9.5.2022 Ajoneuvot Koeajo: Volkswagen T-Roc uudistui, muttei liiaksi Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Kompakti katumaasturi Volkswagen T-Roc koki kasvojenkohennuksen. Hyvää: tilat, perinteiset nappulat ratissa, mukavuus, varusteet. Huonoa: hybridivaihtoehto puuttuu. Reilut neljä vuotta vanha Volkswagen T-Roc kävi läpi faceliftin, jonka antia käsittelimme jo aiemmassa jutussamme. Malli vastaa monien ostajien tarpeita, sillä ulkomuodossa on nuorekkuutta, ja auton helpot käyttöominaisuudet miellyttävät myös varttuneimpia ostajia. Istuimet sijaitsevat sopivan korkealla, jolloin autoon on helppo kulkea. Myös näkyvyys on kaikkiin suuntiin mainio.Kaikissa malleissa on digitaalinen mittaristo vakiona, samoin led-ajovalot. Parkkeerausta helpottavat pysäköintiavustin sekä -tutkat. Koeajetussa Comfort Business -mallissa on lisäksi mukautuva vakionopeussäädin sekä polttoainekäyttöinen lisälämmitin kaukosäätimellä. Tähän versioon oli ladattu lisävarusteina avaimeton käynnistys, isompi 10,25 tuuman digimittaristo sekä peruutuskamera.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyLaadukkaamman oloinenOhjaamo näyttää astetta laadukkaammalta edellismalliin verrattuna. Näkymää hallitsevat iso keskinäyttö ja selkeä digimittaristo. Perinteiset säätimet ratissa ja keskinäytössä ovat kuitenkin tallella, ja ansaitsevatkin erityismaininnan. Säädöt on helppo tehdä ilman turhia hipelöintejä ja hapuiluja.1,5 litran bensiiniturbo kuljettaa T-Rocia vaivattomasti. Myös DSG-automaatti hoitaa asiat kuten pitääkin. Ohjaamo on mukavan hiljainen ja ajoasento löytyy helposti. Istuimet antavat hyvän tuen, ja reisituki riittää myös pitkille jaloille. Myös takapenkillä viihtyy hyvin, ja pääntilakin riittää.Rengasäänet pysyvät vaimeina, kiitos maltillisen vannekoon. Korkeampi rengasprofiili suojaa myös vanteita kevään roudan raiskaamilla kestopäällysteillä.Ajo-ominaisuudet ovat tuttua Volkswagenia. Ohjaustuntuma on tarkka ja auton ratissa viihtyy hyvin. Jousitus nielee epätasaisuudet hienosti, eikä auto pahemmin kallistele tiukemmassakaan kurvailussa.Tasapainoinen, mutta…Volkswagen T-Roc Comfort Business tulee olemaan monen keskihintaisen auton ostajan listalla. Autosta on vaikea löytää moitittavaa, ja sitä voikin luonnehtia tasavahvaksi suoritukseksi. Hybriditekniikka kuitenkin odottaa vielä tähän luokkaan tuloaan.Teksti ja kuvat: Jari Saarentaus Volkswagen T-Roc Comfort Business 1.5 TSI 110 kW DSG Hinta alkaen 34 389 € Koeajetun auton hinta varusteineen 36 202 € Moottori Bensiinimoottori 1 498 cm³, 4 sylinteriä, 7-v. kaksoiskytkinvaihteisto, etuveto. Teho 110 kW (150 hv) Vääntö 200 Nm Vääntö 200 Nm Kiihtyvyys 0–100 km/h 8,6 s Huippunopeus 205 km/h Kulutus l/ 100 km WLTP-kulutus 6,3 (yhd.) CO2-päästöt 143 g/km Mitat pituus 4236 mm, leveys 1819 mm, korkeus 1548 mm, akseliväli 2590 mm Tavaratila: –1290 l Omamassa: 1353 kg Vetokyky jarrullinen/ jarruton 670 / 1500 kg Euro NCAP 5 tähteä Takuu 2 vuotta Lue lisää Kaikki artikkelit 26.4.2025 Koeajo Maistiainen: Škoda Enyaq – uusi keula vie pidemmälle 25.4.2025 Ajoneuvot Lexus ES vaihtoi kerta kaikkiaan tyyliään – kaunokainen tulee saataville myös täyssähköisenä 24.4.2025 Koeajo Koeajo: Hyundai Ioniq 5 – pinnan alla kuplii 22.4.2025 Koeajo Koeajo: Dacia Bigster – enemmän autoa, enemmän järkeä 21.4.2025 Koeajo Koeajo: Toyota Proace City EV – päästöttömän kuljetuskaluston makuun 20.4.2025 Koeajo Koeajo: Volvo EX90 – tulevaa tekniikkaa ja tämän hetken designia 19.4.2025 Koeajo Koeajo: Audi A6 Avant e-tron Performance – sähköistyminen ja vaihto takavetoon 19.4.2025 Ajoneuvot Kia EV3 on World Car of the Year 2025 – toisen kerran peräkkäin Kia ja neljännen kerran peräkkäin korealainen sähköauto 18.4.2025 Koeajo Maistiainen: Fiat Grande Panda – perinteitä kunnioittamatta Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 25.4.2025 Pyöräily Testi: Pyöräilykypärien vallankumous? – Tuleeko tästä pyöräilykypärän hihnasta tulevaisuudessa jopa standardi? 26.4.2025 Koeajo Maistiainen: Škoda Enyaq – uusi keula vie pidemmälle 25.4.2025 Moottoripyörät KTM-leirissä kuhisee jälleen – pääkaupunkiseudun myymälä ja huolto lopettaa toimintansa 26.4.2025 Käyttötesti Käyttötesti: CF Moto 800 MT-X on täynnä elektroniikkaa ja avustimia 26.4.2025 Huutokauppahelmet Huutokauppahelmet: Porsche 959 'Speedster' 22.4.2025 Kuluttajat Uudehko Škoda Enyaq on vaatinut yli 30 huoltokäyntiä kahdessa vuodessa– autoliikkeet eivät suostu ostamaan autoa vikojen vuoksi 21.4.2025 Uutinen Tarvitsetko G-Mersun, mutta bling hävettää? Nyt maasturiklassikko palaa 1980-luvulle 25.4.2025 Pyöräily Testi: Pyöräilykypärien vallankumous? – Tuleeko tästä pyöräilykypärän hihnasta tulevaisuudessa jopa standardi? 22.4.2025 Koeajo Koeajo: Dacia Bigster – enemmän autoa, enemmän järkeä 25.4.2025 Moottoripyörät KTM-leirissä kuhisee jälleen – pääkaupunkiseudun myymälä ja huolto lopettaa toimintansa 15.4.2025 Kuluttajat Auton rengas irtosi – renkaanvaihtotyön tehnyt korjaamo kiisti syyllisyyden, koska autolla ajettu matka oli ”kolme kertaa Helsingistä Ivaloon” 13.4.2025 Lentokoneet Kiinalaisyhtiö Juneyao Air, jolla on kaksi reittiä Helsinki-Vantaalle, kieltäytyy vastaanottamasta Boeingilta uutta laajarunkokonetta tullien takia 27.3.2025 Uutinen Ajokortin ylläpito käy kalliimmaksi – ikäkuskien kukkarolla käydään 22.4.2025 Kuluttajat Uudehko Škoda Enyaq on vaatinut yli 30 huoltokäyntiä kahdessa vuodessa– autoliikkeet eivät suostu ostamaan autoa vikojen vuoksi 16.4.2025 Esittely Viimeiset käynnistykset: rivikutosen selittämätön jalous