15.11.2020 Ajoneuvot Toimitusjohtaja: ranskalainen urheiluautomerkki Alpine lentoon lisävarusteilla Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Toimitusjohtaja Luca de Meon tuorein ajatus on kohottaa Alpine lentoon lisävarusteilla tai ainakin niiden myynnillä. Alpine saattaa alkaa myymään Renaultin malleja omalla nimellään tai ehkä esiintyä varustepakettina Renaultin mallistossa. Alpine on pieni ranskalainen urheiluautomerkki omistajansa Renault Groupin arsenaalissa. Se tarjoaa tällä hetkellä ainoana vaihtoehtona ylistetyn Alpine A110 -urheiluauton – eikä sitäkään esimerkiksi Suomessa. Nyt tarkoituksena on nostaa Alpine lentoon lisävarusteilla – ainakin mikäli yrityksen johtoa on uskominen.Renaultin toimitusjohtaja Luca de Meo vertasi Alpinea hiljattain Ferrariin ilmeisesti osin tuotantoautojen myynnillä kilpatoiminnan rahoittamisen näkökulmasta. Hänen visiossaan Alpine toimii Renaultin urheilullisten mallien, ja kilpatoiminnan, keskipisteenä.– Antaisin Alpinelle tavoitteeksi kehittää malliston, ehkä Renaultin jo olemassa oleviin malleihin pohjautuen, pyrkien nollatulokseen ja kattaen kilpailutoiminnan sekä Alpinen kaikkien oheistoimintojen kustannukset, kommentoi Luca De Meo Automotive News Europen haastattelussa.Renaultin Formula 1 -talli tulee saamaan maaliskussa alkavalle ensi kaudelle Alpinen nimen, joten moottoriurheilu on siirtymässä sinne suuntaan. Lisäksi Luca de Meo on jo antanut varsin vapaat kädet Alpinelle päättää omista asioistaan ja nimittänyt, ainakin väliaikaisesti, urheiluautomerkin johtoon Renaultin Formula 1 -tallipäällikönä tunnetun Cyril Abiteboulin.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyAlpine lentoon lisävarusteillaPidempiaikaisena tavoitteena on liidättää Alpine lentoon lisävarusteilla hieman kuten Fiat toimi Abarthin kanssa. Tässä vaiheessa lienee paikallaan paljastaa, että Luca de Meo toimi aiemmin juurikin Fiatin toimitusjohtajana. Hänen aikanaan lanseerattiin muun muassa Fiat 500 ja sen useat Abarth-erikoismallit.Tähän liittyen Renaultin uusi toimitusjohtaja haluaa kiinnittää huomiota hinnoitteluun ja ennen kaikkea myydä autoja kalliimmilla varustetasoilla. Esimerkkinä kuluttajien kiinnostuksesta hän nostaa Audin S-line -varustelun, joka tarjoaa sporttista mielikuvaa tavallisille ihmisille.– Kokemukseni mukaan varustetasot, jotka ovat dynaamisempia ja näyttävät sporttisimmilta ovat suositumpia, kuten PSA:n GT Line. Siksi meidän pitää mielestämme siirtyä siihen suuntaan. Alpine -varustetaso voisi auttaa meitä saavuttamaan 25-30 prosentin osuuden kalliimmista varustetasoista, joissa se todellinen kate lepää, kertoo De Meo.Renault on toistaiseksi tehnyt hieman vastaavaa Renault Sportin kanssa, mutta tämä ei ole toiminut toivotulla tavalla. Renaultilla on ollut viime vuosina useita tehokkaita Renault Sport -malleja, kuten tuorein Megane R.S., ja näiden arvoa on yritetty laajentaa perusmalleihin R.S. Line -varustelulla, mutta ilmeisesti heikoin tuloksin.Toimitusjohtaja Luca de Meo omaa pitkän historian