23.6.2021 Ajoneuvot Uusi Peugeot 308 SW – farmari uudistuu viistoperän tapaan Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Peugeot 308 SW siirtyy kolmanteen sukupolveen. Keskeiset muutokset ovat samat kuin viistoperämallissa. Keväällä 2021 uutisoimme uudistuneesta Peugeot 308:sta, joka julkistettiin aluksi polttomoottori- ja lataushybridivoimalinjojen voimin, mutta myöhemmin kerrottiin myös täysin sähköisestä mallista. Nyt valmistaja julkaisi myös uudistuneen version Peugeot 308 SW -farmarista, joka luonnollisesti mukailee viistoperämallia. Uuden mallin akseliväli on sama 2 730 millimetriä kuin edeltäjässä, mutta kokonaispituus on kasvanut 4 585 mm:stä 4 640 mm:iin. Tavaratilaa on perusasennossa 608 litraa, joka on 70 l enemmän kuin edeltäjässä. Takaistuin taittuu kolmessa osassa ja kaikki penkit kaadettuna tavaratila laajenee 1 634-litraiseksi. Uuteen logoon hiljattain vaihtanut ranskalaisvalmistaja kehuu myös SW-mallin kohdalla auton ilmanvastusta. Ilmanvastuskerroin on 0,28 ja ilmanvastusarvo 0,62 m. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Parantunutta ergonomiaa Varustetasosta riippuen joko vakio- tai lisävarusteiset GT-istuimet ovat saaneet AGR-hyväksynnän ja mukavuutta voi lisätä varustamalla jakkarat 10-suuntaisilla sähkösäädöillä ja kahdella muistipaikalla. Muita muutoksia autossa on muun muassa kokonaan lämmitettävä tuulilasi, aiempaa paksummat etu- ja takalasit, joillain varusteluilla akustiikkalaminoidut etusivuikkunat, kehyksetön taustapeili, ilmanlaatua tarkkaileva AQS-järjestelmä ja lisävarusteinen Focal-audiojärjestelmä. Muutokset ohjaamossa ja ajoavustimissa ovat samanmoiset kuin lyhyempikattoisessa mallissa, näistä muutoksista voi lukea lisää tästä linkistä. Tiivistyksenä mainittakoon, että kompaktin kokoista ohjauspyörää on uudistettu ja digitaalimittaristo on kymmentuumainen. Myös automaattivaihteisen mallin vaihteenvalitsin on uudistettu. Voimalinjavaihtoehdot ovat täysin samat kuin viistoperässä: kaksi versiota 3-sylinterisestä ja 1,2-litraisesta bensiinimoottorista PureTech 110 kuusilovisella manuaalivaihteistolla ja PureTech 130 joko manuaalilla tai kahdeksanportaisella automaattivaihteistolla. Dieselmoottoreita on yksi, 4-sylinterinen ja 1,5-litrainen BlueHdi 130, jonka kylkeen voi valita joko automaatin tai manuaalin. Lisäksi mallistoon kuuluu kaksi lataushybridimallia, joko 180- tai 225-hevosvoimaisena. 12,4 kilowattitunnin akulla WLTP-toimintamatkaksi on arvioitu noin 60 kilometriä, joka on sekin sama kuin viistoperässä. Maahantuoja lupaa ensimmäisten Peugeot 308 SW -mallien saapuvan asiakkaille vuoden 2022 alussa, kun viistoperien toimitus alkaa jo kuluvan vuoden jälkimmäisellä puoliskolla. Ennakkohinnat julkaistaan myöhemmin tänä kesänä. Lähde ja kuvat: Peugeot Lisää aiheesta Täyssähköinen Peugeot 308 tulee sittenkin – mutta millä perusrakenteella? Koeajo: ehostetusti ennallaan – Peugeot 308 Allure PureTech 130 A Uusi vuoden 2021 Peugeot 308 myös lataushybridinä Lue lisää Kaikki artikkelit 2.5.2024 Uutinen Autojen ensirekisteröinnit pahasti jäljessä viime vuodesta 1.5.2024 Uutinen Huollettuna myyty Audi hajosi 1 500 kilometriä kauppojen jälkeen – kuluttajariitalautakunnan puoleen kääntyminen oli auton omistajalle jopa virhe 1.5.2024 Ajoneuvot Tiesitkö, että halvimmillaan täyssähköisen Bugattin puikkoihin pääsee vain noin 30 000 eurolla? 30.4.2024 Ajoneuvot Kialta raskaamman sarjan uutisia – ”järjettömän tehokas” EV9 GT ja globaalien markkinoiden Tasman-avolava luvassa alle vuoden sisällä 29.4.2024 Uutinen Kokonaan uudistunut Škoda Superb sai hinnat – ja se kasvaa vain koko ajan 29.4.2024 Ajoneuvot Mitsubishi ASX faceliftattiin – nyt se on vähän vähemmän identtinen Renault Capturin kanssa 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 28.4.2024 Uutinen Autohallin rikkonainen ovi aiheutti riidan – sitä ratkottiin kuluttajariitalautakunnassa asti 27.4.2024 Liikenne Suomalaisten tyytyväisyys joukkoliikenteeseen on noussut – takseihin päinvastoin Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 1.5.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: ihan sama kumman otat? - Näillä kaikilla Suomessa tällä hetkellä myytävillä henkilöautomalleilla on identtisiä kaksosia 1.5.2024 Uutinen Huollettuna myyty Audi hajosi 1 500 kilometriä kauppojen jälkeen – kuluttajariitalautakunnan puoleen kääntyminen oli auton omistajalle jopa virhe 2.5.2024 Esittely Koeistuttu: Renault Symbioz – ehkä kaikkien perheautojen ei sittenkään tarvitse olla sähköautoja 2.5.2024 Koeajo Koeajo: Mazda CX-30 – kompakti crossover tyylikkäällä ulkomuodolla 3.5.2024 Lentokoneet LATAM:in lennon 800 alustava raportti julki - voiko lentoemännän väärä napinpainallus syöstä Boeing 787 Dreamlinerin syöksyyn? 1.5.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: ihan sama kumman otat? - Näillä kaikilla Suomessa tällä hetkellä myytävillä henkilöautomalleilla on identtisiä kaksosia 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 1.5.2024 Uutinen Huollettuna myyty Audi hajosi 1 500 kilometriä kauppojen jälkeen – kuluttajariitalautakunnan puoleen kääntyminen oli auton omistajalle jopa virhe 29.4.2024 Uutinen Kokonaan uudistunut Škoda Superb sai hinnat – ja se kasvaa vain koko ajan 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 1.5.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: ihan sama kumman otat? - Näillä kaikilla Suomessa tällä hetkellä myytävillä henkilöautomalleilla on identtisiä kaksosia 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt