3.12.2020

Opelin logo uudistuu – tulevaisuus on litteä

Opelin Logo 2020

Opelin logo päivittyy litteäksi ja taustan keltainen sävy siirtyy sitruunan suuntaan. Muutoksella halutaan viestiä uudesta ja modernimmasta suunnasta.

Opelin logo saa päivityksen modernimpaan digiaikaan, joka tarkoittaa jostain syystä kaksiulotteisuutta. Ehkä kolmiulotteisen logon piirtäminen on liian haastava tehtävä tämän päivän tietokoneiden laskentateholle.

Väri vaihtuu auringonkeltaisesta sitruunaan ja samalla fontti muutetaan uuteen, kevyempään versioon, jota valmistaja kutsuu nimellä "Opel Next". Samalla tunnuksena toimiva salama muutetaan yksinkertaistetumpaan muotoon.

Samalla Opel liittyy muun muassa BMW:n ja Volkswagenin joukkoon brändin identiteetin uusimisessa uutta sosiaalisen median aikakautta silmällä pitäen.

– Uusi aikakausi tarvitsee moderneja brändejä ja modernit brändit tarvitsevat selkeän ilmeen, sanoo Opelin markkinointipäällikkö Patrick Fourniol.

Opel on kertonut sähköistyvän malliston olevan yksi syy uudelle ilmeelle. Uusi Opelin keltainen sävy kuvastaa kuulemma sähköä, joka on sähköisen ajan uusi polttoaine.

Opelin logopäivitys 2020 ja Opel Next

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Opelin logo "cold to cool"

Opelin logo ja koko uudistunut ilme hakee kuulemma vaikutteita modernista Saksalaisesta "cold to cool" -kulttuurista. Saksalaisvalmistaja aikoo jalkauttaa uuden identiteetin vuoteen 2023 mennessä autojen ja viestinnän lisäksi myös myymälöihin.

Autojen puolella Opel GT Experimental avasi verhot uuden ilmeen puolelle ja sittemmin myös hiljattain esitelty ja jo hinnat saanut Mokka seuraa uutta tyyliä. Tätä samankaltaista muotokieltä tullaan jatkamaan myös tulevien mallien osalta.

Salamamerkki ei suinkaan ole yksin tämä ajatuksensa kanssa. Kuten jo edellä totesimme sekä BMW että Volkswagen on osallistunut logonsa yksinkertaistamiseen verkkomainonta mielessä. Trendi on siis selvä, ja se on litteä.

Kuvat ja lähde: Opel

Kommentoi artikkelia

Luetuimmat