu vuonna 2017 – myyjäliikkeen mielestä ei merkitystä markkina-arvoon 9.7.2025 Liikenne Lux Express by OnniBus -vuorolla Helsingistä Jyväskylään – näin premium-bussi eroaa tavallisesta 9.7.2025 Ajoneuvot Kia EV5 tarjoaa lopultakin Kian vastauksen Enyaqin, ID.4:n ja Model Y:n haasteeseen myös täällä Euroopassa 21.6.2025 Ajoneuvot Auto per 10 sekuntia – maailman suurin autotehdas pyörii lähes tauotta 21.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Huomaatko mikä tässä kuvassa on pielessä? 3.7.2025 Uutinen RAM-autojen virallinen maahantuoja: ”Kamuxin väite autojen valmistusmaasta on väärä” 23.6.2025 Uutinen Moottori paljastaa: Suomessa on rekisteröity jenkkiautoja väärillä papereilla – kaksi avolava-autoa myynnissä Kamuxilla 3.7.2025 Sähköautot "10 vuotta liian aikaisin" – Mercedes myöntää EQS-mallin virheen