11.3.2017 Ajoneuvot Koeajo: Triumph Street Scrambler – Tyylilleen uskollinen Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Triumph Street Scrambler omaa perinteinen ulkonäön, mutta ei turhia varusteita. Ajonautinto syntyy pystystä ajoasennosta ja puhtaasta ajoviiman suhinasta. Hyvää: värinätön moottori, monipuoliset ajo-ominaisuudet, ulkonäkö. Huonoa: tehoa voisi olla enemmän. Triumphin viime vuonna esittelemä Street Twin saa rinnalleen offroad-henkisemmän Street Scramblerin. Mallit jakavat saman tekniikan. Scramblerissa on painotettu soratieominaisuuksia muuttamalla jousitusta ja ajoasentoa. Suurin ero on ulkonäössä.Street Scramblerin suurempi istuinkorkeus ja ylemmäs sijoitettu ohjaustanko muuttavat ajoasennon pystymmäksi. Parhaimmillaan ajokokemus on silloin kun nopeus pysyy satasen tienoilla tai sen alapuolella. Pidemmillä moottoritieosuuksilla ajoviima alkaa rasittaa kuljettajaa.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyVärinätön ja vaivatonKaksisylinterinen rivimoottori on värinätön koko kierroslukualueella. Ominaisuuksissa on painotettu huipputehon sijaan keskialueen vääntöä. Viisi vaihdetta onkin riittävä määrä eikä moottori ole tarkka siitä millä vaihteella ajetaan. Moottori on polttoainetaloudeltaan hyvä, sillä pieni 12 litran tankki riittää yli 300 kilometrin matkalle.Metzeler Tourance -ensiasennusrengas on sopiva kompromissi, joka soveltuu sekä kestopäällysteelle että soralle. Siksi Street Scrambler onkin hyvä vaihtoehto, jos haluaa nautiskella Suomen tieverkosta, välittämättä siitä osuuko kohdalle päällystetty vai päällystämätön tieosuus.Irtosoralla pyörän ohjaaminen kaasua käyttämällä onnistuu helposti. Alle 800 millin istuinkorkeus tekee pyörän käsittelyn helpoksi. Jalat yltävät hyvin maahan jo suhteellisen lyhyelläkin kuljettajalla, joten pysähdykset ja U-käännökset onnistuvat hankalammissakin paikoissa. ABS- ja luistonestojärjestelmät voi halutessaan kytkeä napin painalluksella pois toiminnasta.Yksinkertainen on kaunistaVarustetaso on askeettinen, mikä sopii hyvin Street Scramblerin tyyliin. Kuljettaja voi keskittyä ajamiseen ja maisemien ihailuun sen sijaan että huomio kiinnittyisi monipuolisten sähköisten tai muiden varusteiden käyttöön.Jos haluaa pyörästään yksilöllisemmän, tarjoaa Triumph yli 150 lisävarusteen listan, josta voi tarpeidensa ja lompakon paksuuden mukaan rastittaa mukavuutta, ulkonäköä tai tavarankuljetuskapasiteettia parantavia ratkaisuja.Street Cup ei kilpaile varsinaisten adventure-pyörien kanssa, vaan asettuu Triumphin mallistossa katupyörien ja puhtaasti adventure-käyttöön suunniteltujen Tiger-mallien väliin. Retrohenkisyyden tavoittelussa se on yksi markkinoiden onnistuneimmista pyörämalleista.Teksti: Janne Huhtala Kuvat: Alessio Barbanti, Matteo CavadiniLisätietoja: www.triumphmotorcycles.co.uk/street-scrambler Triumph Street Scrambler Koeajetun auton hinta varusteineen 14 900 € Moottori Bensiinimoottori 900 cm³, kaksisylinterinen rivimoottori, nestejäähdytys, 5 vaihdetta, ketjuveto. Teho 