15.11.2020 Ajoneuvot Toimitusjohtaja: ranskalainen urheiluautomerkki Alpine lentoon lisävarusteilla Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Toimitusjohtaja Luca de Meon tuorein ajatus on kohottaa Alpine lentoon lisävarusteilla tai ainakin niiden myynnillä. Alpine saattaa alkaa myymään Renaultin malleja omalla nimellään tai ehkä esiintyä varustepakettina Renaultin mallistossa. Alpine on pieni ranskalainen urheiluautomerkki omistajansa Renault Groupin arsenaalissa. Se tarjoaa tällä hetkellä ainoana vaihtoehtona ylistetyn Alpine A110 -urheiluauton – eikä sitäkään esimerkiksi Suomessa. Nyt tarkoituksena on nostaa Alpine lentoon lisävarusteilla – ainakin mikäli yrityksen johtoa on uskominen.Renaultin toimitusjohtaja Luca de Meo vertasi Alpinea hiljattain Ferrariin ilmeisesti osin tuotantoautojen myynnillä kilpatoiminnan rahoittamisen näkökulmasta. Hänen visiossaan Alpine toimii Renaultin urheilullisten mallien, ja kilpatoiminnan, keskipisteenä.– Antaisin Alpinelle tavoitteeksi kehittää malliston, ehkä Renaultin jo olemassa oleviin malleihin pohjautuen, pyrkien nollatulokseen ja kattaen kilpailutoiminnan sekä Alpinen kaikkien oheistoimintojen kustannukset, kommentoi Luca De Meo Automotive News Europen haastattelussa.Renaultin Formula 1 -talli tulee saamaan maaliskussa alkavalle ensi kaudelle Alpinen nimen, joten moottoriurheilu on siirtymässä sinne suuntaan. Lisäksi Luca de Meo on jo antanut varsin vapaat kädet Alpinelle päättää omista asioistaan ja nimittänyt, ainakin väliaikaisesti, urheiluautomerkin johtoon Renaultin Formula 1 -tallipäällikönä tunnetun Cyril Abiteboulin.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyAlpine lentoon lisävarusteillaPidempiaikaisena tavoitteena on liidättää Alpine lentoon lisävarusteilla hieman kuten Fiat toimi Abarthin kanssa. Tässä vaiheessa lienee paikallaan paljastaa, että Luca de Meo toimi aiemmin juurikin Fiatin toimitusjohtajana. Hänen aikanaan lanseerattiin muun muassa Fiat 500 ja sen useat Abarth-erikoismallit.Tähän liittyen Renaultin uusi toimitusjohtaja haluaa kiinnittää huomiota hinnoitteluun ja ennen kaikkea myydä autoja kalliimmilla varustetasoilla. Esimerkkinä kuluttajien kiinnostuksesta hän nostaa Audin S-line -varustelun, joka tarjoaa sporttista mielikuvaa tavallisille ihmisille.– Kokemukseni mukaan varustetasot, jotka ovat dynaamisempia ja näyttävät sporttisimmilta ovat suositumpia, kuten PSA:n GT Line. Siksi meidän pitää mielestämme siirtyä siihen suuntaan. Alpine -varustetaso voisi auttaa meitä saavuttamaan 25-30 prosentin osuuden kalliimmista varustetasoista, joissa se todellinen kate lepää, kertoo De Meo.Renault on toistaiseksi tehnyt hieman vastaavaa Renault Sportin kanssa, mutta tämä ei ole toiminut toivotulla tavalla. Renaultilla on ollut viime vuosina useita tehokkaita Renault Sport -malleja, kuten tuorein Megane R.S., ja näiden arvoa on yritetty laajentaa perusmalleihin R.S. Line -varustelulla, mutta ilmeisesti heikoin tuloksin.Toimitusjohtaja Luca de