9.5.2022 Ajoneuvot Koeajo: Volkswagen T-Roc uudistui, muttei liiaksi Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Kompakti katumaasturi Volkswagen T-Roc koki kasvojenkohennuksen. Hyvää: tilat, perinteiset nappulat ratissa, mukavuus, varusteet. Huonoa: hybridivaihtoehto puuttuu. Reilut neljä vuotta vanha Volkswagen T-Roc kävi läpi faceliftin, jonka antia käsittelimme jo aiemmassa jutussamme. Malli vastaa monien ostajien tarpeita, sillä ulkomuodossa on nuorekkuutta, ja auton helpot käyttöominaisuudet miellyttävät myös varttuneimpia ostajia. Istuimet sijaitsevat sopivan korkealla, jolloin autoon on helppo kulkea. Myös näkyvyys on kaikkiin suuntiin mainio.Kaikissa malleissa on digitaalinen mittaristo vakiona, samoin led-ajovalot. Parkkeerausta helpottavat pysäköintiavustin sekä -tutkat. Koeajetussa Comfort Business -mallissa on lisäksi mukautuva vakionopeussäädin sekä polttoainekäyttöinen lisälämmitin kaukosäätimellä. Tähän versioon oli ladattu lisävarusteina avaimeton käynnistys, isompi 10,25 tuuman digimittaristo sekä peruutuskamera.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyLaadukkaamman oloinenOhjaamo näyttää astetta laadukkaammalta edellismalliin verrattuna. Näkymää hallitsevat iso keskinäyttö ja selkeä digimittaristo. Perinteiset säätimet ratissa ja keskinäytössä ovat kuitenkin tallella, ja ansaitsevatkin erityismaininnan. Säädöt on helppo tehdä ilman turhia hipelöintejä ja hapuiluja.1,5 litran bensiiniturbo kuljettaa T-Rocia vaivattomasti. Myös DSG-automaatti hoitaa asiat kuten pitääkin. Ohjaamo on mukavan hiljainen ja ajoasento löytyy helposti. Istuimet antavat hyvän tuen, ja reisituki riittää myös pitkille jaloille. Myös takapenkillä viihtyy hyvin, ja pääntilakin riittää.Rengasäänet pysyvät vaimeina, kiitos maltillisen vannekoon. Korkeampi rengasprofiili suojaa myös vanteita kevään roudan raiskaamilla kestopäällysteillä.Ajo-ominaisuudet ovat tuttua Volkswagenia. Ohjaustuntuma on tarkka ja auton ratissa viihtyy hyvin. Jousitus nielee epätasaisuudet hienosti, eikä auto pahemmin kallistele tiukemmassakaan kurvailussa.Tasapainoinen, mutta…Volkswagen T-Roc Comfort Business tulee olemaan monen keskihintaisen auton ostajan listalla. Autosta on vaikea löytää moitittavaa, ja sitä voikin luonnehtia tasavahvaksi suoritukseksi. Hybriditekniikka kuitenkin odottaa vielä tähän luokkaan tuloaan.Teksti ja kuvat: Jari Saarentaus Volkswagen T-Roc Comfort Business 1.5 TSI 110 kW DSG Hinta alkaen 34 389 € Koeajetun auton hinta varusteineen 36 202 € Moottori Bensiinimoottori 1 498 cm³, 4 sylinteriä, 7-v. kaksoiskytkinvaihteisto, etuveto. Teho 110 kW (150 hv) Vääntö 200 Nm Vääntö 200 Nm Kiihtyvyys 0–100 km/h 8,6 s Huippunopeus 205 km/h Kulutus l/ 100 km WLTP-kulutus 6,3 (yhd.) CO2-päästöt 143 g/km Mitat pituus 4236 mm, leveys 1819 mm, korkeus 1548 mm, akseliväli 2590 mm Tavaratila: –1290 l Omamassa: 1353 kg Vetokyky jarrullinen/ jarruton 670 / 1500 kg Euro NCAP 5 tähteä Takuu 2 vuotta Lue lisää Kaikki artikkelit 11.