15.11.2020 Ajoneuvot Toimitusjohtaja: ranskalainen urheiluautomerkki Alpine lentoon lisävarusteilla Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Toimitusjohtaja Luca de Meon tuorein ajatus on kohottaa Alpine lentoon lisävarusteilla tai ainakin niiden myynnillä. Alpine saattaa alkaa myymään Renaultin malleja omalla nimellään tai ehkä esiintyä varustepakettina Renaultin mallistossa. Alpine on pieni ranskalainen urheiluautomerkki omistajansa Renault Groupin arsenaalissa. Se tarjoaa tällä hetkellä ainoana vaihtoehtona ylistetyn Alpine A110 -urheiluauton – eikä sitäkään esimerkiksi Suomessa. Nyt tarkoituksena on nostaa Alpine lentoon lisävarusteilla – ainakin mikäli yrityksen johtoa on uskominen.Renaultin toimitusjohtaja Luca de Meo vertasi Alpinea hiljattain Ferrariin ilmeisesti osin tuotantoautojen myynnillä kilpatoiminnan rahoittamisen näkökulmasta. Hänen visiossaan Alpine toimii Renaultin urheilullisten mallien, ja kilpatoiminnan, keskipisteenä.– Antaisin Alpinelle tavoitteeksi kehittää malliston, ehkä Renaultin jo olemassa oleviin malleihin pohjautuen, pyrkien nollatulokseen ja kattaen kilpailutoiminnan sekä Alpinen kaikkien oheistoimintojen kustannukset, kommentoi Luca De Meo Automotive News Europen haastattelussa.Renaultin Formula 1 -talli tulee saamaan maaliskussa alkavalle ensi kaudelle Alpinen nimen, joten moottoriurheilu on siirtymässä sinne suuntaan. Lisäksi Luca de Meo on jo antanut varsin vapaat kädet Alpinelle päättää omista asioistaan ja nimittänyt, ainakin väliaikaisesti, urheiluautomerkin johtoon Renaultin Formula 1 -tallipäällikönä tunnetun Cyril Abiteboulin.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyAlpine lentoon lisävarusteillaPidempiaikaisena tavoitteena on liidättää Alpine lentoon lisävarusteilla hieman kuten Fiat toimi Abarthin kanssa. Tässä vaiheessa lienee paikallaan paljastaa, että Luca de Meo toimi aiemmin juurikin Fiatin toimitusjohtajana. Hänen aikanaan lanseerattiin muun muassa Fiat 500 ja sen useat Abarth-erikoismallit.Tähän liittyen Renaultin uusi toimitusjohtaja haluaa kiinnittää huomiota hinnoitteluun ja ennen kaikkea myydä autoja kalliimmilla varustetasoilla. Esimerkkinä kuluttajien kiinnostuksesta hän nostaa Audin S-line -varustelun, joka tarjoaa sporttista mielikuvaa tavallisille ihmisille.– Kokemukseni mukaan varustetasot, jotka ovat dynaamisempia ja näyttävät sporttisimmilta ovat suositumpia, kuten PSA:n GT Line. Siksi meidän pitää mielestämme siirtyä siihen suuntaan. Alpine -varustetaso voisi auttaa meitä saavuttamaan 25-30 prosentin osuuden kalliimmista varustetasoista, joissa se todellinen kate lepää, kertoo De Meo.Renault on toistaiseksi tehnyt hieman vastaavaa Renault Sportin kanssa, mutta tämä ei ole toiminut toivotulla tavalla. Renaultilla on ollut viime vuosina useita tehokkaita Renault Sport -malleja, kuten tuorein Megane R.S., ja näiden arvoa on yritetty laajentaa perusmalleihin R.S. Line -varustelulla, mutta ilmeisesti heikoin tuloksin.Toimitusjohtaja Luca de Meo omaa pitkän historian oheistuotteiden myynnistä sekä Abarthin että sittemmin Seatista eriytetyn Cupran osalta, joten jäämme seuraavaksi odottamaan Alpine -nahkatakkeja ja muuta oheistavaraa. Tästä tuleekin mieleen, että Ferrari myy huomattavasti enemmän lippalakkeja kuin autoja – ehkä Luca de Meon viittaus merkkiin liittyykin tähän.Kuvituskuva: Aake Kinnunen/Moottorin arkisto, Lähde: Automotive News Europe Lue lisää Kaikki artikkelit 30.6.2025 Kuluttajat Kuluttaja ja automyyjä kiistelivät, lämpenikö tuontiautona maahantuotu uudehko Audi-sähköauto riittävän nopeasti talvella – kuluttajariitalautakunta antoi vastauksen 29.6.2025 Uutinen Kiinan autoteollisuudessa paisutellaan lukuja myymällä uusia autoja ”käytettyinä” ulkomaille 29.6.2025 Uutinen Autoklinikka etsii Suomen parasta parkkihallia – nettiäänestys käynnissä 29.6.2025 Tekniikka Viimeiset käynnistykset: neloskone – tasavarma arkinen puurtaja yllättää välillä 28.6.2025 Ajoneuvot Hyperlupauksin lanseerattu Mercedes-AMG GT XX ennakoi yhden megawatin sähköseuraajaa Uudessakaupungissa valmistettavalle GT 4-oviselle Coupélle 27.6.2025 Uutinen Kamuxin vastine Moottori-lehden 23.6.2025 julkaisemiin verkkojuttuihin 27.6.2025 Uutinen Mercedes-Benz investoi vihreään tuotantoon – uusi maalaamo puolittaa kulutuksen 26.6.2025 Ajoneuvot Myydäänkö Maserati? Stellantis pohtii luksusmerkin kohtaloa 26.6.2025 Ajoneuvot Nissan Qashqai e-Power päivittyy: luvassa pienempi kulutus ja sähköisempi ajettavuus Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 30.6.2025 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Porsche 718 Cayman GT4 RS - niin harvinainen, ettei edes EU:ta kiinnosta puuttua 29.6.2025 Ajatuksia autoista Kiitos kaikesta 12 voltin akku, mutta lähde jo eläkkeelle – Ajatuksia autoista 30.6.2025 Koeajo Koeajo: Volkswagen ID.7 – pitkälle pihistelevä perheauto 27.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: sekajuna Sastamalassa 29.6.2025 Tekniikka Viimeiset käynnistykset: neloskone – tasavarma arkinen puurtaja yllättää välillä 23.6.2025 Uutinen Moottori paljastaa: Suomessa on rekisteröity jenkkiautoja väärillä papereilla – kaksi avolava-autoa myynnissä Kamuxilla 29.6.2025 Ajatuksia autoista Kiitos kaikesta 12 voltin akku, mutta lähde jo eläkkeelle – Ajatuksia autoista 24.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: tunnistatko kuvan auton? (Osa 2) 27.6.2025 Uutinen Kamuxin vastine Moottori-lehden 23.6.2025 julkaisemiin verkkojuttuihin 27.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: sekajuna Sastamalassa 21.6.2025 Ajoneuvot Auto per 10 sekuntia – maailman suurin autotehdas pyörii lähes tauotta 21.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Huomaatko mikä tässä kuvassa on pielessä? 23.6.2025 Uutinen Moottori paljastaa: Suomessa on rekisteröity jenkkiautoja väärillä papereilla – kaksi avolava-autoa myynnissä Kamuxilla 13.6.2025 Uutinen Sähköautojen toimintamatkatestissä uusi ennätys: Tesla kukistui ylivoimaisella tuloksella 20.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Tunnistatko kuvan auton?