Meo omaa pitkän historian oheistuotteiden myynnistä sekä Abarthin että sittemmin Seatista eriytetyn Cupran osalta, joten jäämme seuraavaksi odottamaan Alpine -nahkatakkeja ja muuta oheistavaraa. Tästä tuleekin mieleen, että Ferrari myy huomattavasti enemmän lippalakkeja kuin autoja – ehkä Luca de Meon viittaus merkkiin liittyykin tähän.Kuvituskuva: Aake Kinnunen/Moottorin arkisto, Lähde: Automotive News Europe Lue lisää Kaikki artikkelit 15.1.2025 Liikenneturvallisuus Jalankulkijoiden ja pyöräilijöiden liikennekuolemat eivät ole vähentyneet 14.1.2025 Ajoneuvot Päivän kuva: tasavallan presidentin entinen virka-Mercedes kuljettaa nyt muiden maiden päämiehiä 14.1.2025 Uutinen Mitä tehdä, jos autossa on jäljellä enemmän velkaa kuin arvoa? 14.1.2025 Moottoriurheilu Viime kaudella säväyttänyt Mārtiņš Sesks ajaa tällä kaudella kuusi rallia WRC-autolla – aloittaa työt jo Ruotsin MM-rallissa! 14.1.2025 Matkailu Ulkomaille halajaa jo moni, matkustusinto kasvanut viime vuodesta 14.1.2025 Uutinen Volkswagen Suomessa 75 vuotta: juhlamallisto ihan meitä varten 13.1.2025 Ajoneuvot Tokyo Auto Salon: TOM’S Classicin kasari-Corollat 13.1.2025 Ajoneuvot Autot ikääntyvät – auttaisiko 1 000–2 000 euron tuki uuden auton ostajalle? 13.1.2025 Ajoneuvot Mazda 6e tarkoittaa täyssähköistä viistoperää tutulla nimellä nyt myös Euroopan markkinoille Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 14.1.2025 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: syy käytetyn Mercedes-Benz S124:n kiemurteluun ja kolinaan löytyi 14.1.2025 Uutinen Mitä tehdä, jos autossa on jäljellä enemmän velkaa kuin arvoa? 13.1.2025 Koeajo Koeajo: Ford Tourneo Custom Active – tilaa tarjouksessa 14.1.2025 Uutinen Volkswagen Suomessa 75 vuotta: juhlamallisto ihan meitä varten 15.1.2025 Koeajo Koeajo: Cupra Born VZ – kylkimyyryssä talvikelin kimppuun 7.1.2025 Uutinen Vakuutusyhtiö ei korvannut peurakolaria – auton vauriot johtuivat peuran väistämisestä eikä törmäyksestä peuraan 8.1.2025 Se kerta kun Se kerta kun: Peugeot teki luksussedanin keskelle poikittain sijoitetulla diesel-V12:lla 9.1.2025 Uutinen Reilu 130 000 kilometria ajetusta Škodasta rikkoutui ohjaus – myyjä epäili vian johtuneen auton ostajasta 11.1.2025 Esittely Viimeiset käynnistykset: V8 on nautinnollinen yleiskone 12.1.2025 Ajoneuvot Upouusi Opel Grandland on nyt rantautunut Suomeen 3.1.2025 Autoilu Näin paljon bensiinin hinta nousee – koskee liki 1,8 miljoonan auton käyttökuluja 7.1.2025 Uutinen Vakuutusyhtiö ei korvannut peurakolaria – auton vauriot johtuivat peuran väistämisestä eikä törmäyksestä peuraan 8.1.2025 Se kerta kun Se kerta kun: Peugeot teki luksussedanin keskelle poikittain sijoitetulla diesel-V12:lla 6.1.2025 Käytetyt autot Fiatiin oli tehty jakopääremontti juuri ennen kauppoja – auton vesipumppu petti silti, autoliike alkoi syyttää auton ostajaa 24.12.2024 Käytetyt autot Lähes 10-vuotiaasta, 100 000 ajetusta Porsche Panamera -lataushybridistä hajosi ajoakku – 27 000 euron lasku lävähti