40,5 kW (55 hv), 5900 r/min Vääntö 80 Nm (3230 r/min) Vääntö 80 Nm (3230 r/min) Muu tieto Mitat: istuinkorkeus 792 mm, kuivapaino 206 kg, akseliväli 1446 mm, tankin tilavuus 12 litraa. Rengaskoko edessä 100/90-19, takana 150/70R17. Huoltoväli 16 000 km. Takuu 2 vuotta Lue lisää Kaikki artikkelit 22.1.2025 Ajoneuvot Italiassa valmistettiin vuonna 2024 vähiten autoja sitten vuoden 1956, mutta Fiat oli silti maailmanlaajuisesti myydyin Stellantis-brändi 22.1.2025 Koeajo Maistiainen: Toyota Land Cruiser – työkone 2025 20.1.2025 Ajoneuvot Maistiainen: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – iso mutta ketterä vuoden pakettiauto 19.1.2025 Ajoneuvot Renault Rafale tarjoilee lippulaivan tyyliä ja ominaisuuksia alkaen 41 390 eurolla 19.1.2025 Autoilu Uusien autojen päästöt vain laskevat 19.1.2025 Ajoneuvot Tesla Model Y ”Juniperin” Euroopan tuotanto on jo alkanut Berliinin Gigafactoryssa, tietää saksalaislehti 18.1.2025 Ajoneuvot Näitä autoja romutettiin viime vuonna eniten – sähköautojakin jo paalattaviksi 18.1.2025 Koeajo Koeajo: DFSK E5 – saisiko olla sikahalpa 7-paikkainen lataushybridi? 17.1.2025 Ajoneuvot Audi A6 E-Tron ennätti Suomeen aloittamaan Audin tämän vuoden uutuusrumban Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 21.1.2025 Kuluttajat Autoilija kolaroi autonsa matkalla vaihtamaan talvirenkaita – olisi pitänyt olla talvirenkaat, vakuutusyhtiö pienensi korvausta 22.1.2025 Koeajo Maistiainen: Toyota Land Cruiser – työkone 2025 22.1.2025 Yleinen Tankkasin bensaa dieselautoon, miten tulisi toimia? 20.1.2025 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: 674 000 kilometriä ajettu Saab 9-5 II vm. 2010 18.1.2025 Lentokoneet Finnairin kuukausi sitten vastaanottama tuorein Airbus A350 on tuotekehityksen myötä jopa viisi tonnia alkuperäisiä yksilöitä kevyempi 18.1.2025 Lentokoneet Finnairin kuukausi sitten vastaanottama tuorein Airbus A350 on tuotekehityksen myötä jopa viisi tonnia alkuperäisiä yksilöitä kevyempi 15.1.2025 Autoilu Tässä maakunnassa ajetaan tilastojen mukaan kaikista iäkkäimmillä autoilla 20.1.2025 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: 674 000 kilometriä ajettu Saab 9-5 II vm. 2010 14.1.2025 Uutinen Mitä tehdä, jos autossa on jäljellä enemmän velkaa kuin arvoa? 18.1.2025 Koeajo Koeajo: DFSK E5 – saisiko olla sikahalpa 7-paikkainen lataushybridi? 3.1.2025 Autoilu Näin paljon bensiinin hinta nousee – koskee liki 1,8 miljoonan auton käyttökuluja 18.1.2025 Lentokoneet Finnairin kuukausi sitten vastaanottama tuorein Airbus A350 on tuotekehityksen myötä jopa viisi tonnia alkuperäisiä yksilöitä kevyempi 7.1.2025 Uutinen Vakuutusyhtiö ei korvannut peurakolaria – auton vauriot johtuivat peuran väistämisestä eikä törmäyksestä peuraan 8.1.2025 Se kerta kun Se kerta kun: Peugeot teki luksussedanin keskelle poikittain sijoitetulla diesel-V12:lla 6.1.2025 Käytetyt autot Fiatiin oli tehty jakopääremontti juuri ennen kauppoja – auton vesipumppu petti silti, autoliike alkoi syyttää auton ostajaa