14.9.2021 Ajoneuvot MV Agusta Brutale 1000RS – Aavistuksen tavanomaisempi Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä MV Agusta tuo 208-hevosvoimaisesta ja yli 300 kilometriä tunnissa kulkevasta Brutale 1000RR:stä markkinoille hieman edullisemman Brutale 1000RS -version. Italialainen moottoripyörävalmistaja MV Agusta tunnetaan urheilullisista moottoripyöristään, jotka ulkonäöltään ovat kuin taideteoksia. Urheilullisuus ei jää pelkästään ulkonäköön, vaan myös suorituskykyä voi luonnehtia samalla sanalla.Hyvänä esimerkkinä tästä käy nakumalli Brutale 1000RR, joka 208 hevosvoimansa turvin saavuttaa yli 300 kilometrin tuntinopeuden.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyySuorituskyky säilytettyNyt MV Agusta on julkaissut Brutale 1000RS -mallin, jossa sama suorituskyky on säilytetty mutta hintaa on haluttu puristaa alemmas. Tähän on päästy korvaamalla RR-mallin Öhlins-jousitus edessä Marzocchin valmistamalla USD-keulalla ja takana progressiivisella Sachs-monojousituksella. Kuljettaja voi RS-mallissakin säätää sekä edessä että takana niin esijännitystä kuin myös puristus- ja paluuvaimennuksia. Jarruina on säilytetty Brembon tuplalevyt nelimäntäisillä Stylema-radiaalisatuloilla. Kuljettajan apuna oleva lektroniikkapakettikin on kattava sisältäen neljä tehokarttaa, kallistuksen huomioivat ABS-jarrut ja kahdeksanasentoisen luistoneston, keulimiseneston ja molempiin suuntiin kytkimettömän vaihteiden vaihdon mahdollistavan quickshifter-vaihdeavustimen.Ei vieläkään luokkansa edullisimpiaNelisylinterinen ja 1000-kuutioinen rivimoottori on tälle kaudelle saanut titaanista valmistetut kiertokanget ja venttiilit. Myös nokka-akselien profiileja ja pakoputkistoa on muokattu uusien Euro 5 -vaatimusten täyttämiseksi. Ergonomiaa on parannettu korkeammalle sijoitetulla ohjaustangolla, uudella satulalla sekä uusilla takoalumiinijalkatapeilla. Myös taustapeilit poikkeavat aiemmista malleista. Kuivapainoa Brutale 1000RS:llä on vain 186 kilogrammaa. MV Agusta Brutale 1000RR:n hinta Suomessa on 41 590 euroa, joten RS-mallin hinta on jäämässä noin 40 000 euroon. MV Agusta Brutale 1000RS Moottori: nelisylinterinen rivimoottori, 998cc Teho: 153 kW (208 hv) / 13 000 r/min Vääntö: 116,5 Nm / 11 000 r/min Voimasiirto: kuusi vaihdetta, ketjuveto Akseliväli: 1415 mm Istuinkorkeus: 845 mm Tankin tilavuus: 16 litraa Kuivapaino: 186 kg Teksti: Janne Huhtala Kuvat: MV AgustaMainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 9.5.2025 Ajoneuvot Audi julkisti uuden A6:n E-Hybrid Quattro -lataushybridiversiot – toisin sanoen yksi ja ainoa Suomi-versio 8.5.2025 Ajoneuvot Jeep Compass jatkaa spaghettiwesterniä täysin uuden sukupolven muodossa 7.5.2025 Liikenne Sähköpotkulaudalla saa kyyditä – väärin! 7.5.2025 Ajoneuvot Koeistuttu: Smart #5 Brabus – Smart for Five, kirkkaasti 6.5.2025 Uutinen Classic Motorshow 2025: Omistajien helmien kymmenen upeaa finalistia 6.5.2025 Ajoneuvot Koeistuttu: Mercedes-Benz CLA – vanhaa vain ja ainoastaan nimi 5.5.2025 Autonäyttely Classic Motorshow’ssa vieraili jälleen yli 20 000 kävijää 5.5.2025 Ajoneuvot Aston Martin DBX S tuo ”vain” 2 198 kilon edestä Valhallaa mökkitielle 4.5.2025 Ajatuksia autoista Sovelluksia vielä sovellusten jälkeenkin – Ajatuksia autoista Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 8.5.2025 Autonäyttely Classic Motorshow 2025: harvinainen Saab-Lancia 600 – Pohjolan Delta oli aikansa Vuoden Auto 8.5.2025 Koeajo Koeajo: Cadillac Lyriq – 2020-luvun amerikkalainen unelma 7.5.2025 Ajoneuvot Koeistuttu: Smart #5 Brabus - Smart for Five, kirkkaasti 6.5.2025 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: taloudellisuuskisa osoitti, että käytetty Toyota Prius on edelleen voimissaan 7.5.2025 Klassikko Classic Motorshow 2025: saksalainen edustusauto, jonka merkki ei olekaan aivan helppo 5.5.2025 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Volvo XC90 sillä Yamahan tekemällä 4,4-litraisella V8:lla 2.5.2025 Renkaat Auton vanteissa käytettävä alumiini on maailman toiseksi eniten louhittu metalli – korjaamalla auton vanteen voi tehdä ympäristöteon 3.5.2025 Ajoneuvot Uudistunut Volvo S90 jäänee kokonaan idän ihmeeksi 6.5.2025 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: taloudellisuuskisa osoitti, että käytetty Toyota Prius on edelleen voimissaan 1.5.2025 Käyttötesti Käyttötesti: kun ajetaan 100 km/h, Volkswagen Tiguan -lataushybridi menee edelleen sähköllä pitkälle 15.4.2025 Kuluttajat Auton rengas irtosi – renkaanvaihtotyön tehnyt korjaamo kiisti syyllisyyden, koska autolla ajettu matka oli ”kolme kertaa Helsingistä Ivaloon” 13.4.2025 Lentokoneet Kiinalaisyhtiö Juneyao Air, jolla on kaksi reittiä Helsinki-Vantaalle, kieltäytyy vastaanottamasta Boeingilta uutta laajarunkokonetta tullien takia 22.4.2025 Kuluttajat Uudehko Škoda Enyaq on vaatinut yli 30 huoltokäyntiä kahdessa vuodessa– autoliikkeet eivät suostu ostamaan autoa vikojen vuoksi 16.4.2025 Esittely Viimeiset käynnistykset: rivikutosen selittämätön jalous 25.4.2025 Peräkärryt Moottori 100 vuotta: peräkärryn akseli taittui väistökokeessa