15.10.2016 Ajoneuvot Uusi Yamaha R6 on kuin kopio isoveljestään Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Yamaha uudistaa 600-kuutioisen YZF-R6:n sekä teknisesti että ulkonäöltään kaudelle 2017. Uuden R6:n muotoilu on saanut selvästi vaikutteita uusimman sukupolven 1000-kuutioisista YZF-R1-pyöristä. M1-tyyppinen ilmanotto ja kapeat kiilamaiset kaksoisajovalot ovat lähes identtiset R1-mallin kanssa. Ilmettä on korostettu kapeilla seisontavaloilla. Vakiovarusteisiin kuuluvat mm. vaihteiden vaihtamista nopeuttava Quick Shift System -vaihdeavustin sekä luistonestojärjestelmä, joka on tarvittaessa kytkettävissä pois käytöstä.Vuoden 2017 YZF-R6:n etukate ja tuulilasi ovat aerodynaamisilta ominaisuuksiltaan selvästi nykymallia virtaviivaisemmat. Ilmanvastusta vähentävä uusi etukatteen muotoilu on kehitetty YZF-R1:n ominaisuuksien pohjalta ja se parantaa pyörän aerodynamiikkaa jopa kahdeksan prosenttia. Niiden lisäksi myös pyörän LED-vilkkujen aerodynamiikka on parannettu integroimalla ne taustapeileihin, mikä vähentää ilmanvastusta ja turbulenssia.Kaasukahvalta ei enää lähde vaijeria, vaan Yamaha on ottanut käyttöön sähköisen ride-by-wire -kaasun. Luistonesto on kuusiasentoinen. Järjestelmän ohjelmisto varmistaa, että luistoneston puuttuminen peliin ei tee ajamisesta epäluonnollisen tuntuista. Lisäksi se kompensoi takarenkaan kulumista ja pyörä toimii entistä vakaammin.Etuteleskoopit on lainattu suoraan YZF-R1:stä, ne ovat halkaisijaltaan 43 milliä aiemman 41 millin sijaan. Tukevampi etuhaarukka parantaa ajettavuutta erityisesti jarrutuksissa sekä kaarreajossa. Etupyörän akselin halkaisija on samalla kasvatettu 25 milliin. Sekä etu- että takajousituksen valmistaja on KYB, ja molemmat jousitukset ovat täysin säädettäviä. Etujarruina on kaksi 320-millistä levyä yhdessä nelimäntäisten jarrusatuloiden kanssa.Uudistetun satulan ja takarungon ansiosta kuljettaja pystyy siirtämään nopeasti painopistettä puolelta toiselle. CF-valumagnesiumista valmistettu takarunko on edestä 20 milliä kapeampi, minkä ansiosta kuljettaja voi painautua tehokkaammin katteiden suojaan ja parantaa näin aerodynamiikkaa. Istuimen korkeus on säilytetty ennallaan, mutta sen takaosaa on kohotettu loivasti, mikä tukee kuljettajaa paremmin ja sallii vapaamman liikkumisen. Alumiinista valmistetussa polttoainesäiliössä on syvät polvikuopat, joiden avulla kuljettaja saa pyörästä tukevan otteen. Alumiininen polttoainesäiliö painaa 1,2 kiloa vähemmän kuin teräksinen.YZF-R1-mallien mittareihin perustuvaan mittaristoon kuuluu analogistyylinen kierroslukumittari ja digitaalinen nopeusmittari, jonka monitoiminäyttö kertoo luistoneston ja ABS-järjestelmän tilan.