15.4.2025 Käyttötesti käytetyllä Toyota Prius Käyttötesti käytetyllä: Toyota Prius ja erilaisen entisen nuoren oudot ratkaisut Teksti Eetu Kokkonen Kuva Eetu Kokkonen Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Toyota Prius on suunniteltu niin, että se erottautuu massasta harmaasta tylsyydestään huolimatta. Kuten osa saattaakin jo tietää, olemme ostaneet Moottoin käytetyksi käyttötestiautoksi vuosimallin 2008 Toyota Priuksen, jolla on ajettu lähes 300 000 kilometriä. Tässä hybridi-ikonissa on ehtinyt löytymään jo ensimmäiset ongelmat, mutta niiden korjailuun palataan hieman myöhemmin. Tällä kertaa nimittäin keskitytään Priuksen outoihin käyttöominaisuuksiin.Vielä ennen 2010-lukua pelkästään hybridivoimalinja riitti herättämään ihmisissä vahvoja tunteita. Priusta rakastettiin ja vihattiin ympäri maailman. Jokaisella auton mallinimestä tunnistavalla tuntui olevan autosta jonkinlainen mielipide. Olihan Priuksen ensimmäinen sukupolvi maailman ensimmäinen sarjatuotettu hybridiauto, joka oli vielä toisen sukupolven alkuvaiheissa yhä vieraahko asia isolle osaa autoilijoista.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyMihin tämä avain nyt oikein kuuluu?Erottautumistekijöitä ei kuitenkaan jätetty vain käyttövoiman varaan. Toyotalla haluttiin, että Prius todella erottuu muusta massasta. Koko maailman piti huomata puolisähköisen voimalinjan olemassaolo, joiden myynti on muuten tänä päivänäkin Toyotalla merkittävässä osassa.Ulkomuodolta toisen sukupolven Prius näyttääkin oikein stereotypiselle ekoautolle. Kuplamainen muoto tarkoittaa hyvää aerodynamiikkaa ja kattoon tehdyt urat korostavat designin yksityiskohtaisuutta.Mutta erottautumistekijät eivät toki lopu erikoiseen ulkomuotoon. Auton sisällä joutuu hetken pähkäilemään, että mitenhän tätä autoa käytetään. Hanki rajaton lukuoikeus Haluatko jatkaa lukemista? Autoliiton jäsenenä saat rajattoman pääsyn kaikkiin Moottori+ -sisältöihin. Liity jäseneksi Kirjaudu sisään Jäsenenä saat nämä edut ja paljon muuta Moottori Moottori+ -sisältöjen lukuoikeus ja painettu lehti 9 kertaa vuodessa. Tiepalvelu Autoliiton Tiepalvelu turvaa Plus- ja Premium-jäsenten matkan Suomessa ja ulkomailla. Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 30.6.2025 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Porsche 718 Cayman GT4 RS - niin harvinainen, ettei edes EU:ta kiinnosta puuttua 30.6.2025 Koeajo Koeajo: Volkswagen ID.7 – pitkälle pihistelevä perheauto 30.6.2025 Kuluttajat Kuluttaja ja automyyjä kiistelivät, lämpenikö tuontiautona maahantuotu uudehko Audi-sähköauto riittävän nopeasti talvella – kuluttajariitalautakunta antoi vastauksen 29.6.2025 Ajatuksia autoista Kiitos kaikesta 12 voltin akku, mutta lähde jo eläkkeelle – Ajatuksia autoista 1.7.2025 Prätkäpodi Prätkäpodi jakso 32: BMW F900 GS – voiko adventure olla liian hyvä? 29.6.2025 Ajatuksia autoista Kiitos kaikesta 12 voltin akku, mutta lähde jo eläkkeelle – Ajatuksia autoista 27.6.2025 Uutinen Kamuxin vastine Moottori-lehden 23.6.2025 julkaisemiin verkkojuttuihin 27.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: sekajuna Sastamalassa 24.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: tunnistatko kuvan auton? (Osa 2) 30.6.2025 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Porsche 718 Cayman GT4 RS - niin harvinainen, ettei edes EU:ta kiinnosta puuttua 21.6.2025 Ajoneuvot Auto per 10 sekuntia – maailman suurin autotehdas pyörii lähes tauotta 21.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Huomaatko mikä tässä kuvassa on pielessä? 23.6.2025 Uutinen Moottori paljastaa: Suomessa on rekisteröity jenkkiautoja väärillä papereilla – kaksi avolava-autoa myynnissä Kamuxilla 13.6.2025 Uutinen Sähköautojen toimintamatkatestissä uusi ennätys: Tesla kukistui ylivoimaisella tuloksella 20.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Tunnistatko kuvan auton?