26.11.2021 Ajoneuvot Kawasaki H2 SX – Huipputehokas tutkailija Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä 200-hevosvoimainen kompressoriahdettu moottori ja etu- ja takatutkan avulla toimivat adaptiivinen vakionopeussäädin, törmäysvaroitin ja kuolleenkulman varoitin tekevät H2 SX:stä sekä tehokkaimman että varustelluimman sporttouring-luokan moottoripyörän. Kawasaki on malliuudistuksen yhteydessä pitänyt H2 SX:n teholukeman 200 hevosvoimassa, vaikka kompressoriahtimen avulla 1 000-kuutioisesta rivinelosesta olisi helpolla saanut irti suuremmatkin lukemat.Yhdessä 137 newtonmetrin väännön kanssa suorituskykyä riittää enemmän kuin tarpeeksi. Siitä huolimatta moottoriin on tehty useita muutoksia, mm. kytkimen toimintaa kehitetty, nokka-akseleiden ajoituksia muutettu, pakoputkisto ja katalysaattori ovat kokeneet muutoksia ja lisäksi imuääniä on muokattu vaimeammiksi. Lopputuloksena moottori on keskialueella aiempaa vahvempi samalla kun polttoainetalouden kerrotaan parantuneen.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyTutkatekniikalla lisää turvallisuuttaSuurin uutuus on etu- ja takatutka, jotka mahdollistavat adaptiivisen vakionopeussäätimen, kuolleenkulman varoittimen ja törmäysvaroittimen käyttöönoton. Nämä kaikki kuuluvat jo perusmallin varustukseen, samoin kuin quickhifter-vaihdeavustin, mäkilähtöavustin, rengaspainevalvonta, avaimeton käyttö, hätäjarrutusvaroitin ja kaarreajovalot.Kun vielä mittaristo on kasvatettu 6,5-tuumaiseksi TFT-värinäytöksi ja siinä on Kawasaki SPIN -älypuhelinsovellus, niin lisävarustelistalta ei juuri tarvitse rastittaa muuta kuin sivulaukut, ja H2 SX on valmis pitkille matkoillekin. Ja sen se tekee mukavasti. Jos kaipaa vielä lisää mukavuutta, niin H2 SX SE:n mallimerkinnän viimeiset kaksi kirjainta lisäävät varustetasoa Showan valmistamalla semiaktiivisella Skyhook-jousituksella ja jarruvarustus paranee pykälän tehokkaampaan nelimäntäisten , radiaalikiinnitteisten Brembo Stylema -satuloiden avulla.Moottorissa on kolme valinnaista tehoasetusta: Full (100 %), Middle (75 %) ja Low (50 %). Moottorijarrutuksen sekä luiston- ja keulimiseneston tasot on säädettävissä. Kuljettaja voi valita sopivan yhdistelmän kolmesta valmiista ajoasetuksesta: Sport, Road ja Rain. Lisäksi on vielä neljäs Rider-asetus, johon voi asettaa edellä mainituille avustimille haluamansa asetukset.Ulkoisesti uutuuden erottaa pienemmistä etuvaloista ja hieman uudenlaisesta etukatteesta, ja muutosten syynä on etututkan ja isomman mittariston tilavaatimukset. Mukavuutta on lisätty muhkeammilla satuloilla ja nyt vakiovarusteisiin lisätyillä kahvanlämmittimillä. Moottori: nelisylinterinen kompressoriahdettu rivimoottori, 998cc Teho: 147 kW (200 hv) / 11 000 r/min Vääntö: 137,3 Nm / 8 500 r/min Voimansiirto: märkä monilevyinen yhdistelmäluistokytkin, 6-vaihteinen dog ring -vaihteisto, ketjuveto Akseliväli: 1 480 mm Istuinkorkeus: 835 mm Tankin tilavuus: 19 litraa Paino tankattuna: 266 kg (H2 SX SE 267 kg) Teksti: Janne Huhtala Kuvat: Kawasaki Lue lisää Kaikki artikkelit 10.4.2025 Uutinen Liian nopealle sähköpotkulaudalle voi rapsahtaa jopa moottoripyörän vakuuttamattomuusmaksut 9.4.2025 Ajoneuvot Selvitys: oma auto hajosi, mutta minkälaisen sijaisauton saa tilalle? 8.4.2025 Ajoneuvot Käytetty Ferrari Ranskasta – ja läpi Euroopan koti-Suomeen ajaen 8.4.2025 Ajoneuvot Kiva, että korealaiset vielä muistavat kaksiovisia loistoautoja – Genesis X Gran Coupé ja -X Gran Convertible 8.4.2025 Uutinen McLaren ripustaa tulevaisuutensa tuntemattoman sähköautostartupin ja luksuksen varaan 7.4.2025 Uutinen Kotimainen Coverion-pohjapanssari sähköautoon – akun pelastaja vai takuun tuhoaja? 7.4.2025 Yleinen Nettiauton tilastot: Polestar 2 alkuvuoden myydyin sähköauto Suomessa 6.4.2025 Ajatuksia autoista Kaksi Volvoa ja menneiden aikojen haikailu johtokunnan neuvotteluhuoneessa – Ajatuksia autoista 6.4.2025 Uutinen Tuleva Renault Twingo taipuu myös Nissaniksi ja Daciaksi Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä