Käyttötesti: puolivuosittainen vilkaisu pellin alle – Volvo EX30

Kuva Aake Kinnunen
Volvo EX30 käyttötesti konepelti keulatila

Volvon konepellin alle ei tarvitse vilkaista usein, mutta tältä siellä näyttää.

Volvo EX30 on tyypillinen sähköauto siinä, että sen keulapellin alla on lähinnä tyhjää tilaa. Takaveto ja neliveto ovat tässä suhteessa samanlaisia, eli edes etumoottorin lisääminen ei nipistä tilasta.

Tosin EX30 keulalokero on vähän hankalan muotoinen ja parin toimenpiteen takana, joten joulun alla lokeroa käyttäisi lähinnä piparirasian säilyttämiseen. Lokeron etuosasta nouseva pohja rajoittaa tilaa ja kansi ei meinaa pysyä auki edes valokuvaa varten ilman hanskan käyttämistä saranakiilana. Onneksi konepelti aukeaa kaasujousien varaan kahdella kiskaisulla avausvivusta.

Lokeron kannen sisäpuolella on edes vitsikäs luolamieskaiverrus jättikokoisesta hirvestä ja pienestä sähköautosta.

Volvo EX30 käyttötesti konepelti keulatila

Varsinainen syy vilkaisuun liittyykin siniseen korkkiin, sillä alkutalven kurakelit ovat verottaneet lasinpesunestettä. Ilmoitus on muuten nykyisin suomeksi (versio 1.5) joka paikassa, mutta EX30:ssä on erikoinen ratkaisu nostaa ilmoitus pintaan jokaisen käynnistyksen yhteydessä, eikä äänenvoimakkuutta voi säätää ohjauspyörän painikkeista ennen viestin kuittaamista.

Ei muuta kuin uutta vuotta kohti lasit kirkkaana!

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Kommentoi artikkelia

Luetuimmat