30.7.2021 Ajoneuvot Volkswagen ID Buzz on tulossa kolmena versiona – jo ensi vuonna Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Volkswagen ID Buzz on tulossa peräti kolmena versiona. Ensimmäisiä odotetaan Eurooppaan jo ensi vuoden puolella ja nyt huhutaan jo itseajavasta versiosta. Kansankulkineen legendaarisen pikkubussin sähköistä paluuta on odotettu kuin kuuta nousevaa jo vuosien ajan. Volkswagen ID Buzz on tulossa Eurooppaan ensi vuonna ja tuoreempien tietojen mukaan valmistaja suunnittelee peräti kolmea eri versiota. Asiasta uutisoi Automotive News Europe.Näistä yksi on tarkoitettu erityisesti verkko-ostosten ja tilausten kuljettamiseen lyhyehköillä matkoilla. Kaksi jälkimmäistä ovat erilaiset versiot henkilönkuljettimesta Eurooppaan ja Yhdysvaltoihin.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyVolkswagen ID Buzz on tulossaTarkemmin yksi versio olisi tarkoitettu Euroopassa kuudelle hengelle esimerkiksi kimppakyytien järjestämiseen. Tässä olisi tarkoitus tarjota jokaiselle matkaajalle oma istuin sekä näyttö.Yhdysvaltojen versio henkilöiden kuljettamiseen on suunnattu enemmän yksinään, tai pienissä ryhmissä, liikkuville ja siinä olisikin vain neljä istuinta. Näistä kaksi katsoo eteenpäin ja kaksi on suunnattu kohti perää.Kolmas versio olisi ID Buzz Cargo eli pienehkö pakettiauto. Tämä olisi suunnattu ennen kaikkea pakettitoimituksia varten. Näiden määrä kasvaa tällä hetkellä jatkuvasti verkko-ostosten mukana.Eurooppaan ID Buzz on lupailuissa vielä ensi vuoden aikana, mutta Yhdysvaltojen puolella joudutaan odottamaan vuoteen 2024 asti.Itseajava jo suunnitelmissaMyös itseajava Volkswagen ID Buzz on tulossa – ainakin mikäli suunnitelmat onnistuvat. Volkswagen ajaa nimittäin jo kokeita autonomian nelostason prototyypeillä, joka tarkoittaa että auto voisi ajaa täysin itsenäisesti tiettyjen olosuhteiden täyttyessä. Yhtiö haluaa näiden olevan valmiina ihmisten ja tuotteiden kuljettamiseen vuonna 2025.Saksalainen autonvalmistajajätti uskoo tämänkaltaiselle itsestään kulkevalle pakettiautolle löytyvän kysyntää. Se vilautti vuoden 2030 strategian esittelyn yhteydessä itseajavan ID Buzz -mallin, jonka kuljettajan istuin oli käännetty auton takaosaa kohden.Yhtiön autonomisesta ajamisesta vastaava johtaja Christian Senger sanoi, että itseajava ID Buzz Cargo poistaisi tarpeen ihmiskuljettajalle, joka tekisi pakettikuljetuksista huomattavasti kokonaistaloudellisempia. Tämä ei toki ole itsessään mikään uutinen. Sengerin mukaan Volkswagen odottaa liikkumispalveluista vuoteen 2030 mennessä 70 miljardin euron liikevaihtoa Euroopan viideltä suurimmalta markkinalta.– Vastauksemme on itsestään ajavat pakettiautot huomisen kuljetusketjuihin, jossa logistiikan toimituksissa työskentelevät henkilöt eivät tarvitsisi enää ajokorttia vaan siirtyisivät kuormasta ja toimitusten hallinnasta vastaaviksi matkustajiksi, sanoi Senger yhtiön strategiatilaisuudessa.Volkswagen suunnittelee tarjoavansa liikkumispalveluita valituilla markkinoilla vuoteen 2025 mennessä. Yhtiö näkee tässä valtavan tuottopotentiaalin kimppakyytien, pakettitoimitusten ja muiden matkantarjoamispalveluiden saralla.Kuvat: Volkswagen, lähde: Automotive News Europe Lue lisää Kaikki artikkelit 14.1.2025 Ajoneuvot Päivän kuva: tasavallan presidentin entinen virka-Mercedes kuljettaa nyt muiden maiden päämiehiä 14.1.2025 Uutinen Mitä tehdä, jos autossa on jäljellä enemmän velkaa kuin arvoa? 14.1.2025 Moottoriurheilu Viime kaudella säväyttänyt Mārtiņš Sesks ajaa tällä kaudella kuusi rallia WRC-autolla – aloittaa työt jo Ruotsin MM-rallissa! 14.1.2025 Matkailu Ulkomaille halajaa jo moni, matkustusinto kasvanut viime vuodesta 14.1.2025 Uutinen Volkswagen Suomessa 75 vuotta: juhlamallisto ihan meitä varten 13.1.2025 Ajoneuvot Tokyo Auto Salon: TOM’S Classicin kasari-Corollat 13.1.2025 Ajoneuvot Autot ikääntyvät – auttaisiko 1 000–2 000 euron tuki uuden auton ostajalle? 13.1.2025 Ajoneuvot Mazda 6e tarkoittaa täyssähköistä viistoperää tutulla nimellä nyt myös Euroopan markkinoille 12.1.2025 Ajoneuvot Upouusi Opel Grandland on nyt rantautunut Suomeen Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 14.1.2025 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: syy käytetyn Mercedes-Benz S124:n kiemurteluun ja kolinaan löytyi 13.1.2025 Koeajo Koeajo: Ford Tourneo Custom Active – tilaa tarjouksessa 14.1.2025 Uutinen Volkswagen Suomessa 75 vuotta: juhlamallisto ihan meitä varten 14.1.2025 Uutinen Mitä tehdä, jos autossa on jäljellä enemmän velkaa kuin arvoa? 15.1.2025 Koeajo Koeajo: Cupra Born VZ – kylkimyyryssä talvikelin kimppuun 7.1.2025 Uutinen Vakuutusyhtiö ei korvannut peurakolaria – auton vauriot johtuivat peuran väistämisestä eikä törmäyksestä peuraan 8.1.2025 Se kerta kun Se kerta kun: Peugeot teki luksussedanin keskelle poikittain sijoitetulla diesel-V12:lla 9.1.2025 Uutinen Reilu 130 000 kilometria ajetusta Škodasta rikkoutui ohjaus – myyjä epäili vian johtuneen auton ostajasta 11.1.2025 Esittely Viimeiset käynnistykset: V8 on nautinnollinen yleiskone 12.1.2025 Ajoneuvot Upouusi Opel Grandland on nyt rantautunut Suomeen 3.1.2025 Autoilu Näin paljon bensiinin hinta nousee – koskee liki 1,8 miljoonan auton käyttökuluja 7.1.2025 Uutinen Vakuutusyhtiö ei korvannut peurakolaria – auton vauriot johtuivat peuran väistämisestä eikä törmäyksestä peuraan 8.1.2025 Se kerta kun Se kerta kun: Peugeot teki luksussedanin keskelle poikittain sijoitetulla diesel-V12:lla 6.1.2025 Käytetyt autot Fiatiin oli tehty jakopääremontti juuri ennen kauppoja – auton vesipumppu petti silti, autoliike alkoi syyttää auton ostajaa 24.12.2024 Käytetyt autot Lähes 10-vuotiaasta, 100 000 ajetusta Porsche Panamera -lataushybridistä hajosi ajoakku – 27 000 euron lasku lävähti