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: sähkömoottorin nerokkuus paljastuu viimeistään avattaessa 11.6.2025 Moottoripyörät Koeajo: BMW R 12 G/S – kahden maailman retrontäyteinen liitto 10.6.2025 Koeajo Koeajo: Smart #5 – kookas ja kulmikas perhecrossover lataa salamana 9.6.2025 Ajoneuvot Mercedes-Benz lanseeraa uusimman sukupolven MBESS-energiavaraston 8.6.2025 Koeajo Koeajo: Škoda Elroq 85 Sportline – RS-mallia odotellessa 8.6.2025 Ajoneuvot Suuri ja mahtava Chrysler juhlii 100-vuotista taivaltaan lätkäisemällä ainoaan malliinsa, 9 vuotta vanhan tila-autoon, tarran 7.6.2025 Ajoneuvot Koeistuttu: Ford Ranger PHEV – plugarissa on Mustangin bensiinimoottori, mutta se on ohjelmoitu imemään bensiinihöyryt sisäänsä 6.6.2025 Sähköpyörät Sähköpyörän koeajo: Reany W1 – keveyttä kaupunkiin 6.6.2025 Ajoneuvot Kia Sportagekin on nyt suututettu, mutta valmistaja kutsuu sitä hienostuneimmaksi Sportageksi ikinä Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 10.6.2025 Käyttötesti käytetyllä Teimme huollon Toyota Priuksen 300 000 kilometrin kunniaksi ja löysimme öljyiset sytytystulpat – varsinaiset viat jäivät vielä odottamaan vuoroaan 11.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: sähkömoottorin nerokkuus paljastuu viimeistään avattaessa 11.6.2025 Lentokoneet EU on päivittänyt lentoyhtiöiden mustan listan - sille pääsee jopa 2020-luvun konekalustolla, mutta sieltä pääsee pois kun on antanut valelentäjille potkut 11.6.2025 Moottoripyörät Koeajo: BMW R 12 G/S – kahden maailman retrontäyteinen liitto 9.6.2025 Kuluttajat Uuden matkailuauton omistajalta yli 14 000 euron vaatimus myyjälle – kuluttajariitalautakunta ei voinutkaan ottaa kantaa asiaan 10.6.2025 Käyttötesti käytetyllä Teimme huollon Toyota Priuksen 300 000 kilometrin kunniaksi ja löysimme öljyiset sytytystulpat – varsinaiset viat jäivät vielä odottamaan vuoroaan 8.6.2025 Matkailu Viron ilmailumuseossa mieleen nousee synkkiä ajatuksia, mitä jos… 9.6.2025 Laivat Maailman meret ovat taas vähän turvallisempia - katastrofaalisen historian omaava entinen Sally Albatros/Silja Opera on romutettavana 5.6.2025 Käyttötesti Kesäkausi ja odottamaton ohjelmistopäivitys – Dacia Dusterin käyttötesti 9.6.2025 Kuluttajat Uuden matkailuauton omistajalta yli 14 000 euron vaatimus myyjälle – kuluttajariitalautakunta ei voinutkaan ottaa kantaa asiaan 28.5.2025 Kuluttajat Korjaamo jätti Volvon jakohihnan vaihtamatta 100 000 kilometrin huollossa – moottori hajosi 5 kuukautta myöhemmin 23.5.2025 Käytetyt autot Matkailuauton ajamiseen olisikin tarvinnut kuorma-auto -kortin – myyjä ei kertonut sitä ostajalle, ja siitähän ei hyvää seurannut 21.5.2025 Esittely Koeistuttu: Toyota RAV4:n kuudes sukupolvi – no nyt on jyrkkää 22.5.2025 Käyttötesti Käyttötesti: kulutus kitkarenkailla yllätti – Dacia Duster 26.5.2025 Uutinen Mercedekseltä hintashokki: uusi sähköinen CLA alkaen 49990 euroa!