26.7.2023 Ajoneuvot Koeajo: Peugeot e-Partner Crew Cab – monipuolinen sähköpaku monipuolisella muunneltavuudella Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Peugeot Partnerin sähköversio isommalla matkustamolla on monipuolisuuden huipentuma muunneltavuudeltaan. Hyvää: muunneltavuus, ajettavuus. Huonoa: vasemman liukuoven käyttö ladattaessa, perävaunumassa. Viisipaikkainen tai kaksipaikkainen. Niiden välissä vaihtoehtona kolme paikkaa matkustajalle ja väliseinän läpilastausluukku avattuna pitkille tavaroille.Peugeot e-Partnerin Crew Cab -versio häikäisee hyvällä muunneltavuudellaan. Se on erinomainen työkalu vaikka sellaisiin töihin, missä on henkilöiden kuljetustarvetta, mutta tarvetta myös kuljettaa työkaluja, rakennustarvikkeita tai muuta, tavaratilassa on pari kuutiota tilaa, vaikka koko matkustamo olisikin käytössä henkilöiden kuljetukseen.Tavaratilaa on runsaasti, kun väliseinä on takana ja takaistuimet käytössä.Tavaratilaa on vieläkin enemmän, kun takaistuimet kaadetaan ja väliseinä työnnetään eteen.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyKiskoilla liikkuva väliseinä vakiovarusteenaPartnerin Crew cap -version vakiovaruste on matkustamon ja tavaratilan välillä siirtyvä liukuseinä, jota voi liikutella sen mukaan kuinka matkustajapaikkoja on käytössä. Väliseinä on juuri se tekijä, joka takaa e-Partnerin monipuolisen käytettävyyden. E-Partnerin katossa on tukevat liukukiskot, joissa välisenä liikkuu ja se lukitaan neljällä jämäkällä kiinnikkeellä tällöin etuistuinten taakse. Tämä mahdollistaa myös tavaratilan hyvän ja turvallisen käytön, liukuva väliseinä ylettyy katosta lattiaan ja oli väliseinä missä asennossa tahansa, tavaratilan voi tarvittaessa lastata kattoon asti. Lisäksi tavaratilan väliseinässä on kätevä läpilastausluukku – tämän avaamalla ja kääntämällä toisen penkkirivin yhden istuimen ja etupenkin selkänojan alas, autoon saa lastattua kyytiin myös pitkää tavaraa, mutta silti viidestä istuinpaikasta on kolme käytössä. Tällöin kyytiin saadaan noin kolme metriä pitkiäkin esineitä.Pieni perävaunumassa jarrulliselle kärrylleHyötyajoneuvoissa perävaunumassa voi olla myös merkittävä tekijä, hyötyajoneuvon perään kiinnitetään usein myös vetokoukku. Tavallisessa dieselkäyttöisessä Partnerissa jarrullinen perävaunumassa nousee reilusti yli tuhanteen kiloon, mutta sähkökäyttöisessä Partnerissa jarrullinen perävaunumassa jää ainoastaan 750 kiloon, eli se ei ole sen enempää kuin jarrutonkaan perävaunumassa. Tämä voi olla rajoittava tekijä joillekin e-Partneria harkitsevalle. E-Partner on sähkötekniikkansa vuoksi myös hiljainen ja mukava ajettava. Peugeot´n i-cocpit -ohjaamoon tottuu nopeasti ja kuskin paikalla viihtyy. Näkyvyys on hyvä, paitsi taka-oikealle, sillä auton rakenteet peittävät näkyvyyden sinne lähes kokonaan. Oikean puolen peili on ainoa, mistä näkee taakse, mutta valitettavasti kuollut kulma jää siitä huolimatta. Partnerin ohjaamossa riittää säilytystilaa ja lokeroita hyvin. Latautuu nopeasti pikalaturillakinKun kysymys on sähköautosta, auton latausominaisuuksia tarvitsee myös arvioida. E-Partnerin ajoakku on 50 kilowattitunnin suuruinen, joten kovin suureen toimintasäteeseen sillä ei matka-ajossa pääse, mutta kärsivällisyyden voimin matka-ajoakin on mahdollista tehdä, se vain vaatii vähän tiheämpiä latauspysähdyksiä.Auto ottaa virtaa vastaan enimmillään 100 kilowatin latausteholla. Tämä toteutuu hyvin kesäkelillä myös käytännössä ja e-Partnerin 50 kilowatin suuruinen akku saatiin ladattua pikalaturilla 20 prosentista 80 prosenttiin reilusti alle puolessa