30.4.2019

Aloitusaskel alle 20000 euroa: Škoda Scala sai Suomen hinnat

Škoda Scala hinnat Suomi alkaen 19925 euroa

Škodan uutuusmalli Scalan lähtöhinta asettuu Suomessa 19 925 euroon.

Koko tšekkimerkkiä uuteen suuntaan luotsaava Škoda Scala on saanut vahvistetut Suomen ennakkohinnat. Maahantuojan aavistelu alle 20 000 euron aloitushinnasta piti paikkansa, sillä 115-hevosvoimainen 1.0 TSI Active manuaalivaihteistolla on 19 924,91 euroa.

Škoda Scala 1.0 TSI Style

Vakiovarusteena kaikissa autoissa on muun muassa Front Assist -hätäjarrutusjärjestelmä jalankulkijatunnistuksella, vakionopeudensäädin, 6,5-tuumainen Swing-viihdejärjestelmä sekä ilmastointi. Ambition-varustetaso päivittää viihdejärjestelmän 8-tuumaiseksi Boleroksi, ilmastoinnin automaatti-ilmastoinniksi, parkkitutkat taakse ja älypuhelinliitettävyyden. Huipputaso Style tuo vielä mm. parkkitutkat eteen, virtuaalimittariston ja peruutuskameran pesimellä.

Škoda Scala 1.0 TSI Style

Voimalinjavaihtoehtoina on alkuvaiheessa 115 hevosvoiman 1.0 TSI yhdessä kuusipykäläisen manuaalivaihteiston kanssa ja 150 hevosvoiman 1.5 TSI, jonka parina on seitsemänvaihteinen DSG-kaksoiskytkinautomaatti. Mallisto täydentyy 1.0 TSI:n DSG-versiolla vielä kesän aikana.

Malliston huipulla on 1.5 TSI DSG Style, jonka hinta on 28 566 euroa. 1.0 TSI:n huipputaso Style on 23 922 euroa. Molempien moottoriversioiden Style-varustelusta on lisäksi saatavilla ensiesittelyn kunniaksi samanhintainen Style Launch Edition.

Škoda Scala 1.0 TSI Style

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Rapidin korvaaja

Škodan mallistossa Scala korvaa tutun Rapidin ja Scalan kanssa koriltaan samanhenkinen Rapid Spaceback onkin ollut lähtöhinnaltaan 16 915 euroa. Tuolloin moottoriversiona on ollut 95 hevosvoiman versio 1.0 TSI:stä ja varustetasona tasapainoinen Clever.

Škoda Scala 1.0 TSI Style

Paremmin Scalan lähtömallin kanssa täsmäävä Rapid Spaceback 1.0 TSI Clever 110-hevosvoimaisella moottorilla ja manuaalivaihteistolla on 17 851 euroa. Uudemman mallin hinta on siis noin 2 000 euroa enemmän.

Lähde: Škoda Kuvat: Aake Kinnunen

Lue myös:

Kommentoi artikkelia

Luetuimmat