26.4.2018 Ajoneuvot Rahalla ei saa makua: Vision Mercedes-Maybach Ultimate Luxury Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Tulevia luksusvisioita Kiinasta esittelevä Vision Mercedes-Maybach Ultimate Luxury on sanalla sanoen kammottava, mutta onneksi yksityiskohdissa piilee ideaa. – Konseptimme yhdistää katumaasturin ja sedanin DNA:t tuottaakseen ultramodernin katumaasturin, joka perustuu kolmen laatikon muotoon, tiivistää Daimlerin päämuotoilija Gorden Wagener.Sen paremmin Mercedes-Maybachin luksuskatumaasturikonseptia tuskin voi kiteyttää. Mieleen tosin tulee sähkökatko muotoilustudiolla tai jokin kauhea onnettomuus valmistusvaiheessa. Täysin virtuaalisessa 3D-ympäristössä suunniteltu Vision Mercedes-Maybach Ultimate Luxury herättää kysymyksen, että ehkä muunnos virtuaalisesta metalliseksi autoksi ei sittenkään tehnyt mittasuhteille hyvää.Kammottavien piirteiden takaa löytyy kuitenkin hiukan nokkeluuttakin yksityiskohtiin piilotettuna. Jos porrasperän takakontin peittää sormella, saattaa auton muodoissa olla vihjeitä uudesta GLS:stä. Jaettu takaikkuna on puolestaan makea yksityiskohta ja peruutuskameroiden aikakaudella lisäkarmista on entistä vähemmän haittaa. Paljon ulkonäön karmeudesta tulee myös konseptien järkyttävän kokoisista ja tällä kertaa 24-tuumaisista vanteista. Keulamaskia on tahallaan liioiteltu, perusteemojen ollessa tuttuja jo muista Maybach-konsepteista ja -myyntimalleista. Poikkeuksellisen räväkkä punainen väri on puolestaan monikerroksisen käsinmaalaamisen ansiota.Osittain mysteeriä selittänee sekin, että konseptin lienee tilannut Pekingin autonäyttelyä varten Kiinan Mercedes-Benz, joten välttämättä kaikki piirteet eivät ole tarkoitettu meille eurooppalaisille. Mercedeksen mukaan auto yhdistelee Kaukoitää ja Länttä muun muassa "Magic Wood" -eebenpuulla, jota on käytetty usein kiinalaisissa huonekaluissa. Autossa se näyttelee merkittävää osaa kiinalaisen teeastiaston tarjoilua, astioiden ollessa luonnollisesti hienointa posliinia.Konseptiauton teemana onkin rauhoittaa ja virkistää. Niinpä tekoälytoiminnot soittavat tunnelman mukaista musiikkia, auto laskee automaattisesti reitin seuraavaan tapaamiseen ja tarjolla on erilaisia teemakuja ja hierontaohjelmia. Järkälemäisen luksuskatumaasturin mittojen tarjoama lokoisa istuma-asento sopiikin kuvaan erinomaisesti. Vision Mercedes-Maybach Ultimate Luxury on tarkoitettu muiden Maybach-mallien tavoin kuljettajan luotsattavaksi. Merkin tyylille sopivasti sisustassa on käytetty ruusukullan, kristallivalkoisen ja helmenharmaan kaltaisia värisävyjä.Sisustassa on käytössä uusin versio Mercedeksen kahden näytön lasiohjaamosta, tällä kertaa ruutujen ollessa 12,3-tuumaisia. Ja vaikka lehdistötiedote ei mainitse MBUX:ää suoraan nimeltä, on auton käyttöjärjestelmä selkeästi samasta sukupuusta ja osoitus siitä, mihin kaikkeen MBUX saattaa tulevaisuudessa taipua. Ilmasuutinten muoto heijastelee keulamaskia ja miellyttävien värisävyjen lisäksi ison auton tilavuutta on korostettu sisustan taidokkaalla