7.2.2020 Ajoneuvot Maistiainen: Peugeot 3008 Hybrid4 on tavallaan ekoauto, ja silti se on valmistajansa historian tehokkain Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Peugeotin uusi nelivetohybridi antaa vakuuttavan ensivaikutelman. Peugeotin hybridipanostuksen kärki on nelivetoinen ja ladattava versio tutusta 3008-katumaasturista. Peugeot 3008 Hybrid4 kantaa valmistajansa kaikkien aikojen tehokkaimman katuauton titteliä, sillä 1,6-litraisen bensiinimoottorin (200hv) lisäksi etenemiseen osallistuvat kaksi sähkömoottoria: edessä 110 ja takana 113 hevosvoimaa. Monimutkaisen yhteenlaskun tuloksena järjestelmän yhteisteho on komeat 300 hevosvoimaa. Vertailun vuoksi esimerkiksi B-ryhmän rallihirviö 205 T16:sta katuversio tuotti vain 200 hevosvoimaa. Näin se maailma muuttuu.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyKeveää liikkumistaPeugeot 3008 Hybrid4 liikkuukin varsin keveästi, myös täyssähkötilassa. Silloin toimintamatkaa kertyy WLTP-mittauksen mukaan 56–59 kilometriä, kiitos 13,2 kilowattitunnin ajoakun. Valmistaja tosin ei ilmoita, onko kapasiteetti käytettävää vai teoreettista tyyppiä, mutta tarkennamme asian jos tehtaalta tiedon saamme.Kokonaisuutena ladattava Peugeot 3008 jättää positiivisen ennakkovaikutelman – aivan kuten sisarmallinsa Opel Grandland X PHEV tai DS 7 E-Tense.Hiotumpi vaihtoehtoPeugeot 3008 Hybrid 4 on paljon hiotumpi tuote kuin samalla koeajomatkalla ajamamme etuvetoinen Peugeot 508 Hybrid. 3008:n jarrutuntuma on luonnollisempi ja alustakin kantaa auton 1915 kilon omamassan paremmin kuin helposti pohjaavassa 508:ssa. Vaikka 508 onkin modernimman ja ylevämmän oloinen auto, menisi ensikoeajon perusteella oma valinta ehdottomasti nelivetoisen 3008 Hybrid4:n puoleen. Toki aina GT-varustellun 3008 Hybrid4:n hinnat alkavat 49 388 eurosta, kun 508 Hybridin saa huokeammalla Allure-varustelulla jo 43 974 eurolla.Kummankin Peugeotin akku latautuu yksivaiheisesti, enimmillään latausteho on 7,4 kilowattia (1x32A). Suomeen sekä 508 Hybrid että 3008 Hybrid4 saapuvat jo maaliskuussa.Teksti ja kuvat: Lauri Ahtiainen Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 14.1.2025 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: syy käytetyn Mercedes-Benz S124:n kiemurteluun ja kolinaan löytyi 13.1.2025 Koeajo Koeajo: Ford Tourneo Custom Active – tilaa tarjouksessa 14.1.2025 Uutinen Mitä tehdä, jos autossa on jäljellä enemmän velkaa kuin arvoa? 14.1.2025 Uutinen Volkswagen Suomessa 75 vuotta: juhlamallisto ihan meitä varten 15.1.2025 Koeajo Koeajo: Cupra Born VZ – kylkimyyryssä talvikelin kimppuun 7.1.2025 Uutinen Vakuutusyhtiö ei korvannut peurakolaria – auton vauriot johtuivat peuran väistämisestä eikä törmäyksestä peuraan 8.1.2025 Se kerta kun Se kerta kun: Peugeot teki luksussedanin keskelle poikittain sijoitetulla diesel-V12:lla 9.1.2025 Uutinen Reilu 130 000 kilometria ajetusta Škodasta rikkoutui ohjaus – myyjä epäili vian johtuneen auton ostajasta 11.1.2025 Esittely Viimeiset käynnistykset: V8 on nautinnollinen yleiskone 12.1.2025 Ajoneuvot Upouusi Opel Grandland on nyt rantautunut Suomeen 3.1.2025 Autoilu Näin paljon bensiinin hinta nousee – koskee liki 1,8 miljoonan auton käyttökuluja 7.1.2025 Uutinen Vakuutusyhtiö ei korvannut peurakolaria – auton vauriot johtuivat peuran väistämisestä eikä törmäyksestä peuraan 8.1.2025 Se kerta kun Se kerta kun: Peugeot teki luksussedanin keskelle poikittain sijoitetulla diesel-V12:lla 6.1.2025 Käytetyt autot Fiatiin oli tehty jakopääremontti juuri ennen kauppoja – auton vesipumppu petti silti, autoliike alkoi syyttää auton ostajaa 24.12.2024 Käytetyt autot Lähes 10-vuotiaasta, 100 000 ajetusta Porsche Panamera -lataushybridistä hajosi ajoakku – 27 000 euron lasku lävähti