Käyttötesti: kaapelivapaa juhannus, tosin ei vapaaehtoisesti – Volvo EX30

Kuva Jari Saarentaus
Volvo EX30 käyttötesti

Volvo EX30:n maailmassa kaikki on kohtuullisen hyvin, mutta joskus Strömsö on yllättävän kaukana kaikesta huolimatta.

Tässä piti olla kokonainen tapaus siitä, miten Volvo EX30 latauskaapeli jäi jumiin latauspaikan tolppaan, mikä voisi tapahtua toki ihan minkä tahansa sähköauton tai ladattavan hybridin kanssa. Samalla ajattelimme kertoa, millaisen prosessin jälkeen kaapeli saatiin takaisin.

Noh, eipä ole saatu.

Koska tapaus on edelleen kesken, jätetään tarkemmat yksityiskohdat kertomatta. Nyt viime viikkojen ajan autolla on ajettu tavallistakin enemmän pikalatureiden varassa. Se on tavallaan helpompaa kuljettajan kannalta, kun valittavia latauspaikkoja (ja -tapoja) on vähemmän, mutta toki sähkö tulee tällä tavoin kalliimmaksi. Ja jos valtava tarve olisi, voisi autotarvikeliikkeestä tai vaikka Volvolta hakea uuden kaapelin, mutta hintaakin tulee 150–200 euroa.

Muiden liikkujien huomio tuntuu edelleen kohdistuvan keltaiseen väriin, jota suorastaan tuijotetaan. Käynnissä olevasta bongauskampanjasta tulee mieleen vain Obi-Wan Kenobin jeditemppu.

Volvo EX30 meemi

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Kommentoi artikkelia

Luetuimmat