oheistuotteiden myynnistä sekä Abarthin että sittemmin Seatista eriytetyn Cupran osalta, joten jäämme seuraavaksi odottamaan Alpine -nahkatakkeja ja muuta oheistavaraa. Tästä tuleekin mieleen, että Ferrari myy huomattavasti enemmän lippalakkeja kuin autoja – ehkä Luca de Meon viittaus merkkiin liittyykin tähän.Kuvituskuva: Aake Kinnunen/Moottorin arkisto, Lähde: Automotive News Europe Lue lisää Kaikki artikkelit 22.10.2024 Uutinen Koeistuttu Dacia Bigster: ”Daciaan vaihtaminen jopa terapeuttista” 22.10.2024 Ajoneuvot Lasit kirkkaiksi – oikeaoppinen puhdistus on helppoa ja nopeaa 22.10.2024 Ajoneuvot Vielä ennen markkinalanseerausta: Hyundai Inster Cross söpöilee vakiovarusteisen kattotelineensä kanssa 21.10.2024 Ajoneuvot Benvenuta, Ferrari F80 – Maranellosta tulee lippulaiva kerran vuosikymmenessä ja aina se osaa yllättää 19.10.2024 Ajoneuvot Audi Q6 Sportback E-Tron on hienoisella erolla Audin etevin sähköcrossover tähän asti 18.10.2024 Ajoneuvot Tältä näyttää Citroën C4:n uusi ilme – molemmat korimallit elinkaaripäivityksessä 18.10.2024 Yleinen Päihdekuskit eivät välttämättä jää lääkärien haaviin ajoissa 18.10.2024 Uutinen Koeistuttu: BMW 2-sarjan Gran Coupé ja tavallisuuteen kiedottua tyyliä 18.10.2024 Uutinen Autoon myytiin virheellinen vannesarja – kuluttaja halusi purkaa kaupan, myyjä ehdotti virheen korjaamista levikepalalla Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 22.10.2024 Uutinen Koeistuttu Dacia Bigster: "Daciaan vaihtaminen jopa terapeuttista" 21.10.2024 Koeajo Koeajo: Hyundai Tucson – laajalla skaalalla 21.10.2024 Moottoriurheilu Rallipösön uusin tuleminen: Peugeot 208 Racing 22.10.2024 Ajoneuvot Vielä ennen markkinalanseerausta: Hyundai Inster Cross söpöilee vakiovarusteisen kattotelineensä kanssa 23.10.2024 Koeajo Koeajo: Audi A5 – entinen A4, omaa sukua 80, vaihtoi nimeä, mutta on muuten sama tuttu ja turvallinen 17.10.2024 Autoilu Ikäkuskit lääkäriin yksityiselle – ajokortin uusinta muuttumassa, kasvavatko maksut? 16.10.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Renault Duster on jatkossakin tapa viedä Dacia Dusteria sinne, jossa halpamerkkejä karsastetaan 15.10.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: etkö jaksa innostua ikälopusta diesel-Mersusta? – Se on helppo ymmärtää 18.10.2024 Uutinen Autoon myytiin virheellinen vannesarja – kuluttaja halusi purkaa kaupan, myyjä ehdotti virheen korjaamista levikepalalla 19.10.2024 Kysy Autoista Kysy autoista: miten nelivetoisten autojen jarrut tarkastetaan katsastuksessa? 26.9.2024 Päivän kuva Päivän kuva: Paholainen odottelemassa saattoautoa 17.10.2024 Autoilu Ikäkuskit lääkäriin yksityiselle – ajokortin uusinta muuttumassa, kasvavatko maksut? 8.10.2024 Matkailuajoneuvot Matkailuautojen ajoneuvoveron käyttövoimaveroa korotetaan 1.10.2024 Esittely Koeistuttu: Škoda Elroq – kohti myyntilastojen kärkeä 14.10.2024 Lentokoneet Eurooppalaiset lentoyhtiöt joukkopaossa Kiinan-reiteiltä - antaako Eurooppa periksi Venäjää rahoittaville kiinalaisyhtiöille?