tunnissa. Valmistaja ilmoittaa, että nollasta 80 prosenttiin akun pitäisi latautua 30 minuutissa. Partnerissa on liukuovet molemmilla sivuilla. Tämä on tietysti hyvä asia käytettävyyden ja lastattavuuden kannalta, mutta silloin kun auto on latauksessa, vasemman puolimmainen liukuovi on tällöin käytännössä pois käytöstä, sillä latausliitin tulee liukuvan oven eteen ja rajoittaa sen liikettä.Takamatkustajien tilat e-Partnerissa on myös todella väljät ja myös mukavat matkustaa.Teksti ja kuvat Manu Tuppurainen Peugeot e-Partner Crew Cap 50 kWh 136 XL Hinta alkaen 46 580 € Koeajetun auton hinta varusteineen 49 600 € Moottori Sähköauto, etuveto. Teho 100 kW (136 hv) Vääntö 260 Nm Vääntö 260 Nm Akku Akuston energiasisältö 50 kWh. Lataus Type 2: 11 kW, CCS: 100 kW. Toimintamatka 275 km Huippunopeus 135 km/h Kulutus l/ 100 km WLTP-kulutus 20,8 (yhd.) Mitat pituus 4753 mm, leveys 1848 mm, korkeus 1796 mm, akseliväli 2975 mm Tavaratila: 1900–3500 l Omamassa: 1804 kg Vetokyky jarrullinen/ jarruton 750 / 750 kg Euro NCAP Ei testattu Takuu 3v / 100 000 km, ajoakku 8 vuotta / 160 000 km Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 15.1.2025 Koeajo Koeajo: Cupra Born VZ – kylkimyyryssä talvikelin kimppuun 14.1.2025 Ajoneuvot Päivän kuva: tasavallan presidentin entinen virka-Mercedes kuljettaa nyt muiden maiden päämiehiä 14.1.2025 Uutinen Mitä tehdä, jos autossa on jäljellä enemmän velkaa kuin arvoa? 13.1.2025 Koeajo Koeajo: Ford Tourneo Custom Active – tilaa tarjouksessa 13.1.2025 Ajoneuvot Tokyo Auto Salon: TOM’S Classicin kasari-Corollat 13.1.2025 Ajoneuvot Autot ikääntyvät – auttaisiko 1 000–2 000 euron tuki uuden auton ostajalle? 13.1.2025 Ajoneuvot Mazda 6e tarkoittaa täyssähköistä viistoperää tutulla nimellä nyt myös Euroopan markkinoille 12.1.2025 Koeajo Koeajo: Cupra Formentor VZ – kuparin hohdetta ja rallijakkarat vakiona 12.1.2025 Ajoneuvot Upouusi Opel Grandland on nyt rantautunut Suomeen Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 14.1.2025 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: syy käytetyn Mercedes-Benz S124:n kiemurteluun ja kolinaan löytyi 13.1.2025 Koeajo Koeajo: Ford Tourneo Custom Active – tilaa tarjouksessa 14.1.2025 Uutinen Mitä tehdä, jos autossa on jäljellä enemmän velkaa kuin arvoa? 14.1.2025 Uutinen Volkswagen Suomessa 75 vuotta: juhlamallisto ihan meitä varten 15.1.2025 Koeajo Koeajo: Cupra Born VZ – kylkimyyryssä talvikelin kimppuun 7.1.2025 Uutinen Vakuutusyhtiö ei korvannut peurakolaria – auton vauriot johtuivat peuran väistämisestä eikä törmäyksestä peuraan 8.1.2025 Se kerta kun Se kerta kun: Peugeot teki luksussedanin keskelle poikittain sijoitetulla diesel-V12:lla 9.1.2025 Uutinen Reilu 130 000 kilometria ajetusta Škodasta rikkoutui ohjaus – myyjä epäili vian johtuneen auton ostajasta 11.1.2025 Esittely Viimeiset käynnistykset: V8 on nautinnollinen yleiskone 12.1.2025 Ajoneuvot Upouusi Opel Grandland on nyt rantautunut Suomeen 3.1.2025 Autoilu Näin paljon bensiinin hinta nousee – koskee liki 1,8 miljoonan auton käyttökuluja 7.1.2025 Uutinen Vakuutusyhtiö ei korvannut peurakolaria – auton vauriot johtuivat peuran väistämisestä eikä törmäyksestä peuraan 8.1.2025 Se kerta kun Se kerta kun: Peugeot teki luksussedanin keskelle poikittain sijoitetulla diesel-V12:lla 6.1.2025 Käytetyt autot Fiatiin oli tehty jakopääremontti juuri ennen kauppoja – auton vesipumppu petti silti, autoliike alkoi syyttää auton ostajaa 24.12.2024 Käytetyt autot Lähes 10-vuotiaasta, 100 000 ajetusta Porsche Panamera -lataushybridistä hajosi ajoakku – 27 000 euron lasku lävähti