valaisulla.Onko tässä esimakua seuraavan GLS:n Mercedes-Maybach-versiosta? Ainakin ajatus Maybach-teelaatujen maistelusta kuulostaa houkuttelevalta.Lähde ja kuvat: Mercedes-MaybachMainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 13.7.2025 Tekniikka Viimeiset käynnistykset: kolmoskone – uuden ajan oletusmylly 13.7.2025 Uutinen Volkswagenin Yhdysvaltain piina jatkuu: ID. Buzz huilaa nyt tariffien takia 13.7.2025 Ajoneuvot Bentley EXP 15 -konsepti ennakoi täysin uuden ajan Bentley’ä, mutta sen oviratkaisu on lainattu Hyundai Velosterista 11.7.2025 Ajoneuvot Hyundai Ioniq 6 N näki viimein päivänvalon – kiinteä takasiipi kertonee kaiken oleellisen tästä sähköisestä urheilusedanista 10.7.2025 Ajoneuvot Toyotan multi-pathway solution ulottuu nyt myös rallipolulle – vetykonsepti GR Yaris Rally2:sta tullaan näkemään Suomen MM-ralleissa 10.7.2025 Ajoneuvot Tiedätkö mikä auto on Suomen edullisin ja samalla Euroopan ostetuin? 10.7.2025 Ajoneuvot Tässä on uusi Mazda CX-5 – erottuvuustekijöitä riittää, eikä vähäisimpänä ahtamaton 2,5-litrainen bensiinimoottori vuonna 2025 10.7.2025 Ajoneuvot Hyundai tylyttää: ”kukaan ei enää halua manuaalivaihteistoja” 9.7.2025 Ajoneuvot Kia EV5 tarjoaa lopultakin Kian vastauksen Enyaqin, ID.4:n ja Model Y:n haasteeseen myös täällä Euroopassa Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 11.7.2025 Kuluttajat Käytetty BMW myytiin asiakkaalle vuoden 2019 autona, vaikka se oli valmistettu vuonna 2017 – myyjäliikkeen mielestä ei merkitystä markkina-arvoon 12.7.2025 Sähköautot Mercedes-Benz CLA:n sähköversio yllätti: tuotanto kolmivuoroon, hiilijalanjälki 40 % pienempi 11.7.2025 Klassikko Klassikko: Škoda 130 RS ja ajamisen sietämätön keveys 11.7.2025 Traktorit Valtran design-tiimi kävi pokkaamassa Red Dot -palkinnon – S-sarja on putsannut palkintopöytiä 12.7.2025 Huutokauppahelmet Huutokauppahelmet: 1965 Aston Martin DB5 7.7.2025 Autoilun hinta Tässä on polttoaineiden hinta Virossa – yksi asia saa suomalaiset hätkähtämään 8.7.2025 Autoilun hinta Päivän kuva: tämän verran polttoaineet maksoivat Latvian Ainažissa – ennen mysteerialennusta 11.7.2025 Kuluttajat Käytetty BMW myytiin asiakkaalle vuoden 2019 autona, vaikka se oli valmistettu vuonna 2017 – myyjäliikkeen mielestä ei merkitystä markkina-arvoon 9.7.2025 Liikenne Lux Express by OnniBus -vuorolla Helsingistä Jyväskylään – näin premium-bussi eroaa tavallisesta 9.7.2025 Ajoneuvot Kia EV5 tarjoaa lopultakin Kian vastauksen Enyaqin, ID.4:n ja Model Y:n haasteeseen myös täällä Euroopassa 21.6.2025 Ajoneuvot Auto per 10 sekuntia – maailman suurin autotehdas pyörii lähes tauotta 21.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Huomaatko mikä tässä kuvassa on pielessä? 3.7.2025 Uutinen RAM-autojen virallinen maahantuoja: ”Kamuxin väite autojen valmistusmaasta on väärä” 23.6.2025 Uutinen Moottori paljastaa: Suomessa on rekisteröity jenkkiautoja väärillä papereilla – kaksi avolava-autoa myynnissä Kamuxilla 3.7.2025 Sähköautot "10 vuotta liian aikaisin" – Mercedes myöntää EQS-mallin virheen