11.3.2017 Ajoneuvot Koeajo: Triumph Street Scrambler – Tyylilleen uskollinen Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Triumph Street Scrambler omaa perinteinen ulkonäön, mutta ei turhia varusteita. Ajonautinto syntyy pystystä ajoasennosta ja puhtaasta ajoviiman suhinasta. Hyvää: värinätön moottori, monipuoliset ajo-ominaisuudet, ulkonäkö. Huonoa: tehoa voisi olla enemmän. Triumphin viime vuonna esittelemä Street Twin saa rinnalleen offroad-henkisemmän Street Scramblerin. Mallit jakavat saman tekniikan. Scramblerissa on painotettu soratieominaisuuksia muuttamalla jousitusta ja ajoasentoa. Suurin ero on ulkonäössä.Street Scramblerin suurempi istuinkorkeus ja ylemmäs sijoitettu ohjaustanko muuttavat ajoasennon pystymmäksi. Parhaimmillaan ajokokemus on silloin kun nopeus pysyy satasen tienoilla tai sen alapuolella. Pidemmillä moottoritieosuuksilla ajoviima alkaa rasittaa kuljettajaa.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyVärinätön ja vaivatonKaksisylinterinen rivimoottori on värinätön koko kierroslukualueella. Ominaisuuksissa on painotettu huipputehon sijaan keskialueen vääntöä. Viisi vaihdetta onkin riittävä määrä eikä moottori ole tarkka siitä millä vaihteella ajetaan. Moottori on polttoainetaloudeltaan hyvä, sillä pieni 12 litran tankki riittää yli 300 kilometrin matkalle.Metzeler Tourance -ensiasennusrengas on sopiva kompromissi, joka soveltuu sekä kestopäällysteelle että soralle. Siksi Street Scrambler onkin hyvä vaihtoehto, jos haluaa nautiskella Suomen tieverkosta, välittämättä siitä osuuko kohdalle päällystetty vai päällystämätön tieosuus.Irtosoralla pyörän ohjaaminen kaasua käyttämällä onnistuu helposti. Alle 800 millin istuinkorkeus tekee pyörän käsittelyn helpoksi. Jalat yltävät hyvin maahan jo suhteellisen lyhyelläkin kuljettajalla, joten pysähdykset ja U-käännökset onnistuvat hankalammissakin paikoissa. ABS- ja luistonestojärjestelmät voi halutessaan kytkeä napin painalluksella pois toiminnasta.Yksinkertainen on kaunistaVarustetaso on askeettinen, mikä sopii hyvin Street Scramblerin tyyliin. Kuljettaja voi keskittyä ajamiseen ja maisemien ihailuun sen sijaan että huomio kiinnittyisi monipuolisten sähköisten tai muiden varusteiden käyttöön.Jos haluaa pyörästään yksilöllisemmän, tarjoaa Triumph yli 150 lisävarusteen listan, josta voi tarpeidensa ja lompakon paksuuden mukaan rastittaa mukavuutta, ulkonäköä tai tavarankuljetuskapasiteettia parantavia ratkaisuja.Street Cup ei kilpaile varsinaisten adventure-pyörien kanssa, vaan asettuu Triumphin mallistossa katupyörien ja puhtaasti adventure-käyttöön suunniteltujen Tiger-mallien väliin. Retrohenkisyyden tavoittelussa se on yksi markkinoiden onnistuneimmista pyörämalleista.Teksti: Janne Huhtala Kuvat: Alessio Barbanti, Matteo CavadiniLisätietoja: www.triumphmotorcycles.co.uk/street-scrambler Triumph Street Scrambler Koeajetun auton hinta varusteineen 14 900 € Moottori Bensiinimoottori 900 cm³, kaksisylinterinen rivimoottori, nestejäähdytys, 5 vaihdetta, ketjuveto. Teho 40,5 kW (55 hv), 5900 r/min Vääntö 80 Nm (3230 r/min) Vääntö 80 Nm (3230 r/min) Muu tieto Mitat: istuinkorkeus 792 mm, kuivapaino 206 kg, akseliväli 1446 mm, tankin tilavuus 12 litraa. Rengaskoko edessä 100/90-19, takana 150/70R17. Huoltoväli 16 000 km. Takuu 2 vuotta Lue lisää Kaikki artikkelit 30.6.2025 Koeajo Koeajo: Volkswagen ID.7 – pitkälle pihistelevä perheauto 30.6.2025 Kuluttajat Kuluttaja ja automyyjä kiistelivät, lämpenikö tuontiautona maahantuotu uudehko Audi-sähköauto riittävän nopeasti talvella – kuluttajariitalautakunta antoi vastauksen 30.6.2025 Testit Testi: Akkukäyttöinen pumppu on kätevä kaveri – autoillessa, moottoripyöräillessä – tai vaikka jalkapallokentän reunalla 29.6.2025 Tekniikka Viimeiset käynnistykset: neloskone – tasavarma arkinen puurtaja yllättää välillä 28.6.2025 Ajoneuvot Hyperlupauksin lanseerattu Mercedes-AMG GT XX ennakoi yhden megawatin sähköseuraajaa Uudessakaupungissa valmistettavalle GT 4-oviselle Coupélle 28.6.2025 Koeajo Koeajo: Renault 5 – miten vuoden puhutuin pärjää Suomessa? 26.6.2025 Koeajo Koeajo: Maxus eDeliver 7 AWD on ainoita luokassaan – täyssähköinen paku nelivedolla 26.6.2025 Ajoneuvot Myydäänkö Maserati? Stellantis pohtii luksusmerkin kohtaloa 26.6.2025 Ajoneuvot Nissan Qashqai e-Power päivittyy: luvassa pienempi kulutus ja sähköisempi ajettavuus Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 30.6.2025 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Porsche 718 Cayman GT4 RS - niin harvinainen, ettei edes EU:ta kiinnosta puuttua 30.6.2025 Koeajo Koeajo: Volkswagen ID.7 – pitkälle pihistelevä perheauto 30.6.2025 Kuluttajat Kuluttaja ja automyyjä kiistelivät, lämpenikö tuontiautona maahantuotu uudehko Audi-sähköauto riittävän nopeasti talvella – kuluttajariitalautakunta antoi vastauksen 29.6.2025 Ajatuksia autoista Kiitos kaikesta 12 voltin akku, mutta lähde jo eläkkeelle – Ajatuksia autoista 1.7.2025 Prätkäpodi Prätkäpodi jakso 32: BMW F900 GS – voiko adventure olla liian hyvä? 29.6.2025 Ajatuksia autoista Kiitos kaikesta 12 voltin akku, mutta lähde jo eläkkeelle – Ajatuksia autoista 27.6.2025 Uutinen Kamuxin vastine Moottori-lehden 23.6.2025 julkaisemiin verkkojuttuihin 27.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: sekajuna Sastamalassa 24.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: tunnistatko kuvan auton? (Osa 2) 30.6.2025 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Porsche 718 Cayman GT4 RS - niin harvinainen, ettei edes EU:ta kiinnosta puuttua 21.6.2025 Ajoneuvot Auto per 10 sekuntia – maailman suurin autotehdas pyörii lähes tauotta 21.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Huomaatko mikä tässä kuvassa on pielessä? 23.6.2025 Uutinen Moottori paljastaa: Suomessa on rekisteröity jenkkiautoja väärillä papereilla – kaksi avolava-autoa myynnissä Kamuxilla 13.6.2025 Uutinen Sähköautojen toimintamatkatestissä uusi ennätys: Tesla kukistui ylivoimaisella tuloksella 20.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Tunnistatko kuvan auton?