15.10.2016 Ajoneuvot Uusi Yamaha R6 on kuin kopio isoveljestään Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Yamaha uudistaa 600-kuutioisen YZF-R6:n sekä teknisesti että ulkonäöltään kaudelle 2017. Uuden R6:n muotoilu on saanut selvästi vaikutteita uusimman sukupolven 1000-kuutioisista YZF-R1-pyöristä. M1-tyyppinen ilmanotto ja kapeat kiilamaiset kaksoisajovalot ovat lähes identtiset R1-mallin kanssa. Ilmettä on korostettu kapeilla seisontavaloilla. Vakiovarusteisiin kuuluvat mm. vaihteiden vaihtamista nopeuttava Quick Shift System -vaihdeavustin sekä luistonestojärjestelmä, joka on tarvittaessa kytkettävissä pois käytöstä.Vuoden 2017 YZF-R6:n etukate ja tuulilasi ovat aerodynaamisilta ominaisuuksiltaan selvästi nykymallia virtaviivaisemmat. Ilmanvastusta vähentävä uusi etukatteen muotoilu on kehitetty YZF-R1:n ominaisuuksien pohjalta ja se parantaa pyörän aerodynamiikkaa jopa kahdeksan prosenttia. Niiden lisäksi myös pyörän LED-vilkkujen aerodynamiikka on parannettu integroimalla ne taustapeileihin, mikä vähentää ilmanvastusta ja turbulenssia.Kaasukahvalta ei enää lähde vaijeria, vaan Yamaha on ottanut käyttöön sähköisen ride-by-wire -kaasun. Luistonesto on kuusiasentoinen. Järjestelmän ohjelmisto varmistaa, että luistoneston puuttuminen peliin ei tee ajamisesta epäluonnollisen tuntuista. Lisäksi se kompensoi takarenkaan kulumista ja pyörä toimii entistä vakaammin.Etuteleskoopit on lainattu suoraan YZF-R1:stä, ne ovat halkaisijaltaan 43 milliä aiemman 41 millin sijaan. Tukevampi etuhaarukka parantaa ajettavuutta erityisesti jarrutuksissa sekä kaarreajossa. Etupyörän akselin halkaisija on samalla kasvatettu 25 milliin. Sekä etu- että takajousituksen valmistaja on KYB, ja molemmat jousitukset ovat täysin säädettäviä. Etujarruina on kaksi 320-millistä levyä yhdessä nelimäntäisten jarrusatuloiden kanssa.Uudistetun satulan ja takarungon ansiosta kuljettaja pystyy siirtämään nopeasti painopistettä puolelta toiselle. CF-valumagnesiumista valmistettu takarunko on edestä 20 milliä kapeampi, minkä ansiosta kuljettaja voi painautua tehokkaammin katteiden suojaan ja parantaa näin aerodynamiikkaa. Istuimen korkeus on säilytetty ennallaan, mutta sen takaosaa on kohotettu loivasti, mikä tukee kuljettajaa paremmin ja sallii vapaamman liikkumisen. Alumiinista valmistetussa polttoainesäiliössä on syvät polvikuopat, joiden avulla kuljettaja saa pyörästä tukevan otteen. Alumiininen polttoainesäiliö painaa 1,2 kiloa vähemmän kuin teräksinen.YZF-R1-mallien mittareihin perustuvaan mittaristoon kuuluu analogistyylinen kierroslukumittari ja digitaalinen nopeusmittari, jonka monitoiminäyttö kertoo luistoneston ja ABS-järjestelmän tilan.