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Yamaha YZF-R6 Moottori: nelisylinterinen rivimoottori, nestejäähdytys Iskutilavuus: 599 kuutiosenttimetriä Poraus x isku: 67 x 42,5 mm Puristussuhde: 13,1:1Värit kaudella 2017: Race Blue ja Tech Black Yamaha R6 esittelyvideo: https://youtube.com/watch?v=3Pq6K_uaUzw Lähde: Konekesko Kuvat: Yamaha Lue lisää Kaikki artikkelit 23.4.2025 Esittely Smart #5 – auto, jossa pienintä on 45390 euron hinta 23.4.2025 Autoilu Bensiini yhä suosituin käyttövoima – työsuhdeautoilijat sähköistyvät 23.4.2025 Sähköautot Renault 5 Turbo 3E ennakkovarattavissa – 155000 euron taskuraketti jää rajatun erän herkuksi 22.4.2025 Kuluttajat Uudehko Škoda Enyaq on vaatinut yli 30 huoltokäyntiä kahdessa vuodessa– autoliikkeet eivät suostu ostamaan autoa vikojen vuoksi 21.4.2025 Uutinen Tarvitsetko G-Mersun, mutta bling hävettää? Nyt maasturiklassikko palaa 1980-luvulle 20.4.2025 Uutinen Tärkein turvattuna: mitä turvaistuimen valitsemisessa tulee ottaa huomioon ja entä jos niitä tarvitaankin kolme? 19.4.2025 Ajoneuvot Kia EV3 on World Car of the Year 2025 – toisen kerran peräkkäin Kia ja neljännen kerran peräkkäin korealainen sähköauto 19.4.2025 Käyttötesti Käyttötesti: pahvilaatikosta baanalle – CFMOTO 800 MT-X saatettiin ajokuntoon 18.4.2025 Uutinen Sähköiset Audi A6 ja Mini Cooper törmäyskokeissa – Euro NCAP Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 22.4.2025 Kuluttajat Uudehko Škoda Enyaq on vaatinut yli 30 huoltokäyntiä kahdessa vuodessa– autoliikkeet eivät suostu ostamaan autoa vikojen vuoksi 23.4.2025 Sähköautot Renault 5 Turbo 3E ennakkovarattavissa – 155000 euron taskuraketti jää rajatun erän herkuksi 22.4.2025 Autoilu Valitako pysäköintiruutu ihan toisen auton vierestä vai jättääkö väliin yksi ruutu? 22.4.2025 Koeajo Koeajo: Dacia Bigster – enemmän autoa, enemmän järkeä 22.4.2025 American Car Show American Car Show 2025: jokunen oivallus villistä lännestä eli siis tuning-osastolta 22.4.2025 Kuluttajat Uudehko Škoda Enyaq on vaatinut yli 30 huoltokäyntiä kahdessa vuodessa– autoliikkeet eivät suostu ostamaan autoa vikojen vuoksi 15.4.2025 Kuluttajat Auton rengas irtosi – renkaanvaihtotyön tehnyt korjaamo kiisti syyllisyyden, koska autolla ajettu matka oli ”kolme kertaa Helsingistä Ivaloon” 16.4.2025 Esittely Viimeiset käynnistykset: rivikutosen selittämätön jalous 21.4.2025 Uutinen Tarvitsetko G-Mersun, mutta bling hävettää? Nyt maasturiklassikko palaa 1980-luvulle 19.4.2025 Huutokauppahelmet Huutokauppahelmet: Fiat 131 Abarth Rally -replika 15.4.2025 Kuluttajat Auton rengas irtosi – renkaanvaihtotyön tehnyt korjaamo kiisti syyllisyyden, koska autolla ajettu matka oli ”kolme kertaa Helsingistä Ivaloon” 13.4.2025 Lentokoneet Kiinalaisyhtiö Juneyao Air, jolla on kaksi reittiä Helsinki-Vantaalle, kieltäytyy vastaanottamasta Boeingilta uutta laajarunkokonetta tullien takia 27.3.2025 Uutinen Ajokortin ylläpito käy kalliimmaksi – ikäkuskien kukkarolla käydään 22.4.2025 Kuluttajat Uudehko Škoda Enyaq on vaatinut yli 30 huoltokäyntiä kahdessa vuodessa– autoliikkeet eivät suostu ostamaan autoa vikojen vuoksi 25.3.2025 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: ostimme vanhan diesel-Mersun tilalle lähes 300 000 km ajetun Toyota Prius -hybridin