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Yamaha YZF-R6 Moottori: nelisylinterinen rivimoottori, nestejäähdytys Iskutilavuus: 599 kuutiosenttimetriä Poraus x isku: 67 x 42,5 mm Puristussuhde: 13,1:1Värit kaudella 2017: Race Blue ja Tech Black Yamaha R6 esittelyvideo: https://youtube.com/watch?v=3Pq6K_uaUzw Lähde: Konekesko Kuvat: Yamaha Lue lisää Kaikki artikkelit 8.6.2025 Ajatuksia autoista Aika entinen ei koskaan enää palaa: Dieselgate rikkoi autoalan viattomuuden 10 vuotta sitten – Ajatuksia autoista 8.6.2025 Ajoneuvot Suuri ja mahtava Chrysler juhlii 100-vuotista taivaltaan lätkäisemällä ainoaan malliinsa, 9 vuotta vanhan tila-autoon, tarran 7.6.2025 Ajoneuvot Koeistuttu: Ford Ranger PHEV – plugarissa on Mustangin bensiinimoottori, mutta se on ohjelmoitu imemään bensiinihöyryt sisäänsä 7.6.2025 Yleinen Volvo keksii turvavyön uudelleen – nyt tekoälyllä ja ohjelmistopäivityksillä 7.6.2025 Käyttötesti Käyttötesti: Viron hiekkatiet maistuvat CF Moto 800 MT-X:lle 6.6.2025 Ajoneuvot Kia Sportagekin on nyt suututettu, mutta valmistaja kutsuu sitä hienostuneimmaksi Sportageksi ikinä 6.6.2025 Uutinen Kiinan kuristusote: nousevatko harvinaiset maametallit ja magneetit seuraaviksi piisiruiksi? 6.6.2025 Uutinen Täysin uusi Nissan Leaf lähestyy – aerodynaamisin Nissan ikinä, toimintamatka 300–500 kilometriä 5.6.2025 Ajoneuvot Lähes joka kolmas auto hylättiin katsastuksessa – myös sähköautojen viat kasvussa Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 8.6.2025 Ajoneuvot Suuri ja mahtava Chrysler juhlii 100-vuotista taivaltaan lätkäisemällä ainoaan malliinsa, 9 vuotta vanhan tila-autoon, tarran 8.6.2025 Koeajo Koeajo: Škoda Elroq 85 Sportline – RS-mallia odotellessa 7.6.2025 Ajoneuvot Koeistuttu: Ford Ranger PHEV - plugarissa on Mustangin bensiinimoottori, mutta se on ohjelmoitu imemään bensiinihöyryt sisäänsä 8.6.2025 Matkailu Viron ilmailumuseossa mieleen nousee synkkiä ajatuksia, mitä jos… 7.6.2025 Klassikko Villi viisikymppinen: Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 juhlii klassikkoikää 1.6.2025 Matkailu 85 vuotta sitten käytiin yksi merkittävimmistä toisen maailmansodan operaatioista 4.6.2025 Tapahtumat Päivän kuva: Scania LT146 6x4 -vetopöytäauto – "nokka, lippa ja veekasi" 2.6.2025 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Mercedes-Benz E 350 Bluetec Cabriolet - avomersu, joka ei kavahda asuntovaunua tai venetraileria 5.6.2025 Käyttötesti Kesäkausi ja odottamaton ohjelmistopäivitys – Dacia Dusterin käyttötesti 8.6.2025 Ajoneuvot Suuri ja mahtava Chrysler juhlii 100-vuotista taivaltaan lätkäisemällä ainoaan malliinsa, 9 vuotta vanhan tila-autoon, tarran 28.5.2025 Kuluttajat Korjaamo jätti Volvon jakohihnan vaihtamatta 100 000 kilometrin huollossa – moottori hajosi 5 kuukautta myöhemmin 23.5.2025 Käytetyt autot Matkailuauton ajamiseen olisikin tarvinnut kuorma-auto -kortin – myyjä ei kertonut sitä ostajalle, ja siitähän ei hyvää seurannut 10.5.2025 Uutinen Erikoinen takaisinkutsu: Volkswagen ID. Buzz myyntikiellossa USA:ssa liian leveiden istuinten takia 21.5.2025 Esittely Koeistuttu: Toyota RAV4:n kuudes sukupolvi – no nyt on jyrkkää 9.5.2025 Kuluttajat Pohjoisessa asuva Petteri on taistellut jo kolmessa uudessa autossa 12 voltin akkuongelmien kanssa – ”Takuu on lähinnä